عباسی: مذاکرات ایران و1+5 باید پیرامون همکاری باشد

۰۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۳:۵۹ کد : ۱۹۱۳۰۵۲ سرخط اخبار

 

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ما اثبات فناوری کردیم و از این به بعد بهتر است که در مذاکرات در مورد سهم کشورها در انرژی آینده و تامین زندگی و رفاه جامعه بشری صحبت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فریدون عباسی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص مذاکره ایران با 1+5، گفت: مذاکره در همه حال خوب است. بهتر است انسان ها به جای دعوا و جنگ با یکدیگر مذاکره کنند و این امر در همه جای دنیا پسندیده است. ما هم با دانش و فناوری خودمان با دنیا سخن می گوییم و نیازی به پرخاشگری نیست.

وی افزود: ما اثبات فناوری کردیم و از این به بعد بهتر است که در مذاکرات در مورد سهم کشورها در انرژی آینده و تامین زندگی و رفاه برای جامعه بشری صحبت کنیم، دیگران نیز باید از زورگویی پرهیز کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که برنامه جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات پیش رو چیست؟ گفت: مثل قبل ما با قوت راه خودمان را در تثبیت علم و فناوری در کشور ادامه می دهیم و مابقی نیز باید در حول این موضوع با ما مذاکره کنند و مذاکرات باید پیرامون همکاری باشد.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که فکر می کنید جلسه آلماتی شامل چه مواردی است؟ که عباسی پاسخ داد: همین مواردی که در موردش صحبت کردم. یعنی بنشینیم و در مورد آینده انرژی دنیا صحبت کنیم و اینکه کشورهای مختلف چه سهمی در رفاه جامعه بشری دارند، ما نیز نقش خودمان را در تامین رفاه جامعه بشری ایفا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه به نتایج مذاکرات خوشبین هستید؟ گفت: تاکنون همواره به نتایج مذاکرات خوشبین بوده ام و همین که مذاکرات ادامه یافته نتیجه این است که طرفین یک درک متقابل از هم پیدا کرده اند و صحبت هایی که داریم و خبرهایی که درباره فعالیت های ایران منتشر کردیم، همه گواه بر این است که ما هیچ خروجی از قوانین و مقررات نداشتیم و اگر آنها را سرلوحه کار و گفت وگو قرار دهند، ما هیچ مشکلی با طرفی که روبرویمان نشسته اند نخواهیم داشت.

کلید واژه ها: مذاکرات انرژی مذاکره جامعه بشری رفاه جامعه بشری فناوری


نظر شما :