دیدار ترامپ با اون + تصاویر

۰۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۹۸۱۹۹۵ سرخط اخبار

رهبران آمریکا و کره شمالی برای دومین بار در ویتنام با یکدیگر دیدار کردند. ترامپ در این دیدار تاکید کرد که از درخواست‌های آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، این دیدار که دارای بیشترین پوشش خبری و رسانه‌ای است در هتل متروپل هانوی میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آغاز شده است.

قرار است بعد از دیدار اولیه دو طرف در یک شام کاری حاضر شوند.

ترامپ در آغاز این دیدار گفت که دیدار با رهبر کره شمالی برای وی یک افتخار است و امیدوار است که نشست دوم نیز به موفقیت نشست اول باشد. 

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد: افتخاری است دیدار با رئیس کیم، افتخاری است که با هم هستیم، افتخار بزرگی است که با شما هستم. ما دیدار موفق و خوبی داشتیم، امیدوارم این دیدار نیز مانند همان دیدار و یا موفق‌تر از آن باشد. ما پیشرفت‌های زیادی داشتیم و فکر می‌کنم بزرگترین پیشرفت در روابط ما حاصل شد. روابط ما واقعا خوب است.

با این حال ترامپ تاکید کرد که از خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی همچنین ظرفیت اقتصادی کره شمالی را ستود و گفت: همانطور که بارها گفتم و اکنون نیز در حضور رسانه‌ها می‌گویم، به کسانی که دوست دارند بشنوند می‌گویم، به نظر من کشور شما دارای ظرفیت اقتصادی  غیرقابل باور و نامحدودی است و فکر می‌کنم آینده بزرگ و باشکوهی با این رهبر بزرگ در انتظار شماست. من چشم انتظار این رخداد هستم و برای وقوع آن کمک خواهم کرد.   

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اعلام رسمی پایان جنگ کره گفت: تا ببینیم.

رهبر کره شمالی نیز با اظهار این نکته که آنها موانع زیادی برای برگزاری نشست هانوی پشت سر گذاشته‌اند، ابراز امیدواری کرد که نشست ویتنام مثمرثمر باشد.

کیم گفت: امیدوارم بتوانیم به نتایجی دست پیدا کنیم که مورد قبول همه باشد. من معتقدم که ما توان این مهم را داریم.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ کیم جونگ اون


نظر شما :