العربی الجدید: نیروهای افغانی و ایرانی در البوکمال جای خود را به افراد مسلح سوریه ای داده اند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۷ کد : ۱۹۹۱۳۶۲ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: مناطق تابع سلطه گروه‌های مسلح وابسته به ایران در استان دیرالزور سوریه در ساعت‌های گذشته شاهد تنش های بی سابقه ای بوده است.

شبکه محلی «دیرالزور 24» خبر داد که فرماندهی این نیروها، افراد مسلح افغانی تابع گروه «فاطمیون» و «حیدریون» را از مقرهایشان در جنوب شهر دیرالزور به نقطه ای نامعلوم منتقل کرده و به جای آنها افراد مسلح سوریه‌ای را مستقر کرده اند.

براساس گزارش این شبکه انتقال این نیروها به ضربه های اخیری که متوجه نیروهای وابسته به ایران در دیرالزور و به خصوص شهر البوکمال شده مربوط می شود.

این تحولات پس از آن رخ داد که افسرانی روسیه ای و 10 مقام نظامی حکومت سوریه در روستای الجلاء در حومه البوکمال با سران گروه «لواء القدس» جلسه ای برگزار کرده اند.

به نظر می آید که هدف از این جلسه رساندن پیغامی به شبه نظامیان مستقر در این منطقه پس از افزایش حملات هوایی اسرائیلی و امریکایی به این منطقه بوده است.

روز شنبه نیز در هواپیماهای ناشناس که احتمالا تابع ائتلاف بین المللی بوده اند مواضع این گروه ها در البوکمال را هدف قرار داده و خسارت های جانی و مالی به آنها وارد کردند.

هفته گذشته نیز این منطقه شاهد حملات سنگین هواپیماهای ناشناس بوده است.

منابع محلی به «العربی الجدید» خبر دادند که هواپیماهای ناشناس عصر  و شب دوشنبه در فاصله چند ساعت دو بار مواضع و زاغه های سلاح و مهمات تابع شبه نظامیان وابسته به ایران در دشت دیرالزور را که میان شهرهای المیادین و البوکمال واقع شده است بمباران کردند.

به گفته این منابع، دست کم 6 موضع هدف حملات سنگین قرار گرفته و صدای انفجار از آنها از فاصله دور به گوش رسید که از همه مهم تر منطقه عین علی و قلعه رحبه و منطقه بلعوم و روستای بقرص در میادین و روستای صالح در البوکمال در شرق دیرالزور بوده است.

این منابع تأکید کردند که مواضعی که هدف قرار گرفته مقرها و زاغه های تابع شبه نظامیان سوریه ای و عراقی و افغانی ای است که ازجانب نیروهای سپاه در ایران حمایت می شوند.

منبع: العربی جدید

کلید واژه ها: ایران سوریه


( ۹ )

نظر شما :