پیشگویی در خصوص آینده روسیه

پوتین جنگ را باخته است؛ کودتا ظرف یک سال؟

۱۲ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۸۵۵۶ اخبار اصلی اروپا آسیا و آفریقا
عباس گالیاموف، نویسنده سابق سخنرانی‌های پوتین ابراز اطمینان کرد که تا ۱۲ ماه دیگر نارضایتی مردم روسیه به سبب اقتصاد و جنگ به یک کودتا ختم خواهد شد. پرسشی که از ابتدای جنگ علیه اوکراین در میان افکار عمومی کشورهای غربی مطرح بود این بود که آیا در روسیه امکان دارد کودتایی رخ دهد؟
پوتین جنگ را باخته است؛ کودتا ظرف یک سال؟

نویسنده: مائورو ایندلیکاتو

دیپلماسی ایرانی: عباس گالیاموف، نویسنده سابق سخنرانی‌های پوتین ابراز اطمینان کرد که تا 12 ماه دیگر نارضایتی مردم روسیه به سبب اقتصاد و جنگ به یک کودتا ختم خواهد شد. پرسشی که از ابتدای جنگ علیه اوکراین در میان افکار عمومی کشورهای غربی مطرح بود این بود که آیا در روسیه امکان دارد کودتایی رخ دهد؟ گالیاموف اخیرا در گفتگویی با شبکه سی ان ان در این باره سخن گفت.

به عقیده این نویسنده و تحلیلگر سیاسی مسأله کودتا بسیار بعید است. اما ظرف 12 ماه در مسکو چیزی به حرکت در خواهد آمد و علت آن روند جنگ علیه کی یف است. وی از اسرائیل سخن می گفت که مدت 4 سال است که به همراه خانواده در آن به سر می برد. وی به مقتضای نقشی که داشته به خوبی با سازوکارهای داخلی کرملین و نیز خودِ پوتین آشنایی دارد.

وی که سالهاست از موضع پوتین فاصله گرفته،  خیلی زود مخالفت خود را با عملیات مسکو نشان داد. به عنوان مثال در ماه مارس در مصاحبه ای ابراز اطمینان کرده بود که پوتین از تصمیمی که علیه اوکراین گرفته پشیمان شده است اما در عین حال دیگر قادر به بازگشت به عقب نیست.

به عقیده وی اقتصاد روسیه رو به زوال است و روسیه در جنگ بازنده است. تلفات روسیه بسیار است از این رو مقامات روسیه بیش از پیش با مشکل روبرو خواهند بود و سعی در یافتن توجیهی برای آنچه در حال وقوع است خواهند نمود. بنابراین نارضایتی مردم ممکن است به مداخله نظامی علیه رهبر کنونی کرملین سرعت بخشد. وی گفت که به نظرش در این برهه از زمان وقوع یک کودتای نظامی امکان پذیر خواهد بود

ایل جورناله (ایتالیـا)

کلید واژه ها: روسیه ولادیمیر پوتین کودتا جنگ اوکراین اقتصاد جنگ


( ۳۹ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۱:۰۴
بقول بچه ها ده شاهی بده اش بهمین خیال باش.عباس اقا۔موساد چیز دیگری یادت نداده است۔