پرونده هسته ای - آرشیو

با شفاف سازى مانع از بسیج افکار عمومی ‌جهان علیه ایران شویم

داود هرمیداس باوند، تحلیلگر مسائل بین‌المللی در مصاحبه با دیپلماسی ایرانی معتقد است ادعای غرب در مورد تاخیر در فعالیت‌های هسته‌ای ایران درست باشد دال بر این است که مسئله طرح اقدامات سخت افزاری بی معنی است و این منجر به تعامل بیشتر دو طرف خواهد شد.

ادامه مطلب

وقتی حملات سایبری، جای بمب افکن را می‌گیرد

سومین حمله اما آرام و بی سر و صدا بود. عامل حمله هم نه بمب بود و نه جنگنده. ویروس اینترنتی به نام استاکس نت. نام این ویروس هم برای بسیاری از کارشناسان مسائل هسته‌ای عجیب و غریب بود. کارشناسان ادعا می‌کنند که استاکس نت پیچیده ترین ویروس اینترنتی بود که در این سالها به سراغ تاسیسات هسته‌ای کشوری ثانی می‌رود.

ادامه مطلب
روزنامه اسرائیلی هاآرتص به بی بی پیشنهاد داد

صلح با اعراب، تنها راه مهار ایران!

اعراب چندان عکس العملی از خود نشان نمی دهند و البته که این سخنان را جنجال رسانه ای پوچ و بی مبنا می خوانند. فضای ملتهب خاورمیانه که هر بار سخن از جنگ در آن به میان می آید یک پای ثابت و البته غاصب آن اسرائیل است، همچنان در تب و تاب به سر می برد.

ادامه مطلب

به این مذاکرات خوش بین باشید

نخستین دلیل این است که در واشنگتن همگی برای ارائه پیشنهادهای بیشتر و سازنده تر به ایران آمادگی دارند. بسیاری از کارشناسان مسائل ایران در آمریکا اعتقاد دارند که این بار واشنگتن مجوز غنی سازی اورانیوم را در اختیار ایران قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
 آمریکا و اسرائیل به گمانه زنی روی آوردند
در راستای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران

آمریکا و اسرائیل به گمانه زنی روی آوردند

ایران باز هم جامعه جهانی را در گردابی از اما و اگرها قرار داده است. در راس این طیف هم اسرائیلی‌ها قرار دارند که یک بار ایران را در چند قدمی ‌دستیابی به تسلیحات هسته‌ای می‌دانند و بار دیگر ادعا می‌کنند که برنامه هسته‌ای ایران متوقف شده است. در این فضا همگان از حمله به ایران سخن می‌گویند.

ادامه مطلب