نقش هولناک خانم ویرانگر

ملکه‌ هرج و مرج

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۱۹۳۲۴ اخبار اصلی آمریکا خاورمیانه
در حقیقت بزرگترین نقش تخریبی هیلاری کلینتون در هنگام فعالیتش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در کشورهای عربی بوده است به ویژه اثناء حوادث سال ۲۰۱۱ که بهار عربی نام دارد.
ملکه‌ هرج و مرج

نویسنده: السید زهره

دیپلماسی ایرانی: در یک تحلیل آمریکایی درباره احتمال نامزدی هیلاری کلینتون که به ملکه هرج و مرج معروف است در انتخابات ریاست جمهوری آتی و تاثیر فاجعه بار آن برای جهان از نظر نویسندگان آن در پرتو مواضع افراطی و نقش‌هایی که ایفا کرده صحبت شده است.

در حقیقت بزرگترین نقش تخریبی هیلاری کلینتون در هنگام فعالیتش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در کشورهای عربی بوده است به ویژه اثناء حوادث سال 2011 که بهار عربی نام دارد.

در این تحلیل ذکر شده به این نقش او در کشورهای عربی به صورت دقیق پرداخته نمی شود بلکه تنها به نقش فاجعه‌بار او در لیبی اشاره می‌شود.

در این تحلیل آمده است هیلاری بلندپایه‌ترین مقام دولت آمریکا بود که نقش وحشتناکی در اتفاقات لیبی و ویرانی‌های ناشی از آن داشت. دراین تحلیل اشاره می‌شود که هیلاری در ابتدا نقش بسیار موثری در تدارک و آماده سازی برای جنگ علیه لیبی از طریق ترویج اطلاعات جعلی درباره قذافی به منظور توجیه شروع این جنگ داشت و با تعدادی از جریان‌های مخالف قبل از جنگ دیدار داشت و از تدارک برای مرحله بعد از قذافی صحبت کرد.

در حقیقت نقشی که هیلاری در لیبی ایفا کرد تنها یک بُعد از ابعاد نقش‌های ویران‌گر و توطئه آمیز او علیه کشورهای عربی طی حوادث 2011 به ویژه علیه بحرین و مصر بود.

حقیقت این است که رهبران عربستان سعودی و امارات در آن زمان نقش تعیین کننده ای ایفا کردند و به هیلاری کلینتون درس سختی دادند و او را مجبور کردند که موضع اعلام شده خود را در قبال حوادث بحرین تغییر دهد.

کاری که هیلاری کلینتون در مصر در بحبوحه حوادث 2011 انجام داد برای همگان با جزئیات مشخص است و در این کشور کار به جایی رسید که ایالات متحده آمریکا اخوان المسلمین را روی کار آورد.

دراینجا می‌خواهیم بگوییم که اگر هیلاری کلینتون دوباره بازگردد، برای ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود و دوباره نقشی سیاسی برعهده گیرد، کشورهای عربی باید عملا این مسئله را به فال بد بگیرند.

منبع: اخبار الخلیج / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: هیلاری کلینتون ایالات متحده امریکا امریکا انتخابات امریکا خاورمیانه کشورهای عربی لیبی


( ۹ )

نظر شما :