اخبار اصلی - آرشیو

صندلى هاى لرزان وزارت منوچهر متکى

وزير امور خارجه ايران به رغم مخالفت محمود احمدى نژاد، سفير ايران در ايتاليا را عزل کرده است اما همزمان با این اقدام رییس جمهور در یک عمل حمایت آمیز از وزیر خارجه اش نامه يى را به رئيس مجلس نوشته و ازبرخى اقدامات نمايندگان اعتراض به عمل آورده است.

ادامه مطلب

نتیجه سفر بوش به خاورمیانه ؛ دوری از مصر، نزدیکی به عربستان

در حالی که جورج بوش دو روز از سفر هشت روزه خود به خاورمیانه را به عربستان و دیدار با ملک‌عبدالله اختصاص داد، در آخرین روز سفر خود تنها طی دیداری چند ساعته با حسنی مبارک در شهر ساحلی شرم‌الشیخ دیدار خواهد کرد.

ادامه مطلب

سفر خاورمیانه ای بوش و سناریوی يک رزمناو و چند قايق

جورج بوش در سفر خاورميانه اى خود اهداف مهمى را در دستور کار داشت که از تلاش براى عراق تا مذاکره براى حل نزاع فلسطينى- اسرائيلى را در برمى گرفت، اما موضوعى دیگر به جذاب ترين سوژه رسانه ای در خلال اين سفر تبديل شد.

ادامه مطلب

اندونزی در آستانه دومين وداع با سوهارتو

در حالی که مرد قدرتمند اندونزی در فاصله دهه‌های 1960 تا 1990، در بستر مرگ، آخرین روزهای زندگی‌اش را سپری می‌کند، مردم اندونزی که 10 سال پیش حضور طولانی‌تر او را در راس هرم قدرت بر نتافتند، به آهستگی و با احتیاط در راهی نو گام بر می‌دارند.

ادامه مطلب

خزر ؛ موضوع تذکر نمايندگان مجلس به وزير خارجه ايران

32 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایران در تذکری به منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران، ضرورت پرهیز جدی از بیان اظهارات خلاف مصالح ملی کشور در خصوص سهم ایران از دریای خزر و پیگیری اصولی به منظور احقاق حقوق تاریخی ملت ایران را یادآور شدند.

ادامه مطلب

سیستم دفاع موشکی ؛ تضمین امنیت کدام کشور؟

دولت جدید لهستان اعلام کرده است در صورتی با استقرار سیستم دفاع موشکی در این کشور موافقت خواهد کرد که آمریکا تضمینی برای ارتقا امنیت این کشور بدهد. در همین راستا وزیر دفاع لهستان به واشنگتن سفر کرده است تا با مقامات آمریکایی مذاکره کند.

ادامه مطلب

ميراث دار ناپلئون در سرزمين حجاز

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، سفر سه روزه خود به خاورمیانه را روز سیزدهم ژانویه سال 2008 میلادی آغاز کرد. اولین مقصد وی ریاض پایتخت عربستان سعودی بود. وی در این سفر زمینه انعقاد قرارداد 59 میلیارد دلاری با عربستان را فراهم کرد.

ادامه مطلب

حلقه فشار غرب با آمدن سارکوزى به منطقه تکميل مى‌شود؟

در حالى که " جورج بوش " رئيس جمهورى ايالات متحده آمريکا سفر خاورميانه‌اى خود را به پايان نرسانده، روز گذشته " نيکولا سارکوزى " رئيس‌جمهورى فرانسه تور خاورميانه‌اى خود را آغاز ‌کرد و در نخستين مقصد وارد رياض پايتخت عربستان سعودى ‌شد تا با مقام‌هاى عالى‌رتبه اين کشور ديدار کند.

ادامه مطلب