اخبار اصلی - آرشیو

اخوان المسلمین به دنبال چیست؟

تاکید اخوان المسلمین بر نفی اسلامی ‌بودن انقلاب مصر و تاکید بر ویژگی وحدت، نشان دهنده ظرفیتی در این جریان 83 ساله است که سعی می‌کند تا خود را بخشی از یک ائتلاف گسترده حول محور دمکراسی تعریف کند.

ادامه مطلب
عراق و تظاهراتى از جنس ديگر

عراق و تظاهراتى از جنس ديگر

هفته گذشته دولت عراق تصميم گرفت که به جاى خريد جنگنده‌هاى اف 16 از ايالات متحده، که نزديک به 900 ميليون دلار به آن اختصاص داده شده، اين پول را صرف خريد مواد غذايى و ارزاق عمومى و دادن کوپن به مردم کند بلکه مردم باور کنند که دولت براى حل مشکلات معيشتى‌شان جدى است.

ادامه مطلب

ایران، شاهراه را شناسایی کرد

تحریم‌ها علیه ایران همچنان ادامه دارد. سخن از تشدید تحریم‌ها نیز بسیار به میان آمده است. اروپایی‌ها بخصوص انگلیس منادی تشدید تحریم‌های جدید شده اند و این در حالی است که تندروهای آمریکایی هم شوکه از آنچه در مصر و خاورمیانه در حال شکل گیری است بر شیپور مقابله و مواجهه با ایران می‌دمند.

ادامه مطلب

وداع مبارک با قاهره برابر با قدرت گیری حماس است

مسعود ادریسی، سفیر سابق ایران در لبنان، نیز بر این اعتقاد است که بسیار بعید به نظر می‌رسد که دولت مستقل فلسطینی ایجاد شود ولی از طرف دیگر هم بر این نکته تاکید دارد که موضع اسراییل پس از این حوادث ضعیف شده است.

ادامه مطلب

اخوان‌المسلمین حلقه‌ای که نمی‌توان نادیده گرفت

اکنون با وداع مبارک از قدرت، رهبران اخوان در قاهره تاکید دارند که به دنبال کسب قدرت نیستند و حتی نامزدی هم برای انتخابات ریاست جمهوری تعیین نخواهند کرد. دیپلماسی ایرانی چرایی این موضع‌گیری محتاطانه را با محمد منهاج، سفیر سابق ایران در لیبی و کارشناس ارشد مسایل شمال افریقا و خاورمیانه، در میان گذاشت.

ادامه مطلب

مجله هفته/ در حاشيه خبرهاى ايرانى

در اين صفحه مى‌خوانيد: وزارت خارجه نسبت به منتقدان خود طلبکار است، نگرانى فيروزآبادى بابت صحراى سينا و کانال سوئز، نیاز هزار میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در کشور و...

ادامه مطلب
پایان مشروعیت آل خلیفه

طوفان در جزیره مراوید

مردم بحرین برای شکل دادن سومین انقلاب عربی معاصر بی‌تابی می‌کنند. ساکنان جزیره مرواید در روز 25 بهمن ماه سال جاری با برگزاری تظاهرات گسترده و در اختیارگرفتن میدان اصلی شهر توجه ناظران بین‌المللی را به این جزیره کوچک جلب کردند.

ادامه مطلب