«دیدبان»: ترکیه تروریست‌های خارجی را از ادلب فراری می‌دهد

۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۹۹۰۷۶۹ سرخط اخبار

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» خبر داد که نظامیان ترکیه، عناصر تروریستی خارجی و خانواده‌هایشان را از ادلب به داخل خاک ترکیه، فراری می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- از فراری دادن تروریست‌های خارجی و خانواده‌هایشان توسط ترکیه خبر داد.

این مرکز گزارش داد، عملیات فراری دادن خانواده‌های عناصر تروریستی «ترکستانی» و خارجی از سوریه به ترکیه همچنان ادامه دارد. این در حالی است که نظامیان ترکیه، تدابیر امنیتی مرزی را افزایش داده‌اند.

دیدبان با اشاره به اینکه این تدابیر امنیتی در طول نوار مرزی سوریه و ترکیه به ویژه در منطقه «لواء اسکندرون» شدت یافته است، علت این تدابیر را «ترس از عملیات قاچاق سوری‌ها به آن (ترکیه)» عنوان کرد.

این مرکز با بیان اینکه تدابیر شدید امنیتی ترکیه، فقط علیه عناصر سوری است، تأکید کرد، نظامیان ترکیه در چند منطقه، چشم خود را به روی فرار تروریستهای خارجی از ادلب به ترکیه می‌بندند.

به گزارش دیدبان، عملیات قاچاق این عناصر خارجی از مناطق «بتیا» در نزدیکی «عزمارین» صورت می‌گیرد. بدین ترتیب که این عناصر از طریق قایقهای مخصوص قاچاق انسان و از مسیر رود «العاصی» از ادلب فراری داده می‌شوند.

بنا بر این گزارش، دفاتر وابسته به ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی آن است- اجازه نمی‌دهند که عناصر سوری، وارد ترکیه شوند، ولی فراری دادن عناصر خارجی در برابر دیدگان عناصر این ائتلاف از سوریه صورت می‌گیرد.

آمار دقیقی از تعداد عناصر تروریستی خارجی حاضر در شمال سوریه در دست نیست. اما مهمترین عناصر خارجی حاضر در ادلب عبارتند از عناصر چچنی‌، ترکمن‌، چینی و ازبک.

این در حالی است که سفیر سوریه در چین سال گذشته تعداد عناصر «اویغور» چینی در ادلب را حدود پنج هزار نفر برآورد کرده است.

بر اساس توافق سوچی که بین روسیه و ترکیه حاصل شد، قرار بود آنکارا عناصر تروریستی را از عناصر غیر نظامی در ادلب جدا کند و تروریستها نیز سلاح خود را تحویل دهند، ولی تا کنون موفق به این کار نشده است.

در حال حاضر، بخش اعظمی از استان ادلب در اشغال تروریست‌ها قرار دارد. ارتش سوریه نیز چندی پیش در چندین عملیات توانست مناطق گسترده‌ای از حماه، حلب و ادلب را آزاد کند که با توافق آتش‌بس، فعلا این عملیات متوقف است.

کلید واژه ها: ترکیه ادلب


( ۱ )

نظر شما :

محسن ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۹
آمار دقیقی از تعداد عناصر تروریستی خارجی حاضر در شمال سوریه در دست نیست. اما مهمترین عناصر خارجی حاضر در ادلب عبارتند از عناصر چچنی‌، ترکمن‌، چینی و ازبک. این در حالی است که سفیر سوریه در چین سال گذشته تعداد عناصر «اویغور» چینی در ادلب را حدود پنج هزار نفر برآورد کرده است.
خسرو ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۹
در سایت دیدبان حقوق بشر سوریه خبرهای مربوط به کشته شدن سه هزار غیرنظامی از 2018در ادلب در حملات ارتش سوریه و روسیه و کشته شدن 27 نظامی ایرانی وسوری در حملات اسراییل و ....موجود بود ولی خبر فوق ؟؟؟؟