مجله هفته/ در حاشيه خبرهاى ايرانى

۲۹ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۶:۵۱ کد : ۱۰۳۶۶ اخبار اصلی
در اين صفحه مى‌خوانيد: وزارت خارجه نسبت به منتقدان خود طلبکار است، نگرانى فيروزآبادى بابت صحراى سينا و کانال سوئز، نیاز هزار میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در کشور و...
مجله هفته/ در حاشيه خبرهاى ايرانى

ضرغامی: دو شبکه ما در فرار حسنی مبارک نقش داشتند

عزت الله ضرغامی با تشکر از تمام شبکه‌های رسانه ملی و فعالیت‌های حوزه سیاسی و شبکه بین المللی خبر گفت: شبکه‌های برون مرزی به ویژه العالم و پرس تی وی نقش تعیین کننده ای در انعکاس فریاد حق طلبانه ملت مصر داشتند و برنامه‌های هوشمندانه و حرفه ای این دو شبکه نقش مؤثری در پیروزی انقلاب آنان و فرار فرعون داشت.

وی با اشاره به ویژگی‌های حرکت مردمی در مصر و مشابهت‌های فراوان آن با انقلاب اسلامی ایران افزود: بدون تردید بر اساس آیات قرآنی، امروز شاخ و برگ و میوه‌های شیرین درخت پاک و ریشه دار انقلاب اسلامی در منطقه و در سطح جهانی گسترده شده است و هر روز شاهد پیروزی‌های بزرگی در این عرصه هستیم.

رئیس صداوسيما با تشریح نقش رسانه‌ها در شکل دهی و هدایت افکار عمومی و اعتماد سازی خوب شبکه‌های العالم و پرس تی وی گفت: باید مراقب بود رسانه‌های وابسته با شیطنت‌های حرفه ای حرکت پاک و مردمی مصر را منحرف نکنند.

حضور سفير و کنسول اسپانيا در تظاهرات 25 بهمن

به گزارش ايرنا، رسانه‌هاى اسپانيايى روز سه شنبه نوشتند که ايگناسيو پرز کامبرا کنسول اسپانيا در تهران در آشوب‌هاى فتنه گران دستگير و سپس آزاد شده است.

روزنامه ال پاييس اسپانيا در گزارشى به قلم خبرنگار خود در تهران نوشت: پرز کامبرا زمانى دستگير شد که به همراه لئوپلدو استامپا سفير اسپانيا در مرکز تهران بود، جايى که اصلاح طلبان مخالف دولت تظاهرات مى‌کردند. به نوشته اين روزنامه، کنسول اسپانيا هنگامى‌که سفير از محل رفته بود، توسط 9 مامور دستگير شد.

ال پاييس اضافه کرد: پليس ايران، کنسول اسپانيا را به مشارکت در تظاهرات غيرقانونى مخالفان اصلاح طلب در مرکز تهران متهم کرده و هنگام دستگيرى به او گفته است که شما مرتکب اشتباه شده ايد. پرز کامبرا پس از آزادى اش با بيان اينکه "در چهار ساعت بازداشت با من بدرفتارى نشد" گفت: من در خيابان انقلاب با سفير بودم.

ایران بر تبادل سوخت از طریق ترکیه اصرار می ورزد

محمود رضا سجادی سفیر ایران در روسیه اعلام کرد که تهران بر توافقنامه میان ایران، برزیل و ترکیه (موسوم به بیانیه تهران) در زمینه نحوه تبادل سوخت اورانیوم 3,5% با سوخت 20% اصرار می ورزد و آماده انجام مذاکرات چه با گروه وین و چه با گروه 1+5 میانجی‌هاى بین المللی حل مسئله هسته ای ایران در این زمینه است. طرف مقابل ما باید آمادگی و تمایل برای انجام مذاکرات را نشان دهند. اما هیچ کدام از این دو مورد را ما مشاهده نمی کنیم. در هر زمان که آنها پیشنهاد مذاکره دهند، ما آماده ایم.

وی افزود: درباره مسئله تبادل اورانیوم ایران ما معتقدیم و اطمینان داریم که در تهران توافقات سازنده ای (میان ایران، برزیل و ترکیه) به عمل آمده و از فرمول تعیین شده در آن پیروی می کنیم. اما طرف مذاکره کننده از پیشنهاد ما استقبال نکرد. از نظر ما روش سیاسی غرب در راستای حل نشدن مسئله هسته ای ایران است.

