عکس نوشته - آرشیو

بازسازی رژه نظامی ۱۹۴۱ روسیه

بازسازی رژه نظامی ۱۹۴۱ روسیه گالری

نیروهای ارتش روسیه سالگرد مارش سربازان اتحاد جماهیر شوروی سابق در میدان سرخ مسکو در سال ۱۹۴۱ را بازسازی کردند. اهمیت این رژه به ویژه به دلیل همزمانی آن با جنگ مسکو است. ۷ نوامبر در روسیه تعطیلی در یادبود رژه ۱۹۴۱ و انقلاب اکتبر به شمار می رود. انقلاب اکتبر که انقلاب بزرگ سوسیالیستی اکتبر، اکتبر سرخ، قیام اکتبر و انقلاب بولشویکی نیز خوانده می‌ شود، دومین و آخرین حرکت بزرگ از انقلاب روسیه بود که سبب‌ به ‌قدرت رسیدن حزب بولشویک در روسیه و برپایی نظام شورایی شد.

ادامه مطلب
ونیز زیر آب

ونیز زیر آب گالری

ونیز جزیره ‌ای در شمال ایتالیاست که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته ‌است و شهری متشکل ازجزیره‌ های کوچک است که به وسلیه کانال ‌هایی به یکدیگر مرتبط شده اند. این شهر در حالت عادی هم به دلیل راه های آبی و تردد به وسیله قایق مشهور است. اما بالا آمدن سطح آب در روزهای گذشته به جاری شدن سیل در بخش هایی از شهر منجر شده و رفت و آمد در خیابان های شهر را دشوار کرده است.

ادامه مطلب
تظاهرات و خشونت در خیابان های شیلی

تظاهرات و خشونت در خیابان های شیلی گالری

شیلی در بیش از یک ماه گذشته صحنه تظاهرات گسترده ضددولتی بوده و به نظر می رسد که اعتراض های خیابانی در این کشور از کنترل خارج و به شورشی تمام عیار تبدیل شده و تا کنون دست کم ۱۸ کشته بر جا گذاشته است.

ادامه مطلب
به یاد سقوط دیوار برلین
نگاهی به آرشیو ۳۰ سال پیش رویترز

به یاد سقوط دیوار برلین گالری

دروازه برندنبرگ در دیوار برلین در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۸۹ گشوده و روند تخریب دیوار ۱۳ ژوئن ۱۹۹۰ آغاز شد و در ماه نوامبر ۱۹۹۱ بود که دیوار کاملا فرو ریخت و «سقوط دیوار برلین» مسیر را برای یکپارچگی مجدد آلمان هموار ساخت.

ادامه مطلب
عبدالمهدی در برزخ

عبدالمهدی در برزخ گالری

تظاهرات ضد دولتی در عراق به بزرگ ترین اعتراض های خیابانی از زمان سقوط صدام حسین تبدیل شده است و به نظر می رسد که برخی از قدرتمندترین سیاستمداران عراق در واکنش به نارضایتی عمومی از دولت، از حمایت از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور، دست کشیده اند.

ادامه مطلب
ایستادگی تظاهرات کنندگان عراقی در برابر نیروهای امنیتی

ایستادگی تظاهرات کنندگان عراقی در برابر نیروهای امنیتی گالری

به رغم سرکوب ها و اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی عراقی، هزاران تظاهرات کننده همچنان در خیابان ها حضور دارند. تا کنون بیش از ۲۰ تظاهرات کننده در عراق کشته و هزاران نفر زخمی شده اند. نیروهای امنیتی از گاز اشک آور و مهمات واقعی در مقابله با معترضان استفاده می کنند. این تظاهرات که بزرگ ترین اعتراض های خیابانی در عراق از پس از حمله سال ۲۰۰۳ ایالات متحده به این کشور محسوب می شود، به دلیل خشم عمومی از فساد شدید در دولت و مشکلات اقتصادی آغاز شده است.

ادامه مطلب
لکه اسرارآمیز نفتی در برزیل

لکه اسرارآمیز نفتی در برزیل گالری

برزیل در بیش از یک ماه گذشته با یک مشکل بزرگ محیط زیستی مواجه شده است. لکه اسرار آمیز نفتی به بزرگی هزاران بشکه سواحل این کشور را آلوده کرده و حیات وحش را به خطر انداخته است. دولت برزیل ۵ هزار نیرو را برای پاکسازی بیش از هزار کیلومتر خط ساحلی که در نتیجه نشتی نفت آلوده شده بسیج کرده است. این فاجعه محیط زیستی اوایل ماه سپتامبر و پس از مشاهده لکه های نفتی در ساحل آغاز شد. ناتوانی دولت در مدیریت این بحران و آلوده ماندن بسیاری از سواحل زیبای برزیل و البته نامعلوم بودن منشاء این نشتی نفتی، خشم عمومی را برانگیخته و سبب شده بسیاری از دولت های محلی از داوطلبان برای پاکسازی ساحل درخواست کمک کنند. تا کنون بیش از ۶۵۰ تن نفت از سواحل شمال شرقی پاکسازی شده است.

ادامه مطلب
غیرنظامی ها در میان درگیری های ترک ها و کردها مانده اند

غیرنظامی ها در میان درگیری های ترک ها و کردها مانده اند گالری

ترکیه هفته گذشته عملیات نظامی خود در شمال سوریه را آغاز کرد و اگرچه در پی مذاکرات مایک پنس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده، با ترکیه، توافق هایی درباره تعویق ۵ روزه عملیات صورت گرفته، اما همچنان شک و تردیدهای بسیاری درباره امکان ترک محدوده موسوم به «منطقه امن» از سوی نیروهای کرد وجود دارد. اما مشکل بزرگ تر این است که این حمله منطقه ای نسبتا آرام را که به سختی پس از جنگ علیه داعش به ثبات رسیده بود، به آشوب کشیده و مردم غیر نظامی را مجبور به فرار از خانه هایشان کرده است.

ادامه مطلب