اخبار اصلی - آرشیو

طلوع ترکیه، افول ایران؟

در حالی که بسیاری از امریکایی‌ها در نخستین مرحله از عملکرد ترکیه در قامت شریک استراتژیک خود ناراضی هستند، اما تحلیل‌گران امریکایی در نگاه عمیق‌تر به این نتیجه می‌‌رسند که جایگزینی ایران با ترکیه که به غرب نزدیک‌تر است به نفع منافع بلند مدت واشنگتن و همراهانش در غرب است.

ادامه مطلب

کدام یک: تعامل یا تقابل؟

موافق حمله به ایران هستید یا مخالف؟ این جمله ایست که این روزها در بسیاری از نظرسنجی ها از کشورهای غربی تا همسایگان ایران بسیار شنیده می شود. بسیاری از کشورهای غربی به دنبال راهی برای خلع سلاح هسته ای ایران هستد.

ادامه مطلب

ایران به اروپا حمله می کند؟

ایالات متحده به دنبال استقرار سامانه دفاع موشکی خود در منطقه اروپا شرقی است . در این میان روسیه با وجود دوستی بی سابقه با ایالات متحده همچنان مخالف سرسخت استقرار این سامانه موشکی آن هم بیخ گوش خود است .

ادامه مطلب

اخلاق دینی می‌تواند مبنایی برای دیپلماسی دینی باشد

پروفسور فلسفه دانشگاه میشیگان استاد فلسفه دانشگاه میشیگان و نظریه‌پرداز اخلاق معاصر با اشاره به این که جنبه جهانی اخلاق که در ادیان مورد توجه قرار گرفته، می‌تواند کارکرد مثبتی در دیپلماسی داشته باشد، گفت: «بر پایه این تعهدات مشترک اخلاقی در میان ادیان می‌توان به صلحی عادلانه در میان کشورها در نظام بین‌الملل دست یافت.»

ادامه مطلب

کويت بخشى از خسارت‌هاى جنگ را از عراق دريافت کرد ایران چطور؟

این در حالی است که در طول یک سال اخیر تنی چند از مقامات عالیرتبه عراقی اظهاراتی نیش‌دار و قابل تامل در رابطه با ایران کرده‌اند که از سوی تهران آنگونه که باید مورد کنکاش واقع نشده و واکنش مناسبی صورت نگرفته است. یادداشتی از افشار سلیمانی

ادامه مطلب