اعزام ژنرال های ترکیه به آذربایجان

یک گام دیگر به سوی ناتوی ترکی یا ارتش توران

۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۰۶۰۱۸ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
گابیل حسینی می گوید: اعتقاد بر این است که اتحاد نیروهای مسلح آذربایجان و ترکیه در قالب تیپ های ارتش برادرانه هسته اصلی ارتش توران آینده را تشکیل می دهد. اساس برادری در باکو گذاشته شد. پایه و اساس آن در لاچین، در مرز ارمنستان، گذاشته شد و آموزش ها در حال برگزاری است.
یک گام دیگر به سوی ناتوی ترکی یا ارتش توران

دیپلماسی ایرانی: وبسایت تلگراف مصاحبه ای را با گابیل حسینی، استاد علوم سیاسی درباره اعزام نیروهای نظامی جدید ترکیه از جمله 4 ژنرال ارشد این کشور به آذربایجان انجام داده است که در زیر می خوانید:

چهار ژنرال به گروه فرماندهی ویژه نماینده نیروهای مسلح ترکیه در آذربایجان منصوب شدند. تا به امروز، گروه خدمات توسط افسران درجه پایین در کشور آذربایجان نمایندگی شده است. حالا چرا ترکیه می تواند 4 ژنرال را در آنجا تعیین کند؟  

این به دلیل افزایش سطح نمایندگی نظامی ترکیه در آذربایجان و مقیاس کارهای آینده است. بر هیچ کس پوشیده نیست که همکاری نظامی بین آذربایجان و ترکیه به سطح بالایی رسیده که کاملاً مطابق با روحیه اعلامیه اتحاد است که در سطح رهبران در شوشا امضا شده است. سرباز ترک به شکل سازمان یافته و کیفی جدید به آذربایجان می آید. اگر ارتش ترکیه آموزش های مشترکی را با نیروهای ویژه آذربایجان در لاچین و باکو و آموزش پرواز جنگنده ها و بمب افکن های آذربایجانی و ترک در قونیه انجام می دهد، به این معنی است که روابط دوجانبه از نظر کیفی به سطح جدیدی رسیده است. بر این اساس، ترکیه شروع به ایجاد یک سیستم فرماندهی نظامی جدید در آذربایجان کرده است. چهار ژنرال اعزامی به آذربایجان نیروهای نظامی ترکیه که در این کشور شکل گرفته اند را رهبری و مستقر می کنند و به طور منظم تمرینات مشترک با نیروهای مسلح آذربایجان را انجام خواهند داد. اعتقاد بر این است که اتحاد نیروهای مسلح آذربایجان و ترکیه در قالب تیپ های ارتش برادرانه هسته اصلی ارتش توران آینده را تشکیل می دهد. اساس برادری در باکو گذاشته شد. پایه و اساس آن در لاچین، در مرز ارمنستان، گذاشته شد و آموزش ها در حال برگزاری است. اعزام چهار ژنرال به رئیس فرماندهی ارتش ترکیه در آذربایجان نشان می دهد که تغییر کیفی بسیار جدی در حضور نظامی ترکیه در آذربایجان ایجاد شده است. این تغییر هم برای همکاری ارتش آذربایجان با نیروهای مسلح ترکیه و هم برای بازسازی ارتش آذربایجان بر اساس الگوی ارتش ترکیه ضروری است. در 2-3 سال آینده ارتش آذربایجان از نظر تامین سلاح، قوانین انضباطی و مقررات داخلی به طور کامل از استانداردهای ناتو پیروی خواهد کرد. با کمک فرماندهی ارتش ترکیه، ارتش آذربایجان به ارتشی حرفه ای تر، مدرن، چابک و شجاع تبدیل می شود. البته اکثر ارتش با ارتش ترکیه همراه خواهند بود و در صورت لزوم، عملیات رزمی مشترک را سازماندهی می کنند و حرفه ای بودن ارتش آذربایجان را افزایش می دهند. فرستادن ژنرال به آذربایجان اولین قدم است. اگر ببینیم افسران جدید و دیگر ژنرال ها در آینده مستقر و مشمول خدمت می شوند، تعجب نخواهیم کرد. زیرا روند ایجاد واحدهای نظامی که حضور نظامی ترکیه را در منطقه تضمین می کند ادامه دارد. علاوه بر افزایش و توسعه پتانسیل های نظامی آذربایجان، آموزش مشترک نیروهای نظامی دو کشور برادر در قفقاز جنوبی به طور کلی هدف گذاری شده است. لحظات جالب و افتخارآمیزی در پیش داریم. هنگامی که این امر محقق شد، این یک گام مهم برای اطمینان از تمامیت ارضی آذربایجان، افزایش اعتماد به نفس کشور ما و ایجاد ارتش آینده توران به عنوان یک کل خواهد بود. 

