تحرم ایران مانع تعمیر هواپیمای نروژی در شیراز

۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۷ کد : ۱۹۸۰۹۱۵ سرخط اخبار

یک هواپیمای نروژی "بوئینگ 737 مکس" که 18 روز پیش از دوبی به مقصد اسلو در پرواز بود به دلیل نقض فنی در فرودگاه شیراز به زمین نشست و همچنان این هواپیما به دلیل مشکل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در ایران مانده است.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت " سیمپل فلایینگ"، این هواپیمای نو بوئینگ جمعه دو هفته پیش از دوبی عازم اسلو بود که به دلیل از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما در فرودگاه شیراز فرود اضطراری کرد.

پس از این فرود اضطراری، 170 سرنشین این هواپیما و 18 خدمه آن با یک پرواز اختصاصی از شیراز به اسلو، به نروژ بازگشتند اما هواپیمای نقص فنی دیده همچنان گرفتار تحریم‌های آمریکا علیه ایران در فرودگاه شیراز زمین‌گیر است.

بر اساس گزارش "سیمپل فلایینگ" یک تیم کارشناسی از نروژ به شیراز آمده و نقص آن را بررسی کردند و تشخیص دادند که هواپیما برای پرواز دوباره نیاز به یک موتور جدید دارد.

اما بر اساس این گزارش به دلیل تحریم‌های هوایی آمریکا علیه ایران و نیز تعطیلات سال نو میلادی روند ورود یک موتور جدید بوئینگ به ایران برای سوار کردن روی این هواپیما با موانعی برخورد کرده و این هواپیما همچنان در فرودگاه شیراز مانده است.

بر اساس این گزارش، مسیر پروازی این هواپیما اساسا از آسمان ایران نبوده است و این هواپیما به دلیل نقض فنی مجبور به عبور از حریم هوایی ایران و نشستن در فرودگاه شیراز شد در حالی که به نوشته این گزارش هم‌اینک هواپیماهای بوئینگی از شرکت‌های هواپیمایی چون "فلای دوبی" و "ترکیش ایرویز" هستند که به شهرهای مختلف ایران پرواز دارند که ممکن است در صورت وجود نقص فنی مشابه پرواز " دوبی- اسلو"، مشکلات مشابهی برای آنها نیز پیش بیاید.

هواپیمایی "فلای دوبی" یکی از این شرکت‌هاست که هفته ای سه پرواز با هواپیمای مشابه بوئینگ 737 از دوبی به شیراز دارد؛ شرکت "ترکیش ایرویز" نیز به صورت هفتگی پروازهایی با این مدل هواپیما از استانبول به شیراز دارد.

کلید واژه ها: ایران تحریم هواپیما


( ۱ )

نظر شما :