آمریکا - آرشیو

واشنگتن همچنان در پیچ و تاب تحریم‌ها

در نامه دو سناتور امريکايى به اوباما آمده است : \\"ما از شما می خواهیم که در دیدار با هو جین تائو به او هشدار دهید که کنگره ایالات متحده در صورت ادامه همکاری دو شرکت نامبرده با ایران، آنها را در لیست سیاه تحریم های خود قرار خواهد داد .\\"

ادامه مطلب
کشتار در آريزونا

خشونت، جامعه و سياست

گفتارى از دکتر سيدمحمد کاظم سجادپور، استاد دانشگاه و تحليلگر مسائل بين المللى براى ديپلماسى ايراني.

ادامه مطلب

دستاورد‌های زنان مسلمان در آمریکا

در این مقاله ضمن بررسی فعالیت‌ها و دیدگاه‌‌های چند زن مسلمان که در آمریکا به فعالیت‌‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی مشغول هستند شمایی کلی از وضعیت زنان مسلمان ارایه شده است.

ادامه مطلب

سایه سنگین ایران بر رابطه آنکارا - واشنگتن

ایالات متحده به شدت بر روی افزایش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی ترکیه و ایران حساس است‌. واشنگتن‌، تهران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای متهم می‌کند و تهران نیز همواره این ادعا را تکذیب کرده است. بازی میان ترکیه و ایالات متحده از ماه ژوئن جدی‌تر شد.

ادامه مطلب

مجرى جنگ کثيف آرژانتين محکوم شد

محاکمه تاريخى خورخه ويدلا ديکتاتور نظامى ‌و مجرى جنگ کثيف در سال‌هاى 1976تا 1981 تنها محاکمه يک پيرمرد به عموان متهم و وابستگان ناپديدشدگان آرژانتينى به عنوان شاکى نيست، بلکه از منظر مردم و نخبگان سياسى آن کشور نماد هويتى آخرين مرحله از گذار نظام اقتدارگراى پيشين به دموکراسى است.

ادامه مطلب
تصویب استارت جدید و فشار بیشتر بر ایران

تصویب استارت جدید و فشار بیشتر بر ایران

یکی از اهداف آمریکا ازتصویب این پیمان، تاثیرگذاری بر روند مسئله هسته‌ای ایران است. اوباما می‌تواند تصویب این پیمان را به عنوان مصداقی از حرکت به سوی موضع خود مبنی بر ساختن جهان عاری از سلاح هسته‌ای نشان دهد و کشورهای دیگر را به همراهی سیاست‌های خود علیه مسئله هسته‌ای ایران مجاب نماید.

ادامه مطلب

مجله هفته/ يک خبرساز

از ميان چهره هايى چون حامد کرزى، مارک زوکربرگ، جوليان آسانژ و معدنچيان شيليايى، اين زوکربرگ خالق شبکه اجتماعى فيس بوک بود که به عنوان شخصيت سال انتخاب شد.

ادامه مطلب