چگونه افزایش اتحاد ترکیه و آذربایجان به سطح جدید می تواند نقش موثری در اجرای مفاد باقی مانده توافقنامه سه جانبه در مورد قره باغ داشته باشد؟ 

امروز، اگر نیروهای ویژه آذربایجان و ترکیه به طور مشترک عملیات جنگی مختلفی را در لاچین – در مناطق کوهستانی دشوار – توسعه می دهند، به تعدادی از مسائل مربوط می شوند که باید مورد توجه قرار گیرند. این شامل بازگرداندن حاکمیت و تمامیت ارضی آذربایجان در کریدور لاچین و سراسر قره باغ و سایر مسائل است. رزمایش های مشترک نیروهای مسلح ترکیه و آذربایجان در راستای منافع ملی آذربایجان است. این مراحل به منظور تضمین امنیت و تمامیت ارضی آذربایجان، یعنی احیای حقوق حاکمیتی آن است. این کشور همراه با ارمنستان نقش مهمی در عادی سازی روابط با روسیه دارد که دارای قدرت نظامی در منطقه است. 

به عبارت دیگر، آیا روسیه با تقویت اتحاد آذربایجان و ترکیه کنار می آید؟ 

بستن حساب ها ضروری است. روسیه نباید مبالغه کند. به طور کلی، ما هنگام تعیین اهداف برنامه های تهاجمی نداریم. ما فقط برای دفاع از خود برنامه ریزی می کنیم. برخی ممکن است بسیار فکر کنند، قفقاز جنوبی را به عنوان منطقه مورد علاقه خود در نظر گرفته و بر اساس این فلسفه تصمیم به ایفای نقش در منطقه بگیرند. اما ما برای تمامیت ارضی خود می جنگیم. ارتش برادر ترکیه آماده است تا با تمام وجود در این کار به ما کمک کند. در عین حال، ما هدف خود را نه تنها برای اهداف قفقاز جنوبی، بلکه برای ایده های بزرگتر نیز تعیین کرده ایم. این امر طرف مقابل را وادار می کند که جدی فکر کند و با دقت بیشتری عمل کند. تکرار می کنم، ما هیچ ادعایی علیه کسی نداریم. ما فقط برای از بین بردن دشمنان هدفمند، بدخواه و ناچیز خود می جنگیم و پیروزی کامل آرمان خود را تضمین می کنیم.

کلید واژه ها: ترکیه جمهوری آذربایجان آذربایجان ناتوی ترکی ارتش توران ترکیه و آذربایجان


( ۲۶۲ )

نظر شما :

