نسل کشی صهیونیست‌ها با چراغ سبز غرب ادامه دارد

جنایت با امضای آمریکا

۲۲ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۲۴۰۳ اخبار اصلی خاورمیانه
در میانه جنایت بی‌سابقه صهیونیست‌ها علیه ساکنان غزه، آنتونی بلینکن با سفر به اراضی اشغالی عملاً چراغ سبز دولت بایدن را برای تداوم و تشدید نسل‌کشی مردم فلسطین به نتانیاهو و کابینه‌اش داد. در همین راستا و با توجه به آنچه وزیر خارجه ایالات‌متحده امریکا و نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در نشست مشترک خبری روز پنجشنبه عنوان کردند، به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها این تضمین را از دولت بایدن گرفته‌اند که در صورت حمله زمینی به نوار غزه، بخشی از جنگ در شمال فلسطین اشغالی با حزب‌الله لبنان و درگیری‌های احتمالی در مرز سوریه یا کرانه باختری با امریکایی‌ها باشد و رژیم‌صهیونیستی تمام تمرکز خود را روی حمله زمینی به نوار غزه بگذارد. از این‌رو با سفر بلینکن به اراضی اشغالی هر لحظه امکان آغاز عملیات زمینی وجود دارد.
جنایت با امضای آمریکا

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: در میانه جنایت بی‌سابقه صهیونیست‌ها علیه ساکنان غزه، آنتونی بلینکن با سفر به اراضی اشغالی عملاً چراغ سبز دولت بایدن را برای تداوم و تشدید نسل‌کشی مردم فلسطین به نتانیاهو و کابینه‌اش داد. در همین راستا و با توجه به آنچه وزیر خارجه ایالات‌متحده امریکا و نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در نشست مشترک خبری روز پنجشنبه عنوان کردند، به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها این تضمین را از دولت بایدن گرفته‌اند که در صورت حمله زمینی به نوار غزه، بخشی از جنگ در شمال فلسطین اشغالی با حزب‌الله لبنان و درگیری‌های احتمالی در مرز سوریه یا کرانه باختری با امریکایی‌ها باشد و رژیم‌صهیونیستی تمام تمرکز خود را روی حمله زمینی به نوار غزه بگذارد. از این‌رو با سفر بلینکن به اراضی اشغالی هر لحظه امکان آغاز عملیات زمینی وجود دارد.

به گزارش الجزیره،­ مانندشش روز گذشته، دیروز جمعه هم رژیم‌صهیونیستی از همان ساعات اولیه، بمباران گسترده مناطق مسکونی بویژه در شمال نوار غزه را در دستور کار قرار داد. خبرنگار الجزیره اعلام کرد: توپخانه رژیم‌صهیونیستی مناطق مرزی غلاف غزه را هدف قرار داد. به گزارش خبرنگار الجزیره، صهیونیست‌ها حمله‌ای به محله التفاح در نوار غزه داشتند. جنگنده‌های صهیونیست همچنین به منطقه «عزبه عبد‌ ربه» در جبالیا و نیز حمله‌ای توپخانه‌ای به شرق محله شجاعیه در شرق غزه داشتند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هم در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به ۱۵۷۲ نفر رسیده است.

این وزارتخانه شمار مجروحان را ۷۶۲۶ نفر اعلام کرد. یونیسف هم با تأکید بر شهادت ۴۴۷ کودک فلسطینی در غزه خاطرنشان کرد که گزارش‌هایی مبنی بر احتمال افزایش این تعداد وجود دارد. سازمان جهانی بهداشت هم خواستار «گشایش فوری یک کریدور بشردوستانه برای اطمینان از این شد که هیچ مانعی برای ورود تجهیزات پزشکی و بشردوستانه وجود ندارد.» این نهاد تأکید کرد که بیمارستان‌های نوار غزه در آستانه فروپاشی هستند. این هشدار در حالی است که صلیب سرخ بین‌المللی نیز اعلام کرد: گزارش‌های تیم‌های ما از غزه فراتر از تصور است و توالی رویدادها به سمت چشم‌اندازهای فاجعه‌بار حرکت می‌کند. صلیب سرخ بین‌المللی افزود: غیرنظامیان و زیرساخت‌های غزه باید همیشه محافظت شوند.

 سازمان ملل متحد هم اعلام کرد که بیش از ۴۲۳ هزار فلسطینی در نتیجه بمباران خشونت‌آمیز رژیم‌صهیونیستی که حدود یک هفته است ادامه دارد، از خانه‌های خود در نوار غزه آواره شده‌اند. روز پنجشنبه این سازمان درخواستی فوری را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی به ارزش ۲۹۴ میلیون دلار برای کمک به ساکنان نوار غزه و کرانه باختری اشغالی آغاز کرد. همچنین مدیر کل بیمارستان‌های غزه هم به الجزیره گفت: نوزادان تازه متولد شده در نتیجه بمباران نوار غزه توسط رژیم‌صهیونیستی کشته شدند. بیمارانی هستند که به دلیل سختی رسیدن به بیمارستان در خانه‌های خود جان خود را از دست می‌دهند. بیمارستان‌های نوار غزه در حال بمباران و در خطر شدید هستند. سازمان جهانی بهداشت هم گزارش داد که «بحران غزه با افزایش تعداد زخمی‌ها به دلیل کمبود شدید تجهیزات پزشکی بدتر می‌شود.» این نهاد بین‌المللی خواستار «پایان دادن به خصومت‌ها و حفاظت از تأسیسات و امکانات بهداشتی در غزه» شد.

در حالی که ارتش رژیم‌صهیونیستی به حملات خود ادامه می‌دهد، مقاومت فلسطین نیز واکنش‌های خود را حفظ کرده است. در همین راستا مقاومت غزه دیروز پس از اینکه دیگر‌بار شهرک صهیونیست‌نشین عسقلان را با ۱۵۰ موشک هدف قرار داد، برای اولین‌بار در یک هفته اخیر از موشک عیاش 250 که دوربردترین موشک‌گردان‌های عزالدین قسام است استفاده کرد تا مقر فرماندهی منطقه شمال رژیم‌صهیونیستی در «صفد» اشغالی را هدف قرار دهد. این پرتاب باعث به حالت آماده‌باش درآمدن سامانه‌های گنبدآهنین و فلاخن داوود شد. روز گذشته همچنین سرایا‌القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین که پیش‌تر از پیوستن به عملیات مقاومت غزه خبر داده بود اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیرعوز، نیراسحاق و حولیت را هدف حمله موشکی قرار داده است.

حمایت تمام‌قد امریکا از نسل‌کشی در غزه

حملات در حالی ادامه یافت که سفر شامگاه چهارشنبه هفته گذشته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا به اراضی اشغالی عملاً چراغ سبز دولت بایدن را برای تداوم و تشدید نسل‌کشی مردم فلسطین به نتانیاهو و کابینه‌اش نشان داد. اظهاراتی که بلینکن در این سفر عنوان داشت، جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که امریکایی‌ها هم به اندازه صهیونیست‌ها در خونریزی و قتل‌عام که طی ۸ روز گذشته شکل گرفته است، مقصر هستند.

در همین راستا آن‌طور که ایسنا بخش‌هایی از سخنان بلینکن در نشست خبری مشترکش با نتانیاهو را منتشر کرده است، او صراحتاً عنوان داشت:«من اینجا تنها به‌عنوان وزیر خارجه امریکا حضور ندارم بلکه به‌عنوان یک یهودی که پدربزرگش از کشتار فرار کرده است، حضور دارم.» این وزیر امریکایی مدعی شد آنچه جنبش حماس انجام داد «وحشتناک است و اقدامات حماس علیه اسرائیلی ها ما را یاد جنایت‌های گروهک داعش می‌اندازد.» بلینکن بار دیگر از تل‌آویو حمایت کرد و با اشاره ضمنی به خالی ‌شدن انبارهای تسلیحاتی رژیم‌صهیونیستی گفت:«به اسرائیل تجهیزات می‌دهیم تا بتوانیم سامانه گنبدآهنین را بار دیگر فعال کنیم. در راستای حمایت از اسرائیل در مقابله با حماس، حضور نظامی خود را تقویت می‌کنیم.» این مقام ارشد امریکایی تأکید کرد که واشنگتن از تشکیل «کابینه وحدت» در رژیم‌صهیونیستی بین نتانیاهو و مخالفانش استقبال می‌کند.

بلینکن همچنین گفت:«پیام من به اسرائیلی‌ها این است که ما همواره در کنار شما هستیم و کنگره امریکا حمایت گسترده‌ای از امنیت اسرائیل می‌کند. ناو هواپیمابر ارسال کردیم و نیروهای خود را در منطقه تقویت خواهیم کرد، همچنین به منظور مقابله با گسترش درگیری‌ها، دیپلماسی قوی انجام خواهیم داد.»

بی‌شک حمایت امریکا از جنایت‌های صهیونیست‌ها تنها به سفر بلینکن به اراضی اشغالی و مواضع او ختم نمی‌شود. اعزام دو ناو‌گروه و همچنین ارسال تجهیزات و تسلیحات برای کشتار بیشتر، بخش دیگری از حمایت دولت بایدن در نسل‌کشی ساکنان غزه است، با این حال جان کربی مدعی شد امریکا قصد ندارد در کنار اسرائیل بجنگد. هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی امریکا در کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت:«هیچ قصد، هیچ برنامه‌ای و صادقانه بگویم هیچ تمایلی از سوی اسرائیلی‌ها برای مشارکت نیروهای رزمی ما در این درگیری وجود ندارد.»

به‌رغم این ادعای خلاف واقع کربی، خبرهایی هم دال بر حضور مستشاری نظامیان امریکا در اراضی اشغالی مخابره شده بود. قبل‌تر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده بود که یک مقام ارتش امریکا به این خبرگزاری گفته است: آستین به نیروهای عملیات ویژه ارتش امریکا دستور داده است برای ارائه کمک‌های اطلاعاتی به رژیم‌صهیونیستی برنامه‌ریزی کرده و آن را ارائه کنند.

در کنار اینها، پنتاگون ورود یک اسکادران از هواپیماهای 10-A را به پایگاه الظفره در امارات به منظور «حمایت از رژیم‌صهیونیستی و جلوگیری از هر گونه حمله» تأیید کرد. هر چند ساعتی بعد امارات گزارش‌ها در این خصوص را تکذیب کرد، اما میزان حمایت امریکایی‌ها برای جنایت در غزه به قدری زیاد است که حتی اگر ادعای ابوظبی هم واقعیت داشته باشد باز دست دولت بایدن در خون ساکنان این باریکه آغشته است تا جایی که متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، عملاً از پاسخ به سؤالات خبرنگاران پیرامون کشتار در غزه فرار کرد. از طرف دیگر به موازات آنکه امریکا از ورود یک ناو هواپیمابر امریکایی به آب‌های دریای مدیترانه برای حفاظت از رژیم‌صهیونیستی خبر داده بود، طبق گزارش‌های خبری، چند فروند جنگنده اف- 18 امریکایی نیز بر فراز مرز لبنان و فلسطین اشغالی به پرواز درآمدند.

نگرانی‌ها از احتمال حمله زمینی به نوار غزه

با توجه به سفر بلینکن به اراضی اشغالی و آنچه وزیر خارجه ایالات متحده امریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست مشترک خبری روز پنجشنبه عنوان کردند به نظر می‌رسد، هر لحظه امکان آغاز عملیات زمینی به غزه وجود دارد.البته تحولات میدانی نیز این موضوع را تأیید می‌کند. چون در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی دیروز جمعه در بیانیه‌ای از تمام ساکنان شهر غزه خواست منازل خود را تخلیه و به سمت جنوب حرکت کنند.

میدل ایست نیوز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده که این تخلیه برای امنیت شخصی ساکنان نوار غزه انجام می‌شود. همچنین به گزارش خبرگزاری آناتولی، دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بدون اشاره به هرگونه جزئیات به خبرنگاران گفت: ما برای مرحله بعدی جنگ آماده می‌شویم.

در کنار آن باید به موضوع تشکیل کابینه جنگ در پی موافقت بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس هم اشاره کرد که به نوعی تلاش شده تا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بخشی از بارمسئولیت و تبعات حمله زمینی به نوار غزه هم به عهده جریان اپوزیسیون باشد. اکنون که این کابینه جنگی تشکیل شده و جریان اپوزیسیون هم وارد عملیات نسل کشی ساکنان غزه شده‌اند احتمال آغاز قریب الوقوع عملیات زمینی بیشتر خواهد شد. در عین حال فرسایشی شدن بحران ناشی از محاصره کامل نوار غزه و به خصوص قطع آب، غذا و سوخت با هدف کاهش تاب‌آوری ساکنان این باریکه این احتمال را پررنگ‌تر کرده است که حمله زمینی صهیونیست‌ها به نوار غزه بزودی روی خواهد داد.

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های دمشق و حلب

رسانه‌های سوری روز پنجشنبه از حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به فرودگاه‌های دمشق و حلب و مقابله سامانه‌های پدافند هوایی این کشور با این حملات خبر دادند. ایسنا به نقل از تلویزیون رسمی سوریه در خبری فوری اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی دو فرودگاه دمشق و حلب در این کشور را هدف قرار دادند. به گزارش این رسانه سوری، در مقابل، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه فعال شده و با حمله این جنگنده‌ها به فرودگاه بین‌المللی دشمن مقابله کردند.

طبق گزارش‌ها، باندهای هر دو فرودگاه در این حملات هدف قرار گرفته و آسیب دیدند.سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: فرودگاه‌های دمشق و حلب را در پاسخ به شلیک خمپاره از سوریه، هدف قرار دادیم. در روزهای آینده اهداف بیشتری را در سوریه منهدم خواهیم کرد.خبرنگار روسیا الیوم نیز خبر داد در این حمله تنها خسارات مادی به فرودگاه حلب وارد شد و این حملات هیچ تلفاتی نداشت.

آوارگان فلسطین و مناقشه گذرگاه انسانی

به دنبال بیانیه روز جمعه ارتش رژیم صهیونیستی و درخواست از تمام ساکنان شهر غزه برای تخلیه منازل و حرکت به سمت جنوب، سازمان ملل هم اعلام کرد که مخاطب این بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه است. البته در واکنش به این خبر، دفتر رسانه‌ دولتی در غزه اعلام کرد: هشدار به مردم غزه برای انتقال از شمال به جنوب «تبلیغاتی نادرست است و ما از شهروندان خود می‌خواهیم که به این اخبار توجه نکنند.»

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد صبح دیروز (جمعه) در بیانیه‌ای گفت: «تعداد این جمعیت که قرار است شهر غزه را ترک کنند، تقریباً به ۱.۱ میلیون نفر می‌رسد. همین دستور برای همه کارکنان سازمان ملل و کسانی که در مراکز سازمان ملل پناه گرفته‌اند از جمله مدارس، مراکز بهداشتی و درمانگاه‌ها اعمال می‌شود. لذا سازمان ملل متحد به صورت جدی درخواست می‌کند که چنین دستوری در صورت تأیید، لغو شود تا از آنچه می‌تواند اوضاع فاجعه‌آمیز را به وضعیتی فاجعه‌بار تبدیل کند، اجتناب شود.»

در سوی دیگر ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در واکنش به درخواست رژیم صهیونیستی از سازمان ملل برای انتقال فلسطینی‌ها از شمال نوار غزه به جنوب آن، نسبت به هر گونه تلاش برای انجام این اقدام و انتقال این بحران به کشورهای همسایه هشدار داد.

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطین آمریکا آنتونی بلینکن لوید آستین نوار غزه کشتار جمعی حماس حزب الله لبنان سوریه


( ۳ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۲۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۴
سازمان ملل توانائی مدیریت صلح چهانی را که قوی وضعیف در کنار هم زندگی میکنند با ابن همه سلاح پیشرفته و بکار گیری شده در جهان را ندارد۔سلاح در دست کسانی است که به قدرت ان اعتقاد وبه مدیریت سازمان ملل اعتقادی ندارند گرچه در ان حضور جسمی دارند۔برای نو سازی هر ساختاری اول باید ساختار قدیم وغیر مفید را تخریب کرد۔