روایت تصویری رویترز از یک تراژدی تاریخی

قتل عام تولسا - ۱۹۲۱

۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۹۹۳۲۸۶ اخبار اصلی عکس نوشته
قتل عام تولسا یا حمله نژادپرستان تولسا که به قتل ‌عام گرین وود یا قتل ‌عام بلک وال استریت نیز معروف است، در ۳۱ ماه مه و ۱ ژوئن ۱۹۲۱ اتفاق افتاد. اوباش سفیدپوست به ساکنان سیاه ‌پوست و کسبه منطقه گرین وود در تولسا، اوکلاهما، حمله کردند. این قتل عام را بدترین حادثه «خشونت نژادپرستی در تاریخ آمریکا» می خوانند. در این حمله بیش از ۳۵ بلوک از منطقه ویران شد، بیش از ۸۰۰ نفر در بیمارستان ‌ها بستری و بیش از ۶ هزار نفر از ساکنان سیاه ‌پوست دستگیر و بازداشت شدند و بسیاری از آنها برای مدت طولانی در بازداشت ماندند. دفتر آمار حیاتی اوکلاهما آمار رسمی ۳۶ کشته را ثبت و صلیب سرخ آمریکا از تخمین شمار قربانیان خودداری کرد. اما طبق نتایج یک بررسی کمیسیون ایالتی در سال ۲۰۰۱، شمار کشته شدگان در این حمله بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر برآورد شد.
قتل عام تولسا - ۱۹۲۱

کلید واژه ها: نژادپرستی قتل عام کشتار سیاه پوستان


( ۱۱ )

نظر شما :

علی ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۲
بزرگترین قتل عام تاریخ بشر بدست اورپاییان مسیحی در قاره آمریکا بوقوع پیوسته که در نتیجه بیش از ۳۵۰ میلیون انسان در پنجاه کشور قاره آمریکا کشته شده اند که ۱۵۰ میلیونش در ایالات متحد آمریکاست،وبقیه در برزیل آرژانتین،شیلی،کانادا،کلمبیا،ونوزیلا،....... وبعد از آن در استرالیا بیش از ۱۲۰ میلیون ابورجانی را کشته ویا با ریختن مواد بیماریزا ومسموم و کننده از بین رفته اند،وبعد از آن در زلند نو« نیو زلند» بیش از ۵۰ میلیوم مایوری که هزاران سال در آرامش زندگی می کردند،توسط اورپاییان متمدن مسیحی کشته شدند، وقتل عام های فرانسه در مستعمراتش در آفریقا مثل الجزایر که ۵٫۵ میلیون انسان مسلمان را به دلیل دفاع از وطنشان کشته،ودر دها کشور د یگراز زمان شروع به استعمار تا جنگهای ناپلیون وغیره بیش از ۲۵۰ میلیون انسان کشته،وهکذا پرتقال،اسپانیا،انگلیس،آلمان،هلند،بلژیک،.....که در عرض دویست سال اخیر مجموعا در کل دنیا بدست مسیحیان اورپایی بیش از ۲ میلیارد انسان بیگناه کشته شده، یعنی اورپاییان مثل زالو از خون انسانها تغذیه می کنند و برای همین است که مورد غضب الاهی قرار گرفته ودچار مرض قوم لوط شده اند ونسلشان در حال انقراض است، یعنی همان اورپاییان که برای کشتار بیگناهان آمریکا آفریقا،استرالیا زلند نو ودیگران آلودگیهای میکروبی وسمی ویا خشونت مستقیم ،نابود میکردند خدای متعال به چنان مرضی دچار کرده که هیچ درمانی نیست تا نسلشان منقرض شود.. اینها در سایه ثروتهای بومیان آمریکا ودیگر مستمرات به نان ونوا رسیده اند یعنی به بهای خون دو میلیارد انسان ودارایی وثروتهایشان وتصاحب سرزمینشان که الان هم با کشتن مابقی بردگانی که صدها سال به رایگان به بیگاری کشیده اند والان هم مثل جرج فلوید در وسط خیابان با زانو خفه می کنند، این اورپاییان غافل از دین وخدا چنان هار شده اند که اکر سلاحهای اتمی وشیمیایی ومیکروبی اینها منفجر شود کره زمین چندین بار نابود ومتلاشی میشود.لذا کاش در ایران سریالی از قتل عامهای اورپاییان به اکران کشیده شود تا مردم بیشتر این جنایتکاران را بشناسند،واحتیاط لازم از این آدم کش ها را بکنند.
خسرو ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۱
نژاد پرستی و ناسیونالیسم افراطی ، انسان نژاد پرست را تبدیل به حیوان می کند ودر هر فرهنگی و کشوری نژاد پرستی ترویج شود یا محکوم نشود ، عاقبت بدی برای جامعه انسانی رقم می خورد ، قتل عام سیصد هزارنفر از مردم شیعه اذربایجان غربی و شرقی در سالهای 1919تا 1921 توسط داشناقسیون وحشی (ارامنه ناسیونالیست افراطی که توسط روسیه مسلح شده بودند) که در اسناد وزارت کشور وقت موجود است بسیار وحشتناک تر بود یاد شهدای گمنام آن زمان گرامی باد