عکس نوشته - آرشیو

تظاهرات در مسکو علیه قدرت پوتین به واسطه اصلاحات جدید

تظاهرات در مسکو علیه قدرت پوتین به واسطه اصلاحات جدید گالری

صدها تظاهرات کننده در اعتراض به اصلاحات جدید در قانون اساسی که امکان باقی ماندن ولادیمیر پوتین در قدرت برای ۱۶ سال دیگر را فراهم می آورد، در خیابان های مسکو حضور یافتند. این تظاهرات با درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان همراه شد و پلیس ده ها تظاهرات کننده را بازداشت کرد.

ادامه مطلب
قتل عام تولسا - ۱۹۲۱
روایت تصویری رویترز از یک تراژدی تاریخی

قتل عام تولسا - ۱۹۲۱ گالری

قتل عام تولسا یا حمله نژادپرستان تولسا که به قتل ‌عام گرین وود یا قتل ‌عام بلک وال استریت نیز معروف است، در ۳۱ ماه مه و ۱ ژوئن ۱۹۲۱ اتفاق افتاد. اوباش سفیدپوست به ساکنان سیاه ‌پوست و کسبه منطقه گرین وود در تولسا، اوکلاهما، حمله کردند. این قتل عام را بدترین حادثه «خشونت نژادپرستی در تاریخ آمریکا» می خوانند. در این حمله بیش از ۳۵ بلوک از منطقه ویران شد، بیش از ۸۰۰ نفر در بیمارستان ‌ها بستری و بیش از ۶ هزار نفر از ساکنان سیاه ‌پوست دستگیر و بازداشت شدند و بسیاری از آنها برای مدت طولانی در بازداشت ماندند. دفتر آمار حیاتی اوکلاهما آمار رسمی ۳۶ کشته را ثبت و صلیب سرخ آمریکا از تخمین شمار قربانیان خودداری کرد. اما طبق نتایج یک بررسی کمیسیون ایالتی در سال ۲۰۰۱، شمار کشته شدگان در این حمله بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر برآورد شد.

ادامه مطلب
خاطرات روزهای جشن گاوبازی در اسپانیا

خاطرات روزهای جشن گاوبازی در اسپانیا گالری

هر ساله برای ۸ روز متوالی خیابان های شهر پامپلونا در اسپانیا به محلی برای جشن، شادی و سرور و البته دویدن گاوها تبدیل می شد. جشن جولان گاوها در فستیوال «سن فرمین» معمولا ۶ تا ۱۵ ژوئیه برگزار می شد. اما امسال برای اولین مرتبه در نزدیک به یک قرن گذشته این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. جان نازچا، یک خبرنگار رویترز، عکس های جشن گاوبازی در خیابان های اسپانیا در جشن «سن فرمین» را در همان مکان ها در میانه سکوت و خلوتی خیابان ها در دوران کرونا گرفته و عکس جدیدی را تصویر سازی کرده است.

ادامه مطلب
شهر مرمری میانمار

شهر مرمری میانمار گالری

برای سال های طولانی هنرمندان در روستای «ساگین» در شمال میانمار با اکثریت جمعیت بودایی مشغول ساخت مجسمه هایی از مرمر بودند. حتی نام شهر نیز در زبان برمه به معنای سنگ مرمر است. زندگی شمار زیادی از مردم روستا با کار در معدن های مرمر، ساخت مجسمه و صادرات آنها به خارج می گذرد. بسیاری از بوداهای مرمری در چین و تایلند ساخت همین روستا هستند. (عکس ها توسط آن وانگ گرفته و در رویترز منتشر شده اند.)

ادامه مطلب
هندوها: از ناامنی پاکستان تا شهروندی در هند

هندوها: از ناامنی پاکستان تا شهروندی در هند

در سال های گذشته بسیاری از هندوهای پاکستان خانه های خود را در این کشور ترک و به هند مهاجرت کرده اند و به رغم گذران عمر در اردوگاه های پناهجویان، از زندگی خود راضی تر هستند. دولت ملی گرای ناراندرا مودی، نخست وزیر هند، قانونی را برای هموار کردن مسیر اعطای شهروندی به شش اقلیت مذهبی مهاجر از افغانستان، بنگلادش و پاکستان که پیش از ۲۰۱۵ وارد خاک هند شده باشند، تصویب کرده است. البته این قانون شامل حال مسلمانان نمی شود و همین تبعیض علیه مسلمانان به تظاهرات گسترده در سراسر هند انجامیده است؛ اما به هر حال، تعهد مودی به پناهندگی هندوهای پاکستان، زندگی بسیاری از آنها را ساده تر کرده است. تصاویر توسط آنوشری فَدنَویس ثبت شده اند.

ادامه مطلب