آمریکا - آرشیو

سردمدار مبارزه برابری جنسیتی در ابرقدرت دنیایِ جدید بعد از جنگ سرد
یادداشتی در باب قاضی روث بیدر گینزبرگ

سردمدار مبارزه برابری جنسیتی در ابرقدرت دنیایِ جدید بعد از جنگ سرد

حمیدرضا اکبرپور در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: جایگاه رفیع گینزبرگ به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مشهورترین قضات عضو دیوان در طول تاریخ تشکیل آن، غیرقابل تردید است. این جایگاه، حاصل ۲۷ سال تلاش و ممارست بی‌وقفه او در دیوان است که حتی دو دوره درگیری با سرطان نیز مانع او نشد. همچنین پیش‌زمینه او در طی کردن مدارج ترقی به بهترین نحو در دوران دانشجویی، استادی، وکالت و قضاوت، در این امر بسیار تاثیرگذار بود.

ادامه مطلب
استفاده آنکارا از جنگ اوکراین برای نزدیک شدن به واشنگتن
با وجود اختلافات، نشانه هایی از گرم شدن روابط ترکیه و آمریکا مشاهده می شود

استفاده آنکارا از جنگ اوکراین برای نزدیک شدن به واشنگتن

آخرین نشانه نزدیکی چیزی جز راه اندازی سازوکار راهبردی ترکیه-آمریکایی در اوایل این هفته و در راستای تقویت روابط دوجانبه نبوده است. در اکتبر گذشته در رم و در جریان دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی، «این مکانیسم بوروکراتیک که بخشی از یک روند طولانی مدت با هدف بازسازی همکاری ها بین ایالات متحده و ترکیه است، به جریان افتاد.» به گفته متیو بریزا، محقق غیر مقیم موسسه شورای آتلانتیک در آنکارا«را اندازی این ساز و کار قدم خوبی است، اما این یک گام مترقی به حساب می آید تا یک پیشرفت انقلابی.»

ادامه مطلب
چرا بایدن توان اقناع کنگره را ندارد؟
آینده مبهم احیای برجام

چرا بایدن توان اقناع کنگره را ندارد؟

جمهوریخواهان فارغ از انتخابات میان دوره ای کنگره با هر گونه توافق، سازش و قراردادی که بخواهد امتیازی به ایران بدهد و یا تحریمی را از جمهور اسلامی بکاهد، مخالف است. به ویژه که اکنون قوه مجریه و دولت دست جریان رقیب است. لذا جمهوریخواهان از هر ابزار و از فضایی برای حمله به دولت بایدن استفاده می کنند. در کنار آن بی شک رقابت سیاسی در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره هم مزید بر علت است. 

ادامه مطلب
فرصت تحریم نفت روسیه برای ونزوئلا
امریکا در فکر کمک از کارکاس برای تعدیل در بازار انرژی

فرصت تحریم نفت روسیه برای ونزوئلا

مانوئل ساترلند، اقتصاددان ونزوئلایی، معتقد است که مذاکرات به بازگشایی سفارت‌ها ختم نمی شود، اما می‌تواند باعث کاهش تحریم‌ها شود. با این حال، به نظر می رسد که خود این هم راه حلی برای مشکل انرژی را ارائه نمی دهد. به عقیده ساترلند، مشخص نیست که آیا این کشور ظرفیت فنی برای پاسخگویی به افزایش احتمالی تقاضا را دارد یا خیر.

ادامه مطلب