آتیلا ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۸
عدم پذیرش ترکیه در اتحادیه اروپا ترکیه را به این نتیجه رسانده تا برای پر کردن این خلاء رو به ایجاد اتحادیه مشابه با جمهوریهای ترک که اتفاقا همه زمینه ها و پتانسیلهای لازم برای چنین اتحادی را دارند بکند ابتدا با ایجاد شورای کشورهای ترک و در گام بعد تشکیل نیروی نظامی واحد این کشورها که هسته اولیه این نیرو هم توسط ارتش ترکیه و ارتش آذربایجان ایجاد شده و انتظار می رود در آینده با حضور بقیه کشورها از جمله قزاقستان ازبکستان ترکمنستان قیرقیزستان و مجارستان و حتی احتمال دارد پاکستان هم با توجه به اتحاد و نزدیکی این کشورها با آن کشور عضو این کلوپ قرار گیرد. بعد از تسویه ارتش ترکیه از فتوچی ها در سال ۲۰۱۶ به دنبال اقدام به کودتای این گروه و هم زمان تسویه و پاکسازی مشابهی هم در ارتش آذربایجان و کنار زدن عناصر وابسته به روسیه صورت گرفت این دو اتفاق باعث پویایی و چابکی هر دو ارتش گردید بعد از این اتفاقها بود که ارتش آذربایجان با اعتماد به نفس به کمک ارتش ترکیه اقدام به آزاد سازی مناطق اشغالی خود  نمود و ارتش ترکیه هم عملیاتهای موفقیت آمیز در لیبی شمال سوریه و قره باغ به انجام رساند
بی‌فرهنگی، بی‌هویتی ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۱
آنهایی را که مردم آذربایجان از در بیرون انداخته بودند، اکنون از پنجره وارد شدند، آن هم تنها به بهانه‌ی زبان مشترک! و ساخت تاریخ! خیلی جالب هست که دولت‌ها چگونه سرنوشت مردمانی را دستکاری می‌کنند. ایرانیان آذربایجان تبدیل شدند به ترکیه‌ایان. روسیه آن‌ها را از ایران جدا کرد، آن‌ها را بی‌هویت نمود و اکنون در خلاء و ناتوانی حکومت ایران طی سالیان دراز و این خلاء ابتدا با آروزی اروپایی شدن و اکنون برای ساختن تاریخ موهومی دیگر آن‌ها با ترکیه همراه شدند. جای افسوس دارد، اما این روال تاریخ هست و همواره فراز و نشیب دارد.
علی ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰
در دورانی که بشدت امنیت جهانی متزلزل شده و تمام قدرتهای بزرگو کوچک دارند بهم شاخ و شونه میکشند ناتوی ترکی ضرورتی انکار ناپذیر برای حفظ استقلال و امنیت کشورهای ترک زبان میباشد ایشالله ایران هم بتوانند با پیوستن به این اتحاد ضریب امنیت و تقویت اقتصادی خود را بالا ببرد .
اشکان ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۵
ژنرالهای اردوغان نماینده ارتش ترکیه نیستند با ایتلاف حزبهای دموکراتیک خلق و نیک و جمهوریت و دوا و استقبال با رهبری افرادی چون خانم آکشنر و اقایان کمال ککیلیچداراوغلو و علی باباجان و احمد داوود اوغلو و خانم پروین بولدانو حتی علویان کارس و ارزروم و اتفاق ملی شانس اردوغان( و اتفاق به اصطلاح جمهوریشان متشکل حزب توسعه عدالت و ناسیونالیست به رهبری پانترک ترین آدم دنیا محمد باغچه لی و شریک آینده احتمالی شان حزب سعادت و بازماندگان نجم الدین اربکان که همچنان حمایت ایران را دارند ) کمرنگ تر شده و انتخابات محلی و شهرداری های اخیر که کلانشهر ها را از دست اردوغان در آورد و حتی در اتحادیه اروپا نیز به طعنه اردوغان را رییس جمهور روستاها می نامند نه کانشهرها و الان اکرم امام اوغلو شهردار استانبول و منصور یاواش شهردار آنکارا هر دو از جزب جمهوریت تاسیسی توسط کمال مصطفی جانباز برای اردوغان رجز میخوانند گواه این امرند و برنامه های اردوغان ناپایدارند و دولت آتی ترکیه گرایش ذاتی به کشور غیر عربی خاورمیانه اسراییل را که شریک بسیار مهمی هست را جلوه گر خواهد کرد
ناشناس ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۸
باید با روسیه، ارمنستان، عراق، سوریه، یونان و افغانستان یه ناتو برای خودمون بسازیم.
فدوی ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۲
