آمریکا - آرشیو

بازی بی‌ثمر آمریکا با کارت منافقین

بازی بی‌ثمر آمریکا با کارت منافقین

دولت آمریکا بسیار نگران تحولاتی است که در مصر رخ می‌دهد و البته عکس العملی که نمی‌داند بر چه مبنا باید استوار باشد. واشنگتن واهمه دارد‌، واهمه از آنکه بزرگترین کشور جهان اسلام تبدیل به قلب جریان‌های اسلام گرایی و ضد امریکایی شود.

ادامه مطلب

چامسکی: آمریکا از اسلام رادیکال حمایت می‌کند از استقلال ملت‌ها هرگز

ایالات متحده و دوستان غربی‌اش در بسیاری از موارد از اسلام رادیکال حمایت کرده‌اند تنها برای آنکه صدای پای ناسیونالیست‌های سکولار را نشنوند. بهترین نمونه این داستان هم عربستان سعودی است.

ادامه مطلب

امريکا و مصر جديد

واشنگتن خوب مى‌داند که تغيير در جهان عرب تاثيرى بر مصالحش نخواهد گذاشت و تظاهرکنندگان در سياست‌هاى خارجى‌شان مرتکب خطا نخواهند شد.

ادامه مطلب
نومحافظه‌کاران امریکایی تشنه تحریم ایران‌اند

نومحافظه‌کاران امریکایی تشنه تحریم ایران‌اند

معاون خزانه دارى آمريکا که یکی از اقدامات وی تحریم علیه ایران بوده در گفت‌وگویی با شبکه تلوزيونى «اخبار المستقبل» لبنان گفت: با روى کار آمدن «باراک اوباما» رئيس جمهور آمريکا سياست گفت وگو در جهت رسيدن به تفاهم با ايران بر اساس احترام دوجانبه در پيش گرفته شد ولى ايران با اين سياست آمريکا همکارى لازم را نکرد.

ادامه مطلب

ترکیب جدید کنگره و سیاست خارجی امریکا در خاورمیانه

شانی هرمزی، پژوهشگر مرکز تحقیقات استراتژیک و کارشناس سیاست خارجی آمریکا در تحلیلی برای دیپلماسی ایرانی به بررسی تاثیرات احتمالی ترکیب کنگره جدید بر سیاست خارجی امریکا در خاورمیانه و بخصوص ایران می‌پردازد.

ادامه مطلب