عکس نوشته - آرشیو

وقتی شهرهای چین به «شهر ارواح» تبدیل می شود
گرانی از کرونا و خیابان های خالی از رهگذر

وقتی شهرهای چین به «شهر ارواح» تبدیل می شود گالری

چینی ها و پس از آنها سراسر جهانیان در نگرانی و وحشت از شیوع سریع ویروس کرونا، در صدد کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، بر صورت داشتن ماسک و همراه داشتن محلول های آنتی باکتریال برآمده اند. شهر ووهان چین که مرکز شیوع بیماری بوده، هنوز هم در قیاس با باقی شهرها، بیشترین شمار ابتلا به بیماری و قربانی را دارد. با این حال، دیگر شهرهای چین از جمله بندر بزرگ و پرجمعیت شانگهای نیز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند و شاید در اتفاقی که هرگز انتظار آن نمی رفت، شانگهای به شهر ارواح تبدیل شده است. عکس ها توسط آلای سانگ و کارلوس گارسیا راولینز گرفته شده است.

ادامه مطلب
در داخل زندان های عناصر باقی مانده داعش چه می گذرد
برزخی روی زمین

در داخل زندان های عناصر باقی مانده داعش چه می گذرد گالری

گوران توماسویچ از زندان ها و بازداشتگاه های عناصر باقی مانده داعش که هزاران مرد، زن و کودک هستند و با گذشت یک سال پس از شکست ارضی این گروه افراطی اسلامی در برزخ گرفتار مانده اند، گزارش عکسی برای خبرگزاری رویترز تهیه کرده است. بیشتر این زندان ها در استان حسکه در شمال شرقی سوریه هستند.

ادامه مطلب
وقتی «انگل» همه را شگفت زده کرد
گزارش عکس رویترز از اسکار ۲۰۲۰

وقتی «انگل» همه را شگفت زده کرد گالری

نود و دومین مراسم اسکار عصر دوشنبه (به وقت محلی) در سالن تئاتر دالبی در لس آنجلس برگزار شد. نامزدهای جوایز در این مراسم حدود یک ماه پیش مشخص شده بودند، اما باز هم انتخاب فیلم کره ای «انگل/Parasite» که از معدود فیلم ها با نامزدی همزمان برای دو جایزه بهترین فیلم و فیلم خارجی بود، بسیاری را شگفت زده کرد.

ادامه مطلب
فرار شهروندان سوری در میانه پیشروی ارتش به سمت آخرین مقر شورشی ها

فرار شهروندان سوری در میانه پیشروی ارتش به سمت آخرین مقر شورشی ها گالری

ارتش بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با کمک حملات هوایی سنگین روسیه در دو هفته گذشته ده ها شهر در استان ادلب را از شورشی ها باز پس گرفته است که جدی ترین پیشروی نیروهای سوری در چند سال گذشته به شمار می رود. با این حال، ده ها هزار نفر از شهروندان غیرنظامی ساکن این استان در میانه درگیری ها گرفتار شده اند و به اجبار، به مرز ترکیه گریخته اند.

ادامه مطلب
کریستینا کُخ، اولین فضانورد زن در پیاده روی فضایی

کریستینا کُخ، اولین فضانورد زن در پیاده روی فضایی گالری

کریستینا کخ، فضانورد آمریکایی که در سال ۲۰۱۹ به عنوان اولین فضانورد زن پیاده روی فضایی خود را انجام داد، پس از ۳۲۸ روز ماموریت در ایستگاه فضایی بین المللی در قزاقستان به زمین نشست. کخ بدین ترتیب، رکورد طولانی ترین مدت ماندن در فضا توسط یک فضانورد زن را نیز به ثبت رسانده است.

ادامه مطلب
تلاش جهانی برای مهار ویروس کرونا

تلاش جهانی برای مهار ویروس کرونا گالری

دولت های خارجی در حال بیرون آوردن شهروندانشان از چین هستند؛ پروازها به چین و از این کشور به بیشتر مقاصد بین المللی به تعلیق درآمده است؛ رفت و آمدن درون و بین شهری دچار اختلال شده و بسیاری از شهرها در قرنطینه هستند. جهان با پیشروی سریع ویروس آنفلونزا طور جدید از چین مواجه شده و هنوز راهی برای درمان آن پیدا نکرده است.

ادامه مطلب
سفر بریتانیا در جدایی از اتحادیه اروپا

سفر بریتانیا در جدایی از اتحادیه اروپا گالری

مردم بریتانیا در سال ۲۰۱۶ به برگزیت رای دادند و از آن زمان تا کنون، این کشور بالا و پایین های بسیاری را پشت سر گذاشته و هنوز هم معلوم نیست که خواهد توانست به آینده روشن تر مدنظر رای دهندگان برسد یا با قدم گذاشتن در این مسیر، همه آنچه را در بیش از ۵۰ سال گذشته به دست آورده، از دست خواهد داد. رویترز از ۴ سال سفر بریتانیا به سمت خروج از اتحادیه اروپا و آینده ای نامعلوم، یک آلبوم تصویری تهیه کرده است که در ادامه مشاهده می کنید...

ادامه مطلب
نشست داووس و ماجراهای آن

نشست داووس و ماجراهای آن گالری

رهبران جهانی، مدیران عامل شرکت ها، کارشناسان، سیاستگذاران، متفکران و ستاره های مطرح جهانی این هفته برای شرکت در نشست سالانه مجمع اقتصادی جهانی در داووس در سوئیس گردهم آمده اند. رویترز صحنه هایی از این اجلاس جهانی را به ثبت رسانده است که در ادامه مشاهده می کنید.

ادامه مطلب
نگاهی به سه سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ

نگاهی به سه سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ گالری

دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ همانند خود او خبرساز و جنجالی بوده؛ از تهدیدها و تشدید تنش ها با کره شمالی گرفته تا دیدار او با کیم جونگ اون، از پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ گرفته تا دیدار ترامپ و ولادیمیر پوتین در هلسینکی و اکنون هم تنش ها بین واشنگتن و تهران و همزمان ماجرای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا، روزی در سه سال گذشته نبوده که بی خبر و آرام گذشته باشد.

ادامه مطلب
پوششی از خاکستر روی شهر فیلیپین

پوششی از خاکستر روی شهر فیلیپین گالری

فوران یکی از فعال ترین و مرگبارترین آتشفشان های فیلیپین با پراکنده شدن ابرهای خاکستر، بخار و گاز همراه بوده و ده ها هزار نفر از ساکنان منطقه را مجبور به ترک خانه هایشان کرده است. تا کنون ۴۰هزار نفر از مردم منطقه خانه های خود را ترک گفته اند و مقامات درباره احتمال فوران مجدد آتشفشان در هر لحظه، هشدار داده اند؛ با این حال، هزاران نفر دیگر هم هستند که قصد ترک خانه خود را ندارند.

ادامه مطلب