دو طرحی که محمد بن سلمان به دونالد ترامپ داد

افشای دو توطئه "نمرود" و "عنکبوت" عربستان علیه ایران

۱۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰ کد : ۱۹۸۶۷۹۳ اخبار اصلی خاورمیانه
این اسناد نقشه های عربستان و ابزارهای به کار گرفته شده این کشور را برای حمله به ایران در سطوح مختلف افشا می کند. سعودی ها نقشه ها و طرح های ضد ایرانی خود را در سال ۲۰۱۷ به تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به منظور انجام هماهنگی با آمریکا برای فعالیت برای اجرایی کردن آن به منظور محاصره ایران، منزوی کردن این کشور و نابودی حکومت آن ارائه کردند.
افشای دو توطئه "نمرود" و "عنکبوت" عربستان علیه ایران

دیپلماسی ایرانی: روزنامه الاخبار به انتشار اسناد درز یافته به بیرونی اشاره می کند که از سوی مشاوران محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی تهیه شده است. این اسناد نقشه های عربستان و ابزارهای به کار گرفته شده این کشور را برای حمله به ایران در سطوح مختلف افشا می کند. سعودی ها نقشه ها و طرح های ضد ایرانی خود را در سال 2017 به تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به منظور انجام هماهنگی با آمریکا برای فعالیت برای اجرایی کردن آن به منظور محاصره ایران، منزوی کردن این کشور و نابودی حکومت آن ارائه کردند.

این سند دربردارنده دو طرح موازی برای مقابله با سیاست های نظام ایران است. این دو طرح اسامی نمادینی یعنی نمرود و عنکبوت نام دارند. 

هدف از طرح عنکبوت استفاده از توانمندی های مختلف جنگ نرم برای بی ثبات کردن حکومت ایران در طول مدت سه سال است.از ابزارهای به کار گرفته شده در این طرح ساماندهی جنگ های سیاسی، اقتصادی، مالی، سایبری، رسانه ای، روانی و حقوقی با هدف تغییر نظام حاکم در ایران است. برنامه عنکبوت در دو مسیر موازی حرکت می کند: نخست روندی سه ساله با هدف بی ثباتی در ایران در میان مدت و تغییر حکومت در بلند مدت است. اما روند دوم از دوازده ماه فراتر نمی رود و هدف از آن ارسال این پیام به حکومت ایران است که آنها بهای مداخله های خود را در منطقه می پردازند. دراین سند طرح عنکبوت عربستان و مرحل اجرای آن دو پایه اصلی دارد: الف: اعمال فشارهای اقتصادی بر ملت ایران و ب: اعمال فشارهای سیاسی بر حکومت از طریق: 1- از میان بردن مشروعیت حکومت به وسیله بزرگنمایی نشانه های فساد و ارائه این توضیح که علت اصلی رنج های اقتصادی و اجتماعی ملت این حکومت است. 2- به تعطیلی کشاندن اداره حکومت. 3- تقویت جنبش های ضد حکومتی و ایجاد رهبران جایگزین رهبران فعلی. 4- تبدیل رنج های مردم به تمایل برای تغییر نظام از طریق کمپین های شبکه های اجتماعی و فراهم کردن شبکه حمایتی برای مخالفان و حمایت از انقلابی ها. 5- انجام هماهنگی برای قیام اجتماعی از طریق از کار انداختن تماس های الکترونیکی، هماهنگی برای اعتراضات در گستره وسیع، خرابکاری در زیرساخت ها، ایجاد شکاف میان حکومت و ارتش، توسعه پوشش رسانه ای خارجی و داخلی از حوادث ایران. 6- مهندسی انقلاب از طریق برپایی یک نقطه تحول اصلی در انقلاب و آماده کردن رهبران جایگزین رهبران حکومت کنونی.

