اروپا - آرشیو

رايزنى آلمان و روسيه بر سر پرونده هسته‌اى ايران در مسکو

گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان در حالی ظرف سه هفته گذشته هشتمین سفر خود به روسیه را انجام داده که موضوع پرونده هسته‌ای ایران در راس موضوعات مذاکرات وی با رهبران روسی قرار دارد. پرونده‌ای که تا کنون راهگشایی برای آن پیدا نشده است.

ادامه مطلب

دیمترى مدودف: روسیه پوست‌اندازی می‌کند

دیمیتری مدودف رئیس‌ جمهوری روسیه در یک سخنرانی یک‌صد ‌دقیقه‌ای تاکید کرد که با فساد خواهد جنگید. به گفته وی تنها ظرف ۶ ماه نخست سال‌جاری چهار هزار پرونده فساد مالی تسلیم مراجع قضائی روسیه شده است.

ادامه مطلب

/گزارش تصویری/ در ستایش آزادی

در این مراسم پس از سخنرانی رهبران جهان،صدها دامینوی عظیم چوب پنبه‌ای که جوانان روی آنها پیام‌های آزادی خواهانه نوشته بودند و در مسیر دیوار سابق قرار داده شده بود، در حرکتی نمادین به مثابه سقوط پیاپی دولت‌های کمونیستی آن زمان در اروپای شرقی، به زمین انداخته شد.

ادامه مطلب

آلمان در حال پذيرش آمريکا با چهره جديد

از جمله‌مسائلی که پیش‌بینی می‌شود در گفت‌وگوهای بین رهبران آلمان و آمریکا مطرح شود، موضوع برنامه‌ هسته‌ای ایران است. نقش آلمان در این میان، از چند نظر اهمیتی تعیین‌کننده دارد. صادرات این کشور به ایران هنوز از مرز چندین میلیارد یورو می‌گذرد.

ادامه مطلب

اوباما در انتظار بانوى اول آلمان

خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دومین مهمان خارجی باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا محسوب می‌شود که این امکان را یافته تا در جمع نمایندگان دو مجلس امریکا سخنرانی کند.

ادامه مطلب

همه مى خواهند درباره وزير امور خارجه جديد آلمان بيشتر بدانند

جهان منتظر گام‌های وزیر امور خارجه جدید آلمان است. در حالی که اروپا و آمریکا امید دارند که سیاست‌های او به تقویت روابط آنها با آلمان بینجامد مسائلی مانند برنامه اتمی ایران و اوضاع افغانستان او را به چالش می‌طلبند.

ادامه مطلب
لهستان به دنبال استقرار سپر دفاع موشکی امریکا در خاک خود

لهستان به دنبال استقرار سپر دفاع موشکی امریکا در خاک خود

در حالی که ایالات متحده امریکا اعلام کرده از استقرار سپر دفاع موشکی در قلب اروپا منصرف شده است، نخست وزیر لهستان در دیدار با جو بایدن معاون رئیس جمهوری امریکا ابراز امیدواری کرد که این سامانه در خاک لهستان مستقر شود.

ادامه مطلب