اخبار اصلی - آرشیو

مانور نظامی امریکا و اسرائیل و تمهیداتی برای جایگزینی سپر دفاع موشکی

مانور نظامی مشترک امریکا و اسرائیل که گفته می‌شود یکی از بزرگترین مانورهای نظامی واشنگتن و تلاویو در یک دهه اخیر خواهد بود، هشداری به صلح جهانی و امنیت منطقه تلقی می‌شود. همچنین هشداری مستقیم به تهران در آستانه آغاز مذاکرات کشورهای 1+5 خواهد بود.

ادامه مطلب

حقوق بشر هم بايد در دستور کار گفت و گو باشد

مسلما امریکا و هم‌پیمانان غربی او می‌خواهند در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران مذاکره کنند، در واقع دلیل اصلی ملاقات آنها نیز همین مسئله است. تهران اما پیشنهادی مبنی بر مذاکره بر مبنای تمام مسائل جهانی به جزء فعالیت‌های هسته‌ای ارائه داده است.

ادامه مطلب

برداشت‌های سیاسی از عید فطر

در حالی که روز یکشنبه از نگاه مقام معظم رهبری عید فطر بود برای بسیاری از مراجع عظام این روز به عنوان عید فطر ثابت نشد. بسیاری از رسانه‌های خارجی از این اتفاق برداشت سیاسی کردند.

ادامه مطلب

نیویورک شهری که دوست می‌دارم

آنچه برای ایران اهمیت دارد، تبدیل شدن و پیش از آن، تصور شدن به عنوان یک قدرت جهانی است و یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های احمدی‌نژاد برای انجام مناظره یا مذاکره با رییس جمهور امریکا القای همین مسئله است. حضور در نیویورک یا نشستن پشت یک میز با اوباما صحنه‌ای ایده‌آل برای ابراز قدرت به حساب می‌آید.

ادامه مطلب

رویارویی با تشدید تحریم‌ها

هر چه به تاریخ پایان مهلت ایران و برگزاری اجلاس بیست در اواخر سپتامبر نزدیک می‌شویم بیشتر شاهد شکل‌گیری همبستگی کشورهای اتحادیه اروپا با یکدیگر و اروپا با امریکا در مورد ایران هستیم. گفتاری از مهدی محتشمی، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل اتحادیه اروپا

ادامه مطلب