در پایان این سند آمده برخی این اقدامات عربستان علیه ایران عملی شده و برخی دیگر آماده انجام است. از جمله این اقدامات: 1- نفوذ یک سازمان فعال بلوچ به داخل ایران و دستیابی به داده های نظامی و اطلاعاتی است. در این سند اداعا شده این نفوذ باعث شده است اجرایی شدن طرح تاسیس خطوط لوله گاز در بلوچستان کند شود.

ایجاد کانال های قوی با اهوازی ها و در این راستا برای دو نشست عربی در قاهره و بحرین هماهنگی شده و آماده سازی برای دو نشست دیگر در لندن و ربکسن صورت خواهد گرفت.

هدف صلی طرح نمرود رویارویی با سیاست های به ادعای عربستان، خصمانه ایران و ادامه منزوی کردن این کشور است و چارچوب کاری این طرح در اصل رسانه ای است. به این ترتیب که حملاتی رسانه ای با هدف آگاهی بخشی درباره خطرات حکومت ایران برای امنیت منطقه و جهان ترتیب داده می شود. برخی فعالیت هایی که در این راستا انجام شده یا در آینده انجام خواهند شد به شرح زیر است:
الف: Iran tag این سایت به رصد رسانه ها به ویژه کانال های تلویزیونی و اظهارات ارکان حکومت ایران در کنفرانس ها و نشست ها می پردازد و آنها را به انگلیسی ترجمه کرده و هدف از آن برملا کردن اقدامات حکومت ایران در برابر افکار عمومی است طبق آن چه در این سند آمده است. اما مخاطب آن پژوهشگران و روزنامه نگاران و اهالی رسانه است. این سایت درصدد است مخاطب خود را با ترجمه محتوا به فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی گسترش دهد. ب: ایجاد خبرگزاری امور ایران و انتشار اخبار ایران به زبان فارسی. ج: ایجاد کانال های تلویزیونی فارسی زبان: پس از سیطره محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر مدیریت شبکه های MBC، بن سلمان تصمیم گرفت صد میلیون دلار دراین گروه سرمایه گذاری کند و برنامه های سیاسی، هنری، فرهنگی و اقتصادی به زبان فارسی تولید کند. د: حساب کاربری Iranianaffairs@ که به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی توئیت می کند. مدیران این حساب کاربری حملاتی را در توئیتر به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب ایران انجام دادند تا به ادعای این سند "واقعیت حکومت ایران و جنایت های تروریستی و حمایت های مذهب گرایانه این کشور در سراسر جهان را افشا کنند."

منبع: الاخبار / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: عربستان سعودی ایران و عربستان محمد بن سلمان دونالد ترامپ محمد بن سلمان و دونالد ترامپ توطئه سعودی علیه ایران


( ۲۷ )

نظر شما :