چه لشکری بشه لشکر وصله پینه ای . افرادی که نه زبان هم رو می فهمند ، نه مذهب هم رو قبول دارند ، نه مرز مشترک دارند و نه اهداف مشابه . نویسنده وقت اضافی داشته گفته یه چی بنویسیم تا یه چی نوشته باشیم .
ایرانی ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۲
این یعنی زنگ خطر پانترکیسم مسلح برای ایران. امری که از سکوت در برابر گستاخیهای جمهوری باکو و ترکیه ناشی میشود.
سیاوش ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۳
تا دیر نشده با ارمنستان و یونان و گرجستان باید وارد مذاکرات نظامی بشیم.اهداف مشخص هست
ابراهیم قدیمی ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۱۱
از همکاریهای ترکیه و کشورهای ترک زبان تازه تاسیس اتحاد جماهیر شوروی سابق نگران نباشید۔توضیحی نمی دهم۔ گرچه ارمنستان وکردها واحتمالا اعراب منطقه تحت فشار این گروه بصورت تقریبا مجموعه ای از حق و ناحق قرار میگیرند وحقوقی که مورد درخواست گروهی تند رو انهاست ضایع میشود ولی در کل زیانی برای منطقه ندارد۔اشتباهاتی در سوریه داشت که تاحدودی اصلاح کرد۔۔ پرزیدنت اردوغان بازوی باارزشی برای منطقه است۔پرزیدنت اردوغان با توجه به محدودیت های داخلی شخصیت قابل اعتمادی است۔ درمقابل هجوم فرهنگ غربی پان ترک نباشد پان ایرانیسم باشد۔ پرزیدنت اردوغان یک مسلمان ترک تسنن است۔یک ایرانی مسلمان شبعه یا کرد وارامنه نیست ونباید از او چنین توقعی داشت۔پرزیدنت اردوغان بیشتر شیعه وایرانی است تا ما ترک وتسنن بیشتر کرد است تا کردها ترک وبیشتر ار منی است تا ارامنه ترک ۔بهترین را ه مذاکره ورفع کدورت ها وهمبستگی بین کرد وارامنه وترک وایرانی وعرب منطقه است۔
ناشناس ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۴
هدفشون ایرانه البته در مورد آذرباییجان احادیث آخرالزمانی هم هست (آتشی که از آذرباییجان برمیخیزد و عاقبت قوم ترک ) که با این ناتوی ترکی و جنگ افروزیی که در سرشون هست و نسل کشیهای تاریخی که به نام ترکها ثبت شده نسل کشی علویان ، کردها ، آشوریها ، ارامنه ، گرجیها ، گیلانیها ، لرها ، فارسها ، طبیعتا اقوام یاد شده که ترکها هنوز هم باهاشون دشمنن جوابشون و میدن و به نظر میرسه احادیث آتشی که از آذرباییجان برمیخیزد درسته و ترکیه و آذرباییجان گام به گام دارن به اون سمت نزدیک میشن
فدوی ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۰
همچین بد هم نیستا . ایران هم برود با هند ، پاکستان ، افغانستان ، تاجیکستان یک بلوک تشکیل بدهد اسمش را هم بگذارد کشورهای فارس زبان . چرا ؟ چون ما و پاکستان و هند زبان هم را بیشتر می فهمیم تا ترکیه و آذربایجان . طرف چنان از بلوک کشورهای ترک زبان نوشته که مثل اینکه نمی دونه که همه می دانند که در کل آسیا حتی یک کشور هم نیست که مردمانش زبان عثمانی را بفهمند . کل این جنگولک بازیها زیر سر اسراییل و البته امریکا و انگلیس است . موش دواندن در حوزه ی نفوذ و تمدنی کشورهایی چون روسیه ، ایران و چین . این کامنت دوم را نوشتم برای توصیه به اون دسته از عزیزان که تا اینجور مقالات را می بینند ، نگران برای ایران ، به ابراز ناراحتی می پردازند . آرام بنشینید و به توهم افرادی که واقعیتهای میدانی را با آرزوهای روی کاغذ اشتباه گرفته اند ، بخندید . طرف یا جنگ ندیده یا حمله ی اسراییلی ترکیه ای به ارمنستان را جدی گرفته . طرف یا جنگ ندیده با باورش شده شبیخون زدن به شمال کشورهای عراق و سوریه که حتی بر پایتخهایشان هم تسلط ندارند ، اسمش جنگه . طرف یا جنگ ندیده یا خیال می کنه فضولی کردن در کشور بی صاحب لیبی آنهم با حمایت امریکا ،اسمش جنگه . جنگ رو ایران انجام داد که یه تنه دمشق رو از حلقوم قارونهای عربی ، متوهمهای عثمانی ، دسیسه چینهای انگلیسی ، ادمکشهای اسراییلی و پشتیبانیهای هوایی امریکا ، بیرون کشید . البته کل حمایت روسیه در قالب چند چند بمب افکن و سه چهار تا هلیکوپتر بود .‌
