هشدار انور سادات به ایران در جنگ تحمیلی

۲۴ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۹۱۸۵۶۴ سرخط اخبار

دولت کویت اخبار مربوط به اینکه این کشور نیرو، تجهیزات نظامی و مهمات در اختیار عراق گذارده و یا هواپیماهای نظامی عراق را در خاک خود پذیرفته است، تکذیب کرد...

مجموعه کتاب های «جنگ ایران و عراق از نگاه مطبوعات جهان»، برگرفته از اسناد مطبوعاتی و بریده جراید خارجی موجود در مرکز ملی اسناد دفاع مقدس است که پیشینه جمع آوری آن به روزهای آغازین بحران و تشکیل دفتر تبلیغات جبهه و جنگ بازمی گردد و سرویس «فرهنگ حماسه» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نیز با بهر ه گیری از این منبع تاریخی،گریزی به وقایع قبل از آغاز جنگ تحمیلی و بعد از آن دارد.

تکذیب کویت، بحرین و امارات از حضور هواپیماهای عراق در خاک کشورهایشان

منبع:الشرق الاوسط

دولت کویت اخبار مربوط به اینکه این کشور نیرو،تجهیزات نظامی و مهمات در اختیار عراق گذارده و یا هواپیماهای نظامی عراق را در خاک خود پذیرفته است،تکذیب کرد.

درمنامه نیز منابع مسئول بحرین، ابوظبی و کویت اخبار مربوط به استقرار هواپیماهای نظامی عراق در پایتخت های خود را به طور قاطع تکذیب کردند.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی آمریکایی« سیبیاس»،عراق بخشی از نیروی هوایی خود را به منظور حفاظت در مقابل حملات ایران به تعداد زیادی از کشورهای خلیج فارس انتقال داده است.

سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا از اظهارنظر در مورد این خبر که هواپیماهای جنگنده و ترابری عراق اکنون در کویت،عمان،اردن، یمن شمالی و امارات متحده استقرار دارند خودداری کرد.

این شبکه همچنین عنوان کرد با توجه این موارد عراق در حال حاضر در وضعیتی بهتر برای حمله به هواپیماهای ایران از سمت جنوب قرار دارد.

هشدار انورسادات به ایران

انور سادات رییس جمهور مصر ضمن محکوم کردن ایران به دلیل تهدید کشورهای خلیج فارس اظهار داشت، مصر آماده است در هرگونه عملیاتی برای دفاع از عربستان سعودی به طور فعال شرکت جوید.

سادات ضمن صحبت خود در کنفرانس عمومی حزب ملی دموکراسی حاکم گفت:" هر چیزی که عربستان سعودی برای دفاع از خود نیاز دارد، مصر را مطلع سازد."

وی در هشداری واضح، تهران را به خاطر تلاش های مغرورانه خود برای تحمیل خواسته اش بر دولت های خلیج فارس محکوم کرد.

" هانزابیل" وزیر دفاع آلمان غربی تاکید کرد آلمان قصد انجام هیچ نقش نظامی در منطقه تنگه هرمز ندارد و در حال حاضر با واشنگتن در مورد تضمین مبادلات نفتی مذاکراتی را دنبال می کند و همچنین این مذاکرات ارتباطی به اعزام یگانهای دریایی آلمان غربی به خارج از مناطق دولت های پیمان آتلانتیک شمالی ندارد.

وزیر امور خارجه اتریش، شورای امنیت را جهت اتخاذ اقدامی جدی به منظور بررسی جنگ ایران و عراق تشویق و بیان کرد:" امکان ندارد که اشغال سرزمینی بیگانه را با قدرت زور قبول کنیم. این اصل باید برای همه کشورها لازم الاجرا باشد."

وی در ادامه افزود:" 30 درصد از واردات نفت اتریش از عراق است و شورای امنیت سازمان ملل باید اقدام جدی تری برای پایان دادن جنگ انجام دهد."

کلید واژه ها: عراق کویت


نظر شما :