موضع جدید پوتین در قبال سوریه

۳۰ آذر ۱۳۹۱ | ۲۱:۰۸ کد : ۱۹۱۰۶۰۷ سرخط اخبار

رئیس جمهوری روسیه موضع کشورش در قبال سوریه را باقی ماندن بشار اسد بر مسند قدرت معرفی کرد اما در عین بر لزوم پایان جنگ در این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، "ولادیمیر پوتین" امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری سالانه در مسکو پایان جنگ سوریه را بسیار مهم تر از سرنوشت بشار اسد ارزیابی کرد و گفت: روسیه تنها در پی آن است تا مانع بروز جنگ داخلی در سوریه شود.

وی در پرسشی در رابطه با موضع روسیه در قبال اسد گفت: موضع روسیه باقی ماندن اسد بر مسند قدرت است اما اول از همه مردم سوریه باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

پوتین تاکید کرد: درخواست روسیه برای انجام گفتگوها به معنای تلاش برای جلوگیری از بروز جنگ داخلی میان مخالفان مسلح و نیروهای دولتی است که کنترل بیشتر شهر دمشق را برعهده دارند.

رئیس جمهوری روسیه از تلاش روسیه برای یافتن روش پایدار برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه و جلوگیری از فروپاشی این کشور عربی خبر داد و گفت: به دنبال منافع خود در قبال سوریه نیستیم.

سی ان ان نیز در این رابطه می نویسد: پوتین در این سخنرانی سرنوشت بشار اسد را مهم ارزیابی نکرد بلکه پایان جنگ سوریه را از اولویت های روسیه در قبال سوریه خواند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر نیز خواستار بازنگری کشورهای غربی در موضع گیری در قبال سوریه شده بود.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز تصریح کرده بود: مسکو به شدت با هرگونه تصمیمی که در شورای امنیت درباره دخالت خارجی در سوریه گرفته شود، مخالفت می کند.

کلید واژه ها: روسیه سوریه قبال سوریه در قبال سوریه موضع


نظر شما :