به بهانه مقاله سردبیر روزنامه ژاپن تایمز
۱۲ آبان ۱۳۹۸
محمد محسنی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی مینویسد: قبل از اعزام این ناوگان، نیروی دریای ژاپن در همکاری با وزارت دفاع، آژانس تبادلات فرهنگی، دپارتمان دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه ژاپن، شرکت Sanrio و تقریبا همه دختران ژاپنی، از کودکان گرفته تا پیرزنهایی که به واسطه سلامت عمومی همچون نوجوانان چابک هستند، تصمیم گرفت، تصویر شخصیت معروف و البته تخیلی «سلام پیشی» (Hello Kitty) را روی ناوهای ژاپنی منقش کند. لازم به ذکر است که شخصیت تخیلی هلو کیتی با ظاهر شدن بر همه جنبه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، بین المللی و غیره ژاپن، از جاسوئیچی، لباس زیر و کیک تولد گرفته تا هواپیما و قطار فشنگی Bullet Train توانسته است از سال ۲۰۱۰ به بعد سالانه به طور متوسط بیش از ۷ میلیارد دلار درآمدزایی کند و علی رغم نام ملوس و دوست داشتنی اش از نظر اقتصادی «یلی» است برای خودش! و هیچ بعید نیست بتواند صلح و آرامش را به خلیج فارس، خاورمیانه و حتی کل دنیا ارزانی دارد.
ادامه مطلب