هشدار مسئول اسرائیلی درباره عدم حمایت از رژیم صهیونیستی در نهادهای بین المللی

اوج گیری تظاهرات ضددولتی در اراضی اشغالی

۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۱۷۰۶۷ اخبار اصلی خاورمیانه
منابع خبری رژیم صهیونیستی از تظاهرات مجدد علیه کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در تل آویو و حیفا خبر دادند.
اوج گیری  تظاهرات ضددولتی در اراضی اشغالی

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: منابع خبری رژیم صهیونیستی از تظاهرات مجدد علیه کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در تل آویو و حیفا خبر دادند.به گزارش ایران، شبکه عبری‌زبان «کان» اعلام کرد که هزاران نفر هم اکنون در میدان هبیما در تل آویو و حیفا تجمع کرده و علیه کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو دست به تظاهرات زدند. این شبکه خبری صهیونیستی، جمعیت تظاهرکنندگان تا این لحظه را بیش از 15 هزار نفر اعلام کرده است.

همزمان با برپایی تظاهرات علیه دولت افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو و حیفا، شهرک‌نشینان مقابل منزل اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم در قدس اشغالی هم تظاهرات برگزار کردند.هزاران نفر از صهیونیست‌ها شامگاه چهارشنبه گذشته هم علیه دولت نتانیاهو در تل آویو دست به تظاهرات گسترده زدند و علیه تصمیمات و سیاست‌های آن به ویژه اصلاح سیستم قضایی شعار دادند. هزاران نفر از صهیونیست‌ها پیشتر در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری علیه نتانیاهو و اعضای تندرو کابینه وی در تل‌آویو تظاهرات کرده بودند.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو و جناح مخالف دولت به ریاست یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

برافراشته شدن پرچم‌های فلسطین در تظاهرات ضددولتی در اراضی اشغالی

در تظاهرات عصر شنبه در تل‌آویو علیه کابینه جدید رژیم صهیونیستی پرچم‌های فلسطین به اهتزاز درآمدند. به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، در ویدیوهایی که از تظاهرات عصر شنبه در میدان هبیما در تل‌آویو علیه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی منتشر شد، پرچم‌های فلسطینی دیده شدند.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که پلیس این رژیم پرچم‌های فلسطینی افراشته شده در تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو را مصادره کردند.در یکی از این ویدیوها حمله نیروهای پلیس اسرائیل به تظاهرکننده‌ای که در جریان اعتراضات مقابل منزل اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، پرچم فلسطین را در دست دارند، ثبت شده است.

این معترض در ادامه برای انجام تحقیقات بازداشت شد.عصر شنبه ده‌ها هزار تن در تل‌آویو، قدس اشغالی و حیفا  علیه کابینه نتانیاهو و سیاست‌های آن در تضعیف دستگاه قضایی تظاهرات کردند.رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عصر شنبه ۱۰۰ هزار تظاهرکننده خود را به میدان هبیما در تل‌آویو رسانده و مخالفت خود را با کابینه نتانیاهو و طرح یاریو لوین، وزیر دادگستری این رژیم برای تضعیف دستگاه قضایی و دادگاه عالی اسرائیل اعلام کردند.

هشدار مسئول اسرائیلی درباره عدم حمایت از رژیم صهیونیستی در نهادهای بین المللی

یک مسئول اسرائیلی از شیوه برخورد کابینه راستگرای جدید رژیم صهیونیستی با نهادهای بین‌المللی انتقاد کرده و هشدار داد که تل آویو حمایت خود در این نهادها را از دست داده است.به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، نداف تمیر، مدیرکل سازمان «جی استریت اسرائیل» در مقاله‌ای که روزنامه عبری زبان معاریو منتشر کرد، ضمن انتقاد از شیوه برخورد کابینه راستگرای جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو با نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل، هشدار داد که تل آویو حمایت خود در این نهادها را از دست داده است.

تمیر اظهار کرد: «رای مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب پیش نویس قطعنامه فلسطین جهت درخواست حکم دادگاه لاهه درباره اشغالگری این رژیم بار دیگر ادعاهای احزاب راست افراطی اسرائیل درباره عدم شفافیت نسبت به تل آویو در محافل بین‌المللی را به دنبال داشت.»

مدیرکل سازمان «جی استریت اسرائیل» در ادامه بیان داشت: «این ادعای دروغ وجود دارد که یک اکثریت خودکار از  کشورهای حامی حقوق فلسطین وجود دارد، سازمان ملل علیه ما تبعیض قائل می‌شود و دادگاه لاهه سیاسی است و طبق قوانین عمل نمی‌کند، دادگاه لاهه از بیش از ۱۰ سال قبل از جایگاه بالایی در جامعه بین الملل و  قطعنامه های موثر آن برخوردار بوده و این جایگاه در صورتی که این دادگاه در احکامش سیاسی و جانبدارانه بود، به دست نمی‌آمد.»

این مسئول اسرائیلی افزود: «تمامی ادعاها مبنی بر سیاسی بودن قوانین بین المللی عجیب است؛ به ویژه که این ادعا از سوی طرف‌هایی مطرح می شود که برای ما باید توضیح دهند چرا دادگاه عالی اسرائیل باید سیاسی باشد و از میان سیاسی ها با یک رویکرد سیاسی مشخص انتخاب شوند و در تصمیم گیری‌هایش موضع گیری اکثریت را منعکس کند، در غیر این صورت همین اکثریت قادر خواهد بود با یک بند این روند و یا هر مورد دیگری را لغو کند.»

تمیر در پایان خاطر نشان کرد:  «در صورتی که ما به اشغالگری و نقض حقوق اقلیت ها و ضربه زدن به نهادهایی که به ما اجازه می دهند بخشی از نهاد بین المللی باشیم، ادامه دهیم، ممکن است این ادعا که کل جهان علیه ما است، پیشگویی شود که به حقیقت برسد.»

کلید واژه ها: اسرائیل نتانیاهو اعتراضات فلسطینیان


( ۱ )

نظر شما :

نا شناس ۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۲۱:۱۵
Rise of fascism