سینما دیپلماسی - آرشیو

حمله زیر پوستی به ایران
نگاهی به فیلم سینمایی "شُک و ترس" (Shock and Awe)

حمله زیر پوستی به ایران

فیلم سینمایی "شُک و ترس" (Shock and Awe) در قاعده بازی کارت های به هم ریخته با یک چند فکت صحیح، یک مساله دروغ را در فیلم به مخاطب، آن هم به صورت غیر مستقیم برای تاثیر بیشتر ارائه می کند. دروغی که مبنای حمله زیرپوستی به ایران قرار می گیرد.

ادامه مطلب
داستان تکراری زخم های نامرئی
نگاهی به فیلم سینمایی "ممنون برای خدمتتان"

داستان تکراری زخم های نامرئی

فیلم ممنون برای خدمتتان نشان از این دارد مساله فشار روانی ناشی از جنگ چیزی نیست که به مرور زمان فراموش شود. شابد جنگ عراق و افغانستان برای آمریکا تمام شده باشد که بعید به نظر می رسد. اما نتایج یک پیش بینی علمی در آمریکا نشان می‌دهد که از میان سربازان جنگ‌های اخیر آمریