تحلیلگر عربستانی: چرا پاسخی به اهانت ترامپ داده نمی شود

۰۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۹ کد : ۱۹۷۹۱۸۴ سرخط اخبار

«جمال خاشقچی» روزنامه نگار و نویسنده سرشناس عربستانی سه شنبه شب در خصوص اهانت های مکرر دونالد ترامپ، نسبت به کشورهای نفت خیز عربی نوشت: در حیرتم از این که سران کشورهای عربی چرا پاسخی رسمی به اهانت های رئیس جمهوری آمریکا نمی دهند.
تحلیلگرعربستانی: چرا پاسخی به اهانت ترامپ داده نمی شود
به گزارش ایرنا، خاشقچی در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: ترامپ هر از گاهی توئیت می کند که از کشورهای عربی حمایت می کند و ما عرب ها باید برای ادامه این دفاع، هزینه آن را بپردازیم، اما سوالی که به ذهنم می رسد، آن است که رئیس جمهوری آمریکا از ما در برابر چه کسی حمایت می کند؟
وی در ادامه به سوال خود پاسخ داد و گفت: بر این باورم ، بزرگ ترین خطری که کشورهای عربی و منابع نفتی آنها را تهدید می کند، خود ترامپ است، چرا که وی، عرب ها را تنها چاه نفت می بیند.
اشاره خاشقچی به اظهارات شامگاه سه شنبه ترامپ است که وی اعلام کرد، واشنگتن از کشورهای دیگر انتظار دارد تا سهم منصفانه ای را برای حمایت نظامی آمریکا از آنها بپردازند.
وی گفت: ما از کشورها به‌صورتی مجانی حمایت می‌کنیم اما آن‌ها در مقابل قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. این کشورها باید قیمت‌ها را پایین بیاورند، در غیر این صورت از حمایت نظامی ما محروم می شوند؛ کشورهای عرب باید به‌شکل فزاینده‌ای هزینه نظامی حمایت از خود را تأمین کنند.
ترامپ پیشتر و در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سال 94 آشکارا از عربستان انتقاد کرده و گفته بود: سعودی برای ما همچون یک گاو شیرده است که هر زمان نتواند به ما سود برساند، دستور ذبح آن را صادر می کنیم و یا از دیگران می خواهیم این کار را انجام دهند.
وی در آن زمان همچنین با صراحت اعلام کرده بود، عربستان باید به خاطر حمایت نظامی واشنگتن از دولت ریاض، سه چهارم ثروت خود را به آمریکا بدهد.

کلید واژه ها: جمال خاشقجی دونالد ترامپ


( ۷ )

نظر شما :

ایرانی ۰۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۸
چه عجب بالاخره یک نفر در عربستان متوجه اهانت ترامپ شد ، ای کاش این گونه آگاهی ها در عربستان بسرعت رشد کند .