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد که وی اوضاع کنونی را بن بست نمی شمارد چرا که رایزنی‌ها میان طرفین ادامه پیدا می کند تا نتیجه حاصل شود.

نگرانى فيروزآبادى بابت صحراى سينا و کانال سوئز

رييس‌ ستاد کل‌ نيروهاى‌ مسلح‌ تاکيد کرد: صحراى سينا و کانال سوئز در خطر است و ارتش مصر بايد متوجه اين خطر باشد.

سرلشکر سيد حسن‌ فيروزآبادى‌، ضمن تبريک به مردم مسلمان و پيروز مصر، از ارتشيان رشيد مصر خواست از دشمن صهيونيستى غفلت نکنند و با تمام وجود براى حفظ تماميت ارضى کشور و حيثيت اسلامى‌خود مراقب باشند.

وى همچنين گفت: مردم مسلمان مصر فريب عناصر آمريکايى و صهيونيستى کودتاگر را نخورند و بدانند که هيچ کودتايى کارى را از پيش نخواهد برد و جز روسياهى کودتاگران در پيشگاه خدا و مردم مصر ثمرى نخواهند داشت. بر اين اساس، مراقبت از تماميت ارضى در صحراى سينا و کانال سوئز موجب عزت و افتخار دائمى‌براى مردم مصر خواهد بود.

نیاز هزار میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در کشور

معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: براساس پیش بینی نرخ رشد هشت درصدی در برنامه پنجم توسعه، نیازمند هزار میلیارد دلار برای سرمایه گذاری هستیم.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد تغییرات و دگرگونی در نگرش‌ها و رفتارها، اضافه کرد: بخشی از قوانین مثل قانون کار و تجارت باید برای زمینه سازی توسعه و پیشرفت کشور تغییر کند و اصلاح شود. نمایندگی همه دستگاه‌های ذیربط مانند سازمان‌های کشاورزی، بازرگانی، نیروی انتظامی و وزارت خارجه در مرکز خدمات سرمایه گذاری و کمک‌های فنی اقتصادی مستقر شده اند تا امور اداری سرمایه گذارانی که به مرکز مراجعه می کنند به راحتی و سریع انجام پذیرد.

ايران آماده راه‌اندازى تلويزيون مشترک فارسى زبانان است

على اصغر شعردوست در يک نشست مطبوعاتى گفت: ايران به منظور راه اندازى اين تلويزيون، تجهيزات لازم را خريدارى کرده و براى وارد کردن آن به دوشنبه، منتظر تصميم نهايى مقام‌هاى تاجيکستان است. به احتمال زياد اين شبکه تلويزيونى در آستانه نوروز سال جارى راه‌اندازى خواهد شد و براساس توافقات انجام شده بين سران سه کشور ايران، تاجيکستان و افغانستان دفتر اصلى آن در شهر دوشنبه مستقر مى‌شود.

سفير ايران در تاجيکستان تصريح کرد: تمام تجهيزات لازم براى آغاز به کار اين تلويزيون از آلمان خريدارى شده و يک شرکت آلمانى آماده است در طول 20 روز اين تجهيزات را در ساختمانى که کميته راديو و تلويزيون تاجيکستان در دوشنبه براى اين منظور در نظر گرفته است، نصب کرده و به کارمندان فنى، نحوه استفاده از اين تجهيزات را آموزش ‌دهد.

وى افزود: ما مى‌خواهيم به زبان مشترک اين سه کشور و مردمان منطقه يعنى درى، فارسى و تاجيکى صحبت کنيم اما آنها مسائل قومى‌را مطرح کرده و مى‌گويند: ما اقوام ديگرى داريم که بايد به زبان آنان نيز از اين تلويزيون برنامه پخش شود.

 

دستگير نشدن حتى يک زائر در عمره‌ امسال يک افتخار بزرگ است          

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: در عمره‌ امسال با همت دستگاه‌هاى ذى‌ربط، هيچ زائرى که حامل مواد مخدر باشد، از کشور خارج نشد. بنابراين تصميم گرفتيم اين اقدامات را براى حج تمتع نيز انجام دهيم.

