پرونده هسته ای - آرشیو

ایران تحریم‌ها را دور می‌زند یا تحریم‌ها ایران را؟

تنها چند هفته پس از اعمال تحریم‌های سازمان ملل، توانایی ایران در تجارت از طریق مرزهای آبی تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار گرفته است. بسیاری از شرکت‌های بیمه و تجارت بین‌المللی از ترس محروم ماندن از بازار ایالات متحده و تنبیه، ترجیح دادند ایران را از دور معامله‌های تجاری خود خارج کنند.

ادامه مطلب

ایران با غرب بازی می‌کند یا غرب با ایران؟

سایت امریکایی رایت ساید این جملات را برای آغاز گزارشی تازه از تحولات پرونده هسته‌ای ایران انتخاب کرده است. در ادامه این گزارش آمده است: همزمان با این اعمال فشارها ایران هر روز بر حجم اورانیوم غنی سازی در اختیار خود نیز می‌افزاید...

ادامه مطلب

اما و اگرهای تحریم ایران

شورای روابط امور خارجی ایالات متحده در گفتگو با مگان اوسیلوان از اساتید بین‌الملل دانشگاه ‌هاروارد کندی از او در خصوص کارآیی این تحریم‌ها و ضریب مقاومت ایران در برابر آنها سوال می‌کند.

ادامه مطلب

گفتگوی مجدد؟

ایالات متحده آمریکا آمادگی خود را برای گفت‌ و گو به شرط «جدی بودن» تهران اعلام کرد. اتحاديه اروپا نیز در رابطه با اعلام آمادگى ايران براى آغاز گفت‌وگوها در خصوص برنامه هسته‌اى تهران ابراز خرسندى کرد.

ادامه مطلب

اعتراض چین و هند به تحریم ایران

چین و هند دست در دست هم نسبت به تشدید تحریم‌های یک جانبه علیه ایران از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا اعتراض کردند . چین یک ماه پیش پس از مدت‌ها ناز و کرشمه پردازی در نهایت موافقت خود را با تشدید تحریم‌های ایران اعلام کرد.

ادامه مطلب

گزارش سیا روس‌ها را نگران کرد

این بار نیز پس از گذشت سه هفته از تصویب تحریم‌ها در شورای امنیت، امریکایی‌ها گزارش تازه‌ای را رو می‌کنند که بر اساس آن ادعا می‌شود که ایران توانایی دستیابی به دو بمب هسته‌ای را دارد.

ادامه مطلب
ایران هسته‌ای یا بمباران ایران
غرب کدام یک را می‌پذیرد؟

ایران هسته‌ای یا بمباران ایران

این روزها در جهان زمزمه هسته‌ای شدن ایران پیچیده است. در جهان عرب همگان همانقدر ترسیده‌اند که اسرائیل. غرب همچنان گلایه می‌کند و گلایه می‌کند. اما در نهایت این گله‌مندی‌ها ره به جایی نمی‌برند.

ادامه مطلب

تهران تسلیم تحریم‌ها می‌شود؟

رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده باز هم درخصوص پرونده هسته‌ای ایران اظهارنظر کرد. از زمان تصویب تحریم‌های ایران در شورای امنیت این چندمین بار است که وزیر دفاع ایالات متحده در خصوص ایران و پرونده هسته‌ای این کشور اظهارنظر می‌کند.

ادامه مطلب