اخبار اصلی - آرشیو

عراق شريک جديد خط لوله ناباکو!

به اعتقاد کارشناسان یکی از دلایل سفر کمیسر انرژی اتحادیه اروپا پیوند دادن عراق به خط لوله ناباکو است که قرار است تامین کننده اصلی آن آذربایجان باشد که البته با این سفر مشخص شده که عراق نیز یکی از این کشورها خواهد بود.

ادامه مطلب

بعثی‌ها با نازی‌ها تفاوتی ندارند

پانصد نفر در این کشور نودموکرات در لیست سیاه ممنوعان شرکت در انتخابات قرار گرفته‌اند. حرکتی که نه تنها بسیاری از عراقی‌ها را از روند برگزاری عادلانه انتخابات ناامید کرده است بلکه همزمان انتقاد سازمان ملل و البته ایلات متحده را هم به دنبال داشته است.

ادامه مطلب
چه خبر است؟!

چه خبر است؟!

این روزها ناکامی های فراوانی در صحنه سیاست خارجی مشاهده می شود. وزیر محترم امورخارجه ایران به طرابلس لیبی می روند و برخلاف روال معمول نتواسته با رئیس کشور لیبی، ملاقات کند! یادداشتی از سیدصادق خرازی، سفیر سابق ایران در فرانسه

ادامه مطلب
دعوای قدرت‌های بزرگ برای ورود به هائیتی در اوج فاجعه

دعوای قدرت‌های بزرگ برای ورود به هائیتی در اوج فاجعه

نظری به تصاویر قبل و بعد از زلزله هائیتی بیندازیم به خوبی می‌بینیم که کاخ زیبای ریاست جمهوری هائیتی چگونه به ویرانه‌ای تبدیل شد. حالا دولت ناتوان هائیتی تنها نظاره‌گری خاموش برای مشاهده‌ دعوای کشورهای قدرتمند برای ورود به کشورش شده است.

ادامه مطلب

درخواست چين براى تلطيف موضع عليه ايران

"لطفا براى حل پرونده هسته‌اى ايران به گزينه ديپلماسى متوسل شويد". "هنوز فرصت براى بازنگاه داشتن گزينه ديپلماسى باقى مانده است." اينها جملات متفاوتى است که مقام‌هاى چينى پس از شکست نمايندگان 1+5 در نيويورک براى رسيدن به راهکارى براى مقابله با ايران، بر زبان مى‌رانند.

ادامه مطلب