به گفته‌ على ليالى، با اقدام‌هايى که امسال در فرودگاه‌هاى کشور انجام شد، بسيارى از زائرانى که حامل مواد مخدر بودند، از فرودگاه‌ها بازگشتند و حدود 600ميليون تومان به اين سازمان ضرر وارد شد اما ما اين امر را ضرر نمى‌دانيم، چون با اين کار توانستيم در برابر مسئولان عربستان از اقدامات خود در جلوگيرى از خروج مواد مخدر و ورود آن به عربستان دفاع کنيم.

وى با بيان اينکه اين موفقيت يک افتخار بزرگ براى کشور است که حتى يک زائر در عمره‌ امسال در عربستان دستگير نشد، تاکيد کرد: پيشگيرى‌هاى لازم در راستاى اقدامات انجام‌شده همچنان ادامه خواهد داشت.

شکار ایرانیان توسط MI6 در دبی

به گزارش جوان آنلاین، سازمان اطلاعات انگلیس در یک اقدام جدید برای شناسایی و استخدام ایرانیان پنج نفر ایرانی را به استخدام خود درآورده و در فرودگاه دبی مستقر کرده است. وظیفه این افراد شناسایی و مشخص کردن شغل و آدرس افرادی که از هواپیمایی ایران به فرودگاه دبی وارد می شوند.

اين منبع نوشته است، این افراد در پشت مانیتوری که به راحتی دیده نمی شوند این کار را انجام می دهند بعد در صورت مناسب تشخیص دادن افراد مذکور به فرد نشان شده در کشور امارات نزدیک می شوند و در صورت موافقت به سرویس اطلاعاتی انگلیس معرفی می شوند.

دنبال این هستند تا فرد عقب‌افتاده‌ای را پیدا کنند

سردار نقدى در آستانه روز 25 بهمن که با فراخوان مخالفان دولت ايران براى يک راهپيمايى همراه بود، به موارد خودسوزى در تونس و مصر که موجب آغاز شورش‌هاى خبابانى شده بود اشاره کرد و گفت: سازمان‌های جاسوسی غربی به دنبال این هستند تا فرد عقب‌افتاده‌ای را پیدا کنند که خود را در تهران آتش بزند و این کار را با شروع تحولات تونس و مصر شبیه‌سازی کنند. آنها خیلی عقب‌افتاده‌اند و فکر می‌کنند با تقلید از این کارها می‌توانند پیروز شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در فتنه سال گذشته نیز به دنبال شبیه‌سازی بودند و با تقلید از الله اکبر گفتن‌های اول انقلاب در پی پیروزی بودند، در حالی که ملت ایران این شبیه‌سازی‌ها را تشخیص داد و آنها را همان ابتدا تنها گذاشت و مقابلشان ایستاد. البته عده قلیل زیاده خواه قدرت‌طلبی که شکم‌هایشان از حرام پر شده و در دوران مسئولیت حرام‌خواری می‌کردند همچنان به راهشان ادامه می‌دادند و گوش‌هایشان نمی‌شنید.

از نبودن سفير انگليس درايران استقبال مى‌کنيم

علاءالدين بروجردى در پاسخ به سوالى در مورد خروج سفير انگليس از ايران گفت: همان‌طور که در مطبوعات آمده، در جاى ديگرى به سفير انگليس در ايران مسئوليت داده شده است. البته حضور وى هم در کشور ما خاصيتى نداشت؛ همان‌طور که ما از مدت‌ها پيش به انگليس پيام داديم که با توجه به سياست‌هاى خصمانه‌ى اين کشور عليه ايران، نيازى نيست در اين کشور سفير داشته باشيم.

رئيس کميسيون سياست خارجى مجلس يادآور شد: البته تا زمانى که کسى استوارنامه تقديم کشورى کرده باشد سفير است مگر اينکه نامه‌ رسمى‌در اين رابطه ارائه شود. البته به نظر مى‌رسد اين کار ترفندى براى برداشتن سفير باشد و ما هم از نبودن سفير انگليس درايران استقبال مى‌کنيم.