علیرضا ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | ۰۲:۲۵
باسلام وادب،افرادی که حقیقتاًبین دوست ودشمن خویش. رامیشناسندوفریب ظاهرآراسته ولبخندهای به اصطلاح شیطانی طرف مقابل رانمیخورند،خوشبختانه بادیدن وشنیدن سایتهای رسانه ای دشمنان خویش ازبطن وبن مایه نقشه های شوم ومراتب تعریف شده وراهبردیشان،"بهترین استفاده"رابرده وبابرنامه های مقابله به مثل حاکملن،دوستان وهموطنان خویش همراهی وحتی تلاش افزونتر ازخودبرای شکست وبه هلاکت کشاندن دشمنانشان،بکارمیگیرندوهمین اشخاصندکه باخدای خویش طبق عهدوپیمان خالصانه ووفای به عهدبطور«جهادی»عملکردوادای تکلیف دارند،حال شمااین چنین اشخاص حزب الهی راباجوانان وافرادی که ادعای فهم وقدرت وهوششان گوش عالم را کَرمینمایددرنظربگیریدکه بدون هیچ تأمل وتعمقی،بدون آگاهی ازآیات شریفه الهی،بدون اینکه بدانندبابت پاسداشت ونکوداشت دین،شرف،تقواوحیا وغیرت این سرزمین چگونه بایدباترس حقیقی ازخداوندقهار،صبح تاشب وشب تاصبح با«وضو،دائم الذکر،باخلوص نیت وعمل به تقیه،که همان تقوای الهیست،بانمازشب خواندنهای متوالی،زیارت عاشورا،ندبه و...دائم الدعاودائم به نمازونیایش»باشندتابدانند،بتوانندوباچشم بصیرت ببینندتابین حقّ وحقیقت راازباطل وباطلین تشخیص بدهند،عزیزان،بنده های عزیزالهی،به نظرشمااین چنین افرادی که سریع تحت تأثیربرنامه های معین ومدون شدۂ(افرادی مانند بن سلمانها،نتانیوها وترامپ ها قرارگرفته ودراثردشمن ورزیهای همانها وبعضی مسؤولین خودباخته گرفتارهوای نفس مشکلاتی ازقبیل گرانی وبیکاری وفسادو...)قرارمی گیرند،این مردم شهیددادۂ صبور،پرتلاش ومؤمن به وعده های خداتا کی وچه زمانی بایدتاوان وهزینه های سنگین ازجان ومال وخانواده درراه خدافدائرنمایندتا امثال ما،نمک نشناسها،ترسوها،بی وجدانها وبی غیرتها به خود آئیم،توبه حقیقی کنیم،آدم شده وراه شهدارا درپیش گیریم تامگرخداوندسبحان به ماهم رحم نمایدوعاقبت به خیرازاین دنیارجعت نمائیم،به خداوندی خداوندمتعال هرکسی بداندکه حساب اعمال پس دادن تاچه حدی که فقط خدامیداندسختی آنرا،دشوار،خارج ازتحمل وتصور است،سربه فرمان الهی و تعظیم وتسلیم،قرآن خوانده وبه آن عمل مینمایدوعاشقانه وصادقانه با جهاددرراه خدابه استقبال شهادت ولقاءالهی تلاش وتمنا مینمایدتا،انشاءا...باتشکرازصبوری وآقایی تان....علیرضا ازشهرری
هموطن ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | ۰۷:۵۴
با سلام شما وقتی در درون خودتان دزد بیت المال در سطح بالا، انواع فساد دارید وقتی پست فروشی دارید وقتی همه کار درون خودتان انجام می دهید برای سقوط نیاز به هیچ برنامه خارجی ندارید نیاز به بزرگنمایی هم ندارید چون تمامی این موارد به اندازه کافی خودشان بزرگ هستند و تلخ تر اینکه خودتان را به نفهمی بزنید و مسائل به گردن بیگانگان و برنامه های انها بیندازی برنامه های خارجی زمانی موفق هستند که شما بستر لازم را برای اینکار در داخل آماده کنید وگر نه اگر مسائلی که امروز در جامعه اتفاق می افتد نبود هزار برابر این فشار اقتصادی هم ملت را از پای در نمی اورد رنج ملت از بی عدالتی است رنج ملت از بی کفایتی است و اینکه هی در گوششان بخوانی دشمن پشت در است و خود به بدترین شکل ممکن به چپاول بپردازی و با ابزار دین ان را کنترل کنی و همیشه انتظار داشته باشی مردم سکوت کنند و دزدیها و چپاول غارتگران را تماشا کنند تا خدای ناکرده طرح عربستان به بار ننشیند. به نظرم دوره این گونه مقاله نوشتنها به سر آمده است و باید اصولی دردها را بپذیریم و اگر واقعا به فکر اصلاح امور هستیم از خود، از فرزندان خود، از برادران خود و ... شروع کنیم و گر نه اگر دیر می شود و اگر فردا روزی چاقو به استخوان ملت رسید خشک و تر باهم خواهد سوخت و تلخ تر اینکه باز فرزندان قشر ضعیف جامعه تلف خواهد شد.