زیتون ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۸
والا تو اگر دلت برای آذربایجان سوخته چرا سرباز نمی فرستی و جاش ژنرال میفرستی.....یعنی سرباز آذری زیر نظر ژنرال ترک قرار بگیره(تلفات بالای انسانی ارتش آذری بی دلیل نبود).....مگه آذربایجان خودش ژنرال نداره.....وقتی ارتش پفکی ترکیه بیافته رو دور تلفات دادن و هزینه کردن کمرشکن اونوقت برادران آذری گفتنت معلوم میشه.....آذری ها با ارمنستان تنش زدایی کنن به سودشون است(صلح پایدار).....گول چارتا قارقارک را نخورن که روس ها و ایرانی ها بهترش را دارن.....و ممکنه در اختیار ارمنستان بگذارن .....
به علی ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۳
ایران کشور ترکی نیست که بخواد به ناتوی متوحش ترکی بپیونده محض اطلاعت در کتابهای درسی ترکیه در مورد ترکان آذرباییجان ایران نوشته شده که از آسیای میانه و معولستان مهاجرت کردن ایران ضمنا ترکها که فارس و کرد و ارمنی و آشوری و تالش و گیلک و لر و دشمن خودشون میدونن همه این اقوام فارس و کرد و ارمنی و آشوری و تالش و گیلک و لر هم تو این کشور هستن و سرجمع جمعیتشون از شما بیشتره و اساسا ایران کشور ترک محسوب نمیشه که بخواد به این ناتو بپیونده
مانی ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۱
سوزش سوزش....... از سوزش به پرت و پلا گویی افتادید
علی ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۴
درجواب "به علی" : توحش را ما در ارتش های ترک ندیدیم اما در افغانستان و ارمنستان و قندیل دیده ایم اونم بدتر از نوع داعشی اش ! محض اطلاعت هم عرض کنم که ۶۰درصد جمعیت ایران ترک اند از اذربایجان بگیر برو تا خوزستان و‌ دلیران تنگستان بوشهر . یا علی
رضا ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۵۲
ترکیه دنبال ارتش و حکومت نو عثمانی است ،باکو ،قزاقستان ،ازبکستان ،ترکمنستان حکم پیشمرگ در حد لشکر ینی چری ( پایه گذار کشتار و تجاوز آنها در داعش امروزی است ) فقط تلفات میدهند ،ترکها ترکیه فقط زبان ترکی استانبولی قبول دارند و حکومت خود را، این کشورها ترک زبان فقط سرباز عملیاتی این نقشه هستند نه شریک در این کیک پیروزی نگاهی به سربازان عرب و آفریقایی لشکر ینی چری در تجاوز به اروپا و ....بیندازید ( تاریخ )
سعید تبریزلی ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۲
چیزی طبیعی تر از اتحاد آذربایجان و ترکیه وجود ندارد. روسیه روز به روز در حال آبرفتن است، کشوری تک محصولی و مردانی الکلی و بی مسولیت. تنها چیزی که روسیه را سرپا نگه داشته نگرانی آمریکا از سرنوشت سلاحهای اتمی این کشور در صورت فروپاشی است. ترکیه با اتحاد با برادران خود در آذربایجان در حال اماده کردن خود برای پرکردن خلا قدرت در دشت قبچاق است.
فدوی ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۸
دو گروه کشور فقیر و عقب افتاده ی آذربایجان و کشور به شدو بدهکار ترکیه را از حد و اندازه اشان بزرگتر می کنند . پانترکها که تکلیفشان مشخص است آنها شب و روز یه ماشین حساب دستشون دارند جمعیتشون رو جمع می زنند و گروه دوم دشمنان دشمنان ایران . گروه دوم به جای کل کل با گروه متوهم اول ، فقط به تمسخر افکار مالیخولیایی انها بپردازید اینها حتی در بین همزبانهایشان هم مورد تمسخر قرار می گیرند . در خارج از ایران ساکنند و حتی با اسمهای متفاوت هم کامنت می گذارند از بس شجاع هستند!
ناشناس ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۲
فدوی جان فعلا بنا به نظر علی دلیران تنگستان و بختیاریها هم ترکن جالبه اولین نسل کشی و کوچ اجباری علیه بختیاریها رو خود ترکان صفوی و قاجار راه انداختن حالا اونا رو ترک میدونن حرص و طمع به خاک دیگران و اشغال زمینهای دیگران یه چیز عادی شده براشون
