فابیوس: برای استفاده سلاح شیمیایی در سوریه سند نداریم

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۲:۵۰ کد : ۱۹۱۵۵۶۲ سرخط اخبار

 

با وجو ادعاهای مکرر آمریکا و انگلیس در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دولت فرانسه اعلام کرد: تاکنون هیچ اسناد موثقی در خصوص استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه به دست نیامده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با رادیو اروپا گفت: فرانسه تاکنون هیچ سندی که استفاده از سلاح های شیمیایی را در سوریه ثابت کند به دست نیاورده است.

 

وی افزود: ما درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه مطمئن نیستیم.

 

فابیوس همچنین عنوان داشت: آمریکا و انگلیس تنها شاخص هایی در این خصوص در اختیار دارند و ما در حال حاضر در حال تحقیق درباره مساله استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هستیم. ما از دبیرکل سازمان ملل خواسته ایم تا با صدور دستوری تحقیقات در همه بخش ها و اراضی سوریه را آغاز کند.

 

وزیر خارجه فرانسه گفت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و لوران فابیوس، رئیس جمهوری فرانسه و نیز روسیه پیشتر تاکید کردند که اگر از سلاح های شیمیایی در سوریه استفاده شده باشد، بسیاری از امور تغییر خواهد کرد.

 

وی همچنین تاکید کرد: ما هرگز اجازه نمی دهیم بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به کشتار مردم با گازهای سمی ادامه دهد و این یعنی آمریکا، فرانسه و روسیه به این موضوع می اندیشند.

 

این مسئول فرانسوی در پاسخ به سوالی درباره امکان لغو قانون ممنوعیت ارسال سلاح به مخالفان سوری با اشاره به استعفای اخیر معاذ الخطیب، رئیس مستعفی ائتلاف مخالفان سوری گفت: به عقیده من ائتلاف مخالفان سوری فعلا متحد نیست.

کلید واژه ها: سوریه سلاح شیمیایی از سلاح فرانسه استفاده از سلاح شیمیایی در شیمیایی در سوریه رئیس آمریکا


نظر شما :