وزارت خارجه نسبت به منتقدان خود طلبکار است

حسن قشقاوى معاون کنسولى، پارلمانى و حقوقى ايرانيان خارج از کشور وزارت امور خارجه که در مناظره اى با حضور مصطفى کواکبيان و حسين شيخ الاسلام صحبت مى‌کرد گفت: همواره مضمون سخنان مقام معظم رهبرى اين بوده که يکى از نهادهاى حزب‌الهى در کشورمان وزارت امور خارجه است.  در وزارت خارجه براى تمامى‌کارمندان پرونده کارگزينى وجود دارد و تمام کارکنان اين وزارتخانه يا رزمنده بودند يا از خانواده‌هاى ايثارگران هستند.  اگر بخواهيد مى‌توانم پرونده کارگزينى خود و معاونان وزارت امور خارجه را بازگو کنم.

قشقاوى با اشاره به اينکه اگر قبول داريد که کارکنان اين وزارتخانه حزب‌الهى هستند و براساس خط ‌مشى رهبرى عمل کرده‌اند پس موفق بوديم، تصريح کرد:
وزارت امور خارجه نسبت به منتقدين خود طلبکار است و اکنون ما در محيط علمى‌صحبت مى‌کنيم و بايد در خصوص کليات به صورت دقيق بحث کنيم.

17 برابر شدن اعتبارها براى انسداد مرزها


مصطفى محمدنجار در حاشيه جلسه هيات دولت با بيان اينکه از ابتداى دولت نهم تاکنون رييس جمهورى توجه ويژه‌اى براى امنيت کشور و انسداد مرزها دارد، گفت: بودجه اختصاص داده شده براى انسداد مرزها در اين دولت نسبت به قبل از دولت نهم 17 برابر شده است.   


وى به اقدامات انجام شده براى انسداد مرزها اشاره کرد و افزود: در مرز تدابير مختلفى را دنبال مى‌کنيم که يکى از آنها انسداد مرز با موانع فيزيکى، کانال‌ها، سيم خاردار و همچنين تجهيزات پيشرفته رادارى است. اين تدابير به عنوان اولويت اول و دوم در مرزهاى شرقى، جنوب شرق و شمال غرب در حال انجام است.

رهایی 400 زندانی افغان از سوی ایران

سفیر افغانستان در ایران روز شنبه اعلام کرد: نزدیک به ۴۰۰ زندانی افغان از سوی کشور ایران از بند رها شده اند و تلاش‌ها برای رهایی زندانیان دیگر که در ايران در بند به سر می برند جریان دارند.

عبیدالله عبید به طلوع نیوز گفت که درحال حاضر۳۸۰۰ زندانی افغان به اتهام‌های گوناگون در ایران در بند به سر می برند که تلاش‌ها برای رها ساختن و نیزکاهش کیفر آنان جریان دارند.

مقام ترک: ایرانی‌ها تمام سرمایه خود را در سبد دوبی نگذارند

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه خواستار سرمایه گذاری ایرانی‌ها در ترکیه شد و خطاب به تجار ایرانی گفت: سرمایه گذاران ایرانی همه سرمایه خود را در سبد سرمایه گذاری دبی نگذارند.

ریفات حصارجی اوغلو با تاکید بر ضرورت رفع موانع تجاری پیش روی ایران و ترکیه گفت: تعرفه‌های تجاری همانند دیواری بلندی در مقابل گسترش تجارت ایران و ترکیه قرار گرفته است که باید این دیوار بلند را از میان برداشت.

وى با اشاره به تجربه این کشور مبنی بر برداشتن تعرفه‌های گمرکی در تجارت با کشورهای اروپایی افزود: در این سال ترکیه تعرفه‌های گمرکی خود را برای تجارت با کشورهای اروپایی پائین آورد که اگر چه اتاق بازرگانی اعتراض کرد اما بعد از گذشت مدتی اولین فرصتها برای تجار ترکیه ای در اقتصاد فراهم شد و هم اکنون تجارت در ترکیه راه خود را پیدا کرده است. ما از برخی سیاست‌های جاری ترکیه گلایه داریم اما سیاستهای تجاری ایران بیش از ترکیه برای ما مشکل ساز شده است بنابراین اگر می خواهیم روابط تجاری ارتقا یابد باید به سرعت حرکت کرده و رفت وآمدها را تسهیل کنیم.


نظر شما :