اخبار اصلی - آرشیو

وزیر خارجه ایتالیا پس از چهار سال در تهران

ایتالیا با هدف دعوت از تهران برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه هشت پیرامون اوضاع افغانستان و پاکستان وزیر خارجه خود را راهی تهران می‌کند و گفته می‌شود او قصد دارد طی این سفر با مقامات تهران موضوعاتی چون برنامه هسته‌ای ایران، اوضاع خاورمیانه و... را به بحث و گفت‌وگو بگذارد.

ادامه مطلب

مشایی دو هفته در نیویورک پیگیر بحث کنسولگری امریکا بود

بنیاد باران 29 اردیبهشت نشستی را با عنوان "فرصت ها و چالش های دولت دهم در سیاست خارجی" با حضور سید محمد خاتمی و اعضای بنیاد باران برگزار کرد. در این برنامه محسن امین زاده معاون وزارت خارجه دولت اصلاحات، نسبت به مواضع محمود احمدی نژاد که موجب روا داشته شدن تحقیر و توهین‌هایی علیه ایران شده است انتقاد کرد.

ادامه مطلب

مذاکرات سخت و بى‌نتيجه نتانياهو با اوباما

پس از پایان مذاکرات سه ساعته اوباما و نتانیاهو مشخص شد، دو طرف مذاکرات راحتی نداشتند و اختلاف­ها در میانشان بسیار است. بویژه بر سر ایران و فلسطین که محور گفت و گوها بود، ظاهرا دو طرف به نقطه اشتراکی با یکدیگر نرسیدند.

ادامه مطلب

نياز سياست خارجى؛ حذف تهديدها، جذب فرصت‌ها

يکى از مسائل مهمى که به صورت جدى سياست خارجى و روابط منطقى و عقلانى و منطبق بر منافع ملى با جهان را مورد تهديد قرار مى‌دهد، بحث تصميم‌سازى‌ها و تصميم‌گيرى‌ها غيرکارشناسانه در حوزه سياست خارجى و عدم بهره مندى از نظرات کارشناسى ديپلمات‌ها و کارشناسان کارکشته سياسى در کشور است. یادداشتی از بهرام گل زاده، تحلیل‌گر مسائل سیاسی

ادامه مطلب

حمایت جمعی از ایرانیان مقیم استرالیای جنوبی از موسوی

جمعی از دانشگاھیان، دانشجویان و ایرانیان مقیم استرالیای جنوبی با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از مهندس میرحسین موسوی از همه هموطنان خواستند با مشارکت خود امکان تداوم شرایط نامطلوب کنونی را از بین ببرند.

ادامه مطلب
استقبال از تحریم بنزین غیر منطقی است

آثار مثبت تحریم بنزین ایران

ایران هم اکنون میلیاردها دلار برای واردات بنزین از کشورهایی چون عربستان و کویت پرداخت می‌کند. پرداخت این هزینه چشم‌گیر برای کشوری که صادرکننده نفت و از اعضای عمده اوپک است کسر شان محسوب می‌شود. گفتاری از فرهاد خرمی، استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل اقتصاد بین‌الملل:

ادامه مطلب