نگرانی از عملیات تروریستی در خارج به تلافی حمایت از رژیم صهیونیستی

اسرائیل در معرض فروپاشی است

۱۸ تیر ۱۴۰۳ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۷۰۰۷ اخبار اصلی خاورمیانه
برت هولمگرن، رئیس بخش اطلاعات وزارت أمور خارجه ایالات متحده آمریکا با اشاره به دستگیری چند عامل تروریستی در اروپا، از جمله در آلمان و هلند که حملاتی را علیه اماکن یهودی طراحی کرده بودند، در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: «ما قبلاً شاهد این اتفاق تا حدودی در اروپا بوده ایم و ممکن است ما شاهد چنین حوادثی در آمریکا نیز باشیم.»
اسرائیل در معرض فروپاشی است

دیپلماسی ایرانی: برت هولمگرن، یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا هشدار می‌دهد که جنگ طوفان‌الاقصی به سازمان‌های تروریستی کمک می‌کند تا طرفدارانی را در سراسر جهان جذب کنند و الهام بخش تروریست‌های منزوی در ایالات متحده آمریکا باشند. افرادی که از حمایت‌های ایالات متحده در محافل مختلف سیاسی و بین المللی و ارسال تسلیحاتی امریکایی به اسرائیل عصبانی هستند. برت هولمگرن، رئیس بخش اطلاعات وزارت أمور خارجه ایالات متحده آمریکا با اشاره به دستگیری چند عامل تروریستی در اروپا، از جمله در آلمان و هلند که حملاتی را علیه اماکن یهودی طراحی کرده بودند، در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: «ما قبلاً شاهد این اتفاق تا حدودی در اروپا بوده ایم و ممکن است ما شاهد چنین حوادثی در آمریکا نیز باشیم.» وی در ادامه افزود: «حمایت های بی حساب و کتاب امریکا از اسرائیل و شخص نتانیاهو که فردی منفور در سطح بین المللی محسوب می شود و این روزها به عنوان یک جنایتکار جنگی به حساب می آید می تواند عواقب وخیمی برای امریکا داشته باشد و بازخوردهای خشنی را در سطح جامعه امریکا و در ایالت های مختلف آن موجب شود.»

از سوی دیگر یائیر نتانیاهو، پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که از مارس 2023 بیشتر در خارج از کشور به سر می برد، در پیامی جدید به دادستانی و دادگاه عالی اسرائیل حمله کرد و در استوری که شنبه شب شنبه در حساب اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت، نوشت: «کشور در حال نابود شدن است.» به گزارش وای نت، یائیر ویدئویی را به اشتراک گذاشت که توسط نماینده سابق کنست، مایکل بن آری،  منشتر شده بود. در این ویدئو یکی از متهمان قتل یک نیروی یگان نخبه حماس وارد دادگاه می‌شود. بن آری در ویدئویی که به اشتراک گذاشت گفت: «این اتفاق بدتر از قوم سدوم است. این محاکمه برای کشتن یک تروریست یگان نخبه برگذار می‌شود؟ در 7 اکتبر، صدها کودک سوزانده و زنان مورد تجاوز قرار گرفتند، حالا شما با آن‌ها این‌گونه برخورد می‌کنید؟»

به گزارش وای نت، در حال حاضر این نگرانی در اسرائیل در حال افزایش است که فعالیت های تروریستی و خشن در درون این رژیم توسط مخالفان وضع موجود علیه نیروهای امنیتی، نظامی و سیاسی و حتی شهرک نشین‌ها، نه تنها از سوی ساکنان عرب مسلمان بلکه حتی از سوی مسیحی ها و خود یهودی ها انجام شود.

رویکرد افراطی در اسرائیل نگرانی های بسیاری را موجب شده است. این روند بعد از جنگ غزه و حملات تلافی جویانه وحشیانه اسرائیل علیه مردم بی گناه غزه بسیار تشدید شده است. این مساله سبب شده است تا بسیاری نسبت به آینده اسرائیل و احتمال فروپاشی اجتماعی آن با توجه به عمیق شدن شکاف های اجتماعی در آن هشدار دهند. این در حالی است که برخی آمار منتشر شده نشان می دهد که روند خروج شهروندان از اسرائیل از ابتدای ماه اکتبر گذشته که حماس به این رژیم حمله کرده تشدید شده و به مرز هشدار رسیده است.

از سوی دیگر بسیاری از ناظران نسبت به آغاز دور جدیدی از حملات تروریستی در کشورهای مختلف اروپایی و امریکا که در برابر جنایت های اسرائیل در غزه نه تنها سکوت کردند بلکه حتی به حمایت سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی از آن پرداختند افزایش یافته است. 

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطینیان فلسطین اسرائیل و فلسطین نوار غزه غزه حمله اسرائیل به غزه بنیامین نتانیاهو نتانیاهو امریکا امریکا و اسرائیل ایالات متحده امریکا


( ۴ )

نظر شما :