اخبار اصلی - آرشیو

اهمیت خواست آمریکا برای تاسیس دفتر دیپلماتیک در ایران

اهمیت خواست آمریکا برای تاسیس دفتر دیپلماتیک در ایران

در مورد تاسیس دفتر دیپلماتیک یا حافظ منافع آمریکا و یا شورای روابط ایرانی آمریکایی در تهران، این مسئله را نباید فراموش کرد که پیش از تهران، این خواست و تصمیم طرف آمریکایی است که می بایست منعقد شده باشد.

ادامه مطلب

تداوم دیپلماسی شکست‌خورده

هرچند کمک‌های انسان‌دوستانه قابل تمجید و دفاع است، و اگرچه کمک‌های بشردوستانه از سوی کشورهای متمکن و توسعه‌یافته‌ و «شمال» مقوله‌ای رایج است، اما مشکل آنجاست که «تهران» در اوج نیاز شهروندانش، کمک‌ها و حمایت‌های خود را در عرصه‌ی بین‌المللی، با نقطه‌عزیمت‌های ایدئولوژیک گسیل می‌دارد. يادداشتى از مرتضى کاظميان، تحليلگر مسائل سياسى

ادامه مطلب

امضاى توافق‌نامه امنيتى همچنان در چالش

هنوز توافق­نامه امنیتی میان امریکا و عراق جزء خبرهای مهم مطبوعات عراقی است. گویا مقام­های عراقی با وجود آن که خبر از نهایی شدن مراحل امضای آن می­دهند، همانگونه که هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق گفته، هنوز نتوانسته­اند با خیالی آسوده تصمیمی نهایی برای آن بگیرند.

ادامه مطلب

زمانی برای رستاخیز صلح

در اواخر ماه جولای، زمانی که باراک اوباما سفرهای خاورمیانه­ای خود را آغاز کرد با محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد. و اطلاعات اولیه را از کشوری که سخترین درگیری‌های جهان را پشت سر می گذارد دریافت کرد.

ادامه مطلب