اولین واکنش رسانه ای در ایران به سخنان مرسی

۰۹ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۱:۱۶ کد : ۱۹۰۶۱۷۲ سرخط اخبار

سایت اصولگرای جهان نیوز سخنان محمد مرسی علیه سوریه در اجلاس تهران  را "ناپخته" توصیف کرد و نوشت:

محمد مرسی رییس جمهور مصر باز هم مواضعی تند و غیرمنطقی علیه نظام سوریه گرفت.
  وی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در سخنانی با حمله به سوریه و طرفدارانش، نظام سوریه را خونریز نامید و گفت: هم اکنون انقلاب سوری ها علیه نظام ظالم در جریان است.
 
وی البته منظور خود را از سوری ها مشخص نکرد و اظهار نظری نیز راجع به تروریست های اجاره ای غربی- عربی در سوریه و دیکتاتوری مطلق حکومت های عربستان سعودی و قطر و همچنین دیدار خود با دیکتاتور آدم کش عربستان نکرد.
 
مرسی با تاکید بر پشتیبانی کامل و بی کم و کاست از خواست مردم سوریه در دستیابی به آزادی گفت: اکنون شاهد انقلاب مردم سوریه بر ضد نظام ظالم خود بوده و مصر در آمادگی کامل به منظور همکاری با طرف های مختلف برای جلوگیری از خونریزی است. ریخته شدن این خون در این کشور بر گردن تمامی ماست.
 
در همین حال الجزیره اعلام کرد که همزمان با سخنان مرسی، هیات سوری حاضر در مراسم، سالن اجلاس را ترک کرد. این گروه به سرپرستی نخست وزیر سوریه در اجلاس تهران شرکت کرده است.
 
اظهارات ناپخته "مرسی تازه کار" در حالی است که ائتلاف نظامی سیاسی ترکیه، امریکا، قطر، عربستان و دول غربی علیه نظام سوریه به دلیل پشتیبانی مردم این کشور از بشار اسد تا کنون با شکست روبرو شده است.
 
نکته جالب در سخنان مرسی این بود که وی در طول سخنرانی خود بیش از 6 بار از سوریه نام برد اما تنها دو بار از اسراییل نام برد.
 
گفتنی است رییس جمهوری مصر چندی پیش نیز خواستار کمک هم پیمانان دمشق برای برکناری بشار اسد رییس جمهوری سوریه شده و عنوان کرده بود: زمان آن فرا رسیده که خونریزی در سوریه متوقف شده، ملت سوریه به طور کامل به حقوق خود دست یافته و این رژیم که ملتش را به قتل می رساند، از صحنه حذف شود.

کلید واژه ها: سوریه مرسی


نظر شما :