آمریکا - آرشیو

آیا آمریکا در رکود است؟
بر اساس داده ها و اطلاعات

آیا آمریکا در رکود است؟

جفری فرانکل و سید رحمان موسوی در یادداشت مشترکی برای دیپلماسی ایرانی می نویسند: جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که قیمت های "غیرقابل قبول" احتمالا تا سال ۲۰۲۲ مورد توجه مصرف کنندگان خواهد بود و او انتظار دارد که اقتصاد ایالات متحده کند شود. به طور جداگانه، رئیس فدرال رزرو کلیولند، لورتا مستر نیز گفت که خطر رکود اقتصادی در اقتصاد ایالات متحده در حال افزایش است و بازگشت به هدف تورم ۲ درصدی بانک مرکزی چندین سال طول خواهد کشید.

ادامه مطلب
نظم بین المللی بر محور اجماع پکن– مسکو: توهم یا واقعیت؟
نظم لیبرال جایگزین دارد

نظم بین المللی بر محور اجماع پکن– مسکو: توهم یا واقعیت؟

امیرهوشنگ کریمی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: مانع دیگری که شکل گیری نظم نوین جهانی بر مبنای اجماع روسی – چینی را به امری ناممکن بدل کرده، مصداق "دو پادشاه در یک اقلیم نگنجد" است. در واقع دو قدرت بزرگ قادر به نظم سازی و نظام بخشی نیستند زیرا قدرت های بزرگ ذاتا ًرقیب یکدیگرند و نه شریک و متحد. چین و روسیه حتی در اوج جنگ سرد نظام دو قطبی، و با وجود تعلق ایدئولوژیک به یک ایده و آرمان (مبارزه با امپرالیسم و سرمایه داری) نه تنها در یک بلوک نگنجیدند که تا حد سرحد جنگ نیز پیش رفتند.

ادامه مطلب
تحمل دولتمردی که محبوب نیست
کشورهای منطقه رئیس جمهوری جمهوریخواه را به بایدن ترجیح می‌دهند

تحمل دولتمردی که محبوب نیست

آنچه کار را بر بایدن سخت تر می کند، این است که متحدان خاورمیانه ای آمریکا، یک رئیس جمهوری جمهوریخواه را بر یک رئیس جمهوری دموکرات ترجیح می دهند. حاکمان منطقه بر این باورند که رهبران جمهوریخواه بیشتر ضدایران و هواخواه اسرائیل هستند و کمتر به نگرانی های حقوق بشری می پردازند.

ادامه مطلب
امریکا به سیاست بازدارندگی جدید در برابر ایران نیاز دارد
توصیه های دنیس راس به بایدن

امریکا به سیاست بازدارندگی جدید در برابر ایران نیاز دارد

روشن است که اگر توافقی در کار نباشد یا ایران شروع به تسریع برنامه هسته ای اش به عنوان بخشی از راهبرد گفت وگو بکند، آمریکا نیازمند یک راهبرد بهتر برای بازداشتن ایران است. اما حتی اگر دو طرف به توافقی هم برسند، بازهم دولت بایدن نیازمند بهینه سازی رویکرد بازدارندگی خود است. دلیلش آن است که به محض آنکه تحریم های مرتبط با توافق ۲۰۱۵ برداشته شود، ایران نیاز چندانی به یک توافق تکمیلیِ "طولانی تر و قوی تر" به مانند آنچه دولت بایدن در سر دارد، نخواهد دید.

ادامه مطلب
امریکا در آستانه انشعاب
اختلافات عمیقی که موجودیت را به خطر انداخته است

امریکا در آستانه انشعاب

یک کشور فقط زمانی معنا پیدا می کند که ساکنان آن حداقل در چند ایده مشترک مشترک باشند، یک مشت اصول مهم که می توانزندگی در جامعه را حول آن بیان کرد. مسئله مشابه بودن یکسان نیست، بلکه توافق حداقل بر سر ارزش هایی است که حق هر کس را تضمین می کند که زندگی خود را آن طور که صلاح می داند در چارچوب قانونی برابر برای همه پیش ببرند.

ادامه مطلب