خوش‌بینی بان کی مون نسبت به نشست ژنو برسر سوریه

۲۴ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۵ کد : ۱۹۱۱۴۶۶ سرخط اخبار

دبیرکل سازمان ملل در واکنش به دیدار اخیر فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه با معاونان دو وزیر امور خارجه روسیه و آمریکا درباره سوریه اعلام کرد، نشست ژنو شاهد پیشرفت چشمگیر در ایجاد نقاط مشترک میان روسیه و آمریکا در زمینه سوریه بود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در پی دیدار اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و ویلیام برنز، همتای آمریکایی اش در ژنو اعلام کرد: نشست الابراهیمی با طرفین روسی و آمریکایی شاهد پیشرفت میان دو طرف در خصوص راهکار حل و فصل بحران سوریه بود.

 

وی در گفت وگوی مطبوعاتی که رسانه ها آن را منتشر کردند، نسبت به دیدار سه جانبه ژنو در خصوص سوریه ابراز خوش بینی و تاکید کرد، این دیدار شاهد به دیدگاه های مشترک میان سه طرف برای حل و فصل بحران سوریه بود.

 

بان کی مون افزود: این مرا خوشحال می کند که می بینیم الابراهیمی و نمایندگان آمریکا و روسیه برای پر کردن شکاف میان خود به ویژه درباره نحو روند انتقال قدرت در سوریه که در بیانیه ژنو بر آن توافق شده است، تلاش می کنند.

 

بان کی مون همچنین بار دیگر بر حمایت کاملش از تلاش های الابراهیمی برای ایجاد راهکار مسالمت آمیز در خصوص حل و فصل بحران سوریه تاکید کرد.

 

پیشتر اخضر الابراهیمی در پی دیدارش در ژنو تاکید کرد: طرف های حاضر در این نشست بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه بدون انتخاب گزینه نظامی در خصوص سوریه تاکید کردند.

 

وی افزود: ما تاکید کردیم دولت انتقالی که اداره دوره انتقالی را در سوریه به عهده می گیرد باید اختیارات کامل را داشته باشد.

 

الابراهیمی همچنین تاکید کرد: بیانیه ژنو بنای اجرای راهکار سوریه است.

 

الابراهیمی و نماینده آمریکا و روسیه اخیرا دومین نشست خود را در خصوص سوریه در ژنو برگزار کردند.

 

پیشتر نشست مشابهی با حضور نمایندگان آمریکا و روسیه و الابراهیمی برگزار شد که طی آن حاضران بر لزوم ممانعت از سوق یافتن درگیری سوریه به سمت سناریوی نظامی تاکید کردند.

کلید واژه ها: سوریه ژنو الابراهیمی روسیه آمریکا فصل بحران حل و و فصل دیدار حل و فصل


نظر شما :