سناتور مورفی: سیاست فاجعه‌بار ترامپ، سبب تقویت نفوذ ایران در لبنان شده است

۰۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۹۸۹۷۲۸ سرخط اخبار

سناتور آمریکا با اشاره به سفر مهم رئیس مجلس ایران به لبنان تاکید کرد سیاست فاجعه‌بار واشنگتن باعث تقویت نفوذ ایران در لبنان شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریس موفی» سناتور دموکرات آمریکایی که اخیرا در مونیخ با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار کرد، با اشاره به سفر اخیر «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان در حساب توئیتری خود نوشت: «شواهد درباره افزایش نفوذ ایران در لبنان زیاد است. سیاست فاجعه‌آمیز دونالد ترامپ هر روز دارد ایران را تقویت می‌کند، بازوهای ایران تهاجمی‌تر شده‌، برنامه هسته‌ای ایران دوباره آغاز شده و شبه نظامیان به سمت پایگاههای ما شلیک می‌کنند».

سناتور مورفی از منتقدان اصلی ترامپ در زمینه سیاست خارجی به ویژه رویکرد کاخ سفید علیه تهران است.

مورفی به خاطر دیدارش با ظریف در مونیخ از سوی ترامپ و وزارت خارجه آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است. ترامپ گفته سناتور مورفی در راستای تضعیف سیاست خارجی دولت با ظریف دیدار کرده است. 

مورفی بعد از این انتقادات در تشریح دلایل خودش برای دیدار با ظریف گفته بود، هدفش از این دیدار اثرگذاری بر سیاست خارجی دولت ترامپ نبوده است. 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هفته پیش در یک سفر دو روزه به سوریه و لبنان سفر کرده بود. وی در دمشق با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و در لبنان با «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله دیدار و رایزنی کرده بود. 

لاریجانی  در تشریح دستاوردهای سفر به لبنان گفته: در لبنان با نخبگان این کشور از بخش ها و فِرَق مختلف دیدار داشتیم که دیدگاه های خوبی درباره شرایط فعلی منطقه، نقش مقاومت و جایگاه ایران داشتند. در این زمینه پیشنهادهایی ارائه شد که استماع و برخی از آنها را پیگیری می کنیم. 

کلید واژه ها: ایران و امریکا لبنان


( ۱ )

نظر شما :