اقتصاد و انرژی - آرشیو

بالاترين قيمت در تاريخ صنعت نفت دنيا

در شرایطی که قیمت هر بشکه نفت خام در بازارهای جهانی به مرز 130 دلار رسیده است سخنانی در مورد ضرورت تشکیل جلسه فوق العاده توسط این سازمان و بررسی افزایش تولید نفت به منظور تعدیل قیمت این منبع شنیده می شود.

ادامه مطلب

جورج سوروس ؛انتقاد دشمن ما از دشمن ما

جورج سوروس اکنون به اندازه کافی شناخته شده است. او در اين مصاحبه دیدگاه هایش درباره بحران اقتصادی و سیاسی آمریکا و غرب و خطاهای موجود در دیپلماسی و سیاست خارجی دولت بوش را بیان می کند.

ادامه مطلب
 توليد ناخالص داخلى جهان ؛رتبه هجدهم براى ايران

توليد ناخالص داخلى جهان ؛رتبه هجدهم براى ايران

صندوق بین المللی پول در گزارش اخیر خود کشورهای مختلف جهان را از لحاظ تولید ناخالص داخلی طبقه بندی کرده است. طبق این گزارش ایران از نظر بزرگی تولید ناخالص داخلی در سال 2007 میلادی هجدهمین کشور جهان بوده است.

ادامه مطلب

نفت از مرز ۱۲۵ دلار گذشت

قیمت نفت از مرز 125 دلار هم بالاتر رفت. تحلیلگران دلیل رشد قیمت نفت را افزایش تقاضای نفت در عرصه بین المللی می دانند که با رشد عرضه همخوانی ندارد. قیمت هر بشکه نفت تولیدی اوپک به بیشتر از 117 دلار است.

ادامه مطلب
دیپلماسی اقتصادی آمریکا علیه صنعت نفت ایران

دیپلماسی اقتصادی آمریکا علیه صنعت نفت ایران

افزایش تحریمهای اقتصادی ایران به بهانه برنامه هسته ای این کشور مدتها است که در مجامع بین المللی به بحث گذاشته شده است. در این میان آمریکا و همراه اروپایی اش فرانسه مساله تحریم نفت و گاز ایران را عنوان کردند و از شرکتهای فعال در این حوزه ها خواستند تا از ایران خارج شوند.

ادامه مطلب