خسرو ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۸
اطراف ایران کشورهای همسایه عرب یا ترک یا پاکستانی یا افغان اعم از شیعه یا سنی تا یکصد سال پیش که مرزها بسته نبودند -- با صلح و صفا زندگی میکردند مولوی می توانست از بلخ به قونیه برود یا ابن سینا از بخارا به بلخ و گنبد و همدان میرفت و حاج بکتاش ولی از خراسان و نیشابور به آسیای صغیر میرفت و همگی عزیز و محترم بودند امروز بکتاشیهای بالکان و اورپا یادگار آن دوران هستند -- ولی امروز با کلاهی که سر همه ملتهای مسلمان رفته است تفرقه و نژادپرستی و مذهب گرایی جای تساهل و تسامح اسلامی را گرفته است -- اتحاد ترکیه و آذربایجان بر علیه ایران نیست کاش ایران هم بتواند با تاجیکستان چنین اتحادی بنا کند -- آنانی که تنفر و نژادپرستی را پمپاژ میکنند اگر دشمن ایران و مسلمانان نباشند در بهترین حالت احمق هستند
به ناشناس ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۴
وصله نسل کشی به ترکها نمیچسبه چون واقعیت نداره اما میتونی به حکومت پهلوی ملعون (هم زبونتون) نگاهی بیندازی تا ببینی با ترکها و لرها چکار کردن
رها ۰۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۶
از کی لرها هم ترک شدن؟ کم مونده که فردوسی رو هم ترک اعلام کنن! این پان ترکیسم بازی ها. کار اسراییل هست، بقیه آلت دستن.
الله اعلم ۰۷ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۵۷
در خصوص رئیسعلی دلواری ، مصاحبه یکی از نوادگان ایشان که از صدا و سیما پخش شد ، فرمودند ، نسل و ریشه ما از مهاجرینی هست که از دشت مغان ، به بوشهر آمده اند ، حالا الله اعلم ، این شما و این صدا و سیما ، آنهم نوه رئیسعلی دلواری ، برید خودتون بپرسید ، اما دعوا نکنید ، زشته
ریش سفیدمطلع ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۹
خیلی تلاش می شود پرده از راز قدرت واقعی ایران متحدبرداشته شود ولی چنین چیزی محال است ، ارتباط ودوستی حقیقی ایران باهمسایگانش خدشه بردارنیست ، واماهمین بس که مرکزهیچ کشوری درهرنقطه تاب موشک دومی ایران راندارد وبعیداست حتی در فکر آزمایش آن باشد...
شیرمحمد ۰۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۳
خوب است یک ناتوی اسلامی در جهان داشته باشیم
به علی و جواب دهنده به ناشناس ۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۸
علی اتفاقا وصله نسل کشی بدجوری به ترکها میچسبه از نسل کشی ارامنه و کردها و آشوریها تا نسل کشی علویان . اون جمعیت ۶۰ درصدی هم تو خواب و خیالاتته . ناشناس جان رضاخان همزبان من نبود ولی اگه لرها رو میگی محض اطلاعت قبل از رضاخان همزبانانت دوره قاجار نسل کشیشون کردن و پایه های حکومت متوحش قاجار بر قتل و کشتار لرها بنا شد از جنایات ترکان صفوی هم میشه به حمله به گیلان و نسل کشی گیلانیها و اهل سنت اشاره کرد که باز هم همزبان شما بودن
بابک ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۰:۴۴
قدرت تورک در آزربایجان جنوبی یا جغرافیان مرسوم به عیران هست
ناب ۰۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۶
تاریخ با قوانین انتخاب طبیعی و تنازع برای بقا پیش می‌رود! اگر به تاریخ آفرواوراسیا در پانزده قرن اخیر نگاهی بیاندازیم متوجه می‌شویم چه کسی متوهم هست؟! ملت تاریخ ساز تورک که دهها امپراتوری از غرب تا شرق عالم برپا کردند و یا ملتی که قرنها در رده رعایا بزرگترین افتخارشان دفترتویسی و شرح فتوحات تورکها بوده است؟! چه چیزی طبیعی تر از اینست که با دیگر در چرخش قدرت بار دیگر تورکها یک امپراتوری جدید را برپا کنند؟در واقع امر تاریخ تمام ملت های بر قدیم هرکدام برگی از کتاب قطور تاریخ ملت شجاع و پیش رو تورک هست! یک دوره فترت صدساله پایان یافته و بار دیگر تورکها بر اریکه سروری جهان قرار می‌گیرند و عدالت مثال زدنی خود در حکومت داری را برخ جهانیان می‌کشند!