تهدید القاعده علیه آلمان با شکل و شمایلی تازه

۳۰ شهریور ۱۳۸۸ | ۲۳:۰۲ کد : ۵۷۵۳ اخبار اصلی
عضو القاعده آلمان در سومین ویدیوی خود با کت و شلوار و کراوات و موهای ژل زده ظاهر شده است.
تهدید القاعده علیه آلمان با شکل و شمایلی تازه

دو روز پیش یعنی جمعه ۱۸ سپتامبر در اینترنت ویدیویی پخش شد که در آن بکای هاراش یکی از اعضای آلمانی مراکشی تبار القاعده از آلمان خواسته بود نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند در غیر این ‌صورت پس از انتخابات در آلمان حادثه وحشتناکی روی خواهد داد.

در سال جاری این چهارمین بار است که بکای هاراش از طریق پیام ویدیویی آلمان را تهدید می‌کند. وی که ۳۲ ساله است و در مراکش زاده شده، در سال ۱۹۸۱ به آلمان آمد و در سال ۱۹۹۷ از دولت آلمان درخواست تابعیت کرد. به نظر می‌رسد که از همان زمان با نیروهای اسلام‌گرا در ارتباط بوده است.

هاراش در سال ۲۰۰۳ برای جهاد به خاورمیانه رفت. در درگیری نظامی در هبرون توسط سربازان اسرائیلی مجروح شد. بعدها به عراق رفت. مدتی نیز در زندان سوریه بود. در سال ۲۰۰۷ از کمپ‌های آموزش ترور در مرز پاکستان و افغانستان سردرآورد.

هاراش در همه‌ این سال‌ها با خانواده‌اش در آلمان در تماس بود. همه ارتباطات تلفنی و اینترنتی او تحت کنترل مقامات امنیتی آلمان بوده است. در حالی که هاراش جایی در مرز پاکستان و افغانستان مخفی بود، همسر سی‌ساله‌ آلمانی‌اش که به اسلام گرویده با فرزند او در بن زندگی می‌کنند. به‌رغم کنترل دائم مقامات امنیتی آلمان در سال ۲۰۰۸ به او و فرزندش اجازه دادند که به هاراش ملحق شوند.

هاراش در اولین ویدیوهای خود با لباس‌های جنگی و خمپاره‌انداز در دست ظاهر می‌شد. ولی در سومین ویدیوی خود با کت و شلوار و کراوات و موهای ژل زده ظاهر شده است. به نظر می‌رسد که تروریست‌های القاعده سیاست تبلیغاتی خود را تغییر داده‌اند و می‌خواهند تصویر تازه‌ای از خود به افکار عمومی غرب معرفی کنند.

شرکت امریکایی اینتل سنتر که متخصص وبسایت‌های اسلام‌گراست، گزارش می‌دهد که در پیام ویدیویی تازه، تصویری از بکای هاراش دیده می‌شود که خود را ابوطلحه می‌نامد. وی چهره‌ خود را پوشانده و به موازات آن نواری صوتی پخش می‌شود. این ویدیو ۳۹ دقیقه طول می‌کشد و پیام آن به زبان آلمانی است.

به گفته‌ اینتل سنتر در ویدیوی جدید آلمان آشکارا توسط القاعده تهدید شده است. همه ویدیوهای تهدیدآمیزی که در ۹ ماه گذشته پخش شده‌اند، مستقیما آلمان را هدف گرفته‌اند. از جمله می‌توان از ویدیوهای جنبش اسلامی ازبکستان و اتحادیه‌ جهاد اسلامی نام برد.

اداره کل آگاهی آلمان اصالت این ویدیو را تایید کرد. یک سخنگوی این اداره روز یکشنبه ۲۰ سپتامبر گفت که متن به زبان آلمانی و خطاب به آلمان است، ولی تهدید مستقیمی برای وارد کردن ضربه‌ تروریستی در آن وجود ندارد.

وی همچنین گفت: «این ویدیو در دست بررسی است ولی هنوز روشن نشده که آیا واقعا تازه است یا خیر.»

صرف نظر از ویدیوی تازه تدابیر امنیتی در رابطه با خطر ترور در آلمان افزایش یافته است. در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های مرکزی قطار در آلمان، ماموران پلیس فدرال با جلیقه‌های ضدگلوله و مسلسل‌های دستی گشت می‌زنند.

مقامات پلیس فدرال آلمان در شهر پوتسدام اعلام کردند که تهدیدهای شبکه‌ ترور القاعده و دیگر سازمان‌های اسلام‌گرا علیه آلمان، کیفیت تازه‌ای یافته است.

 

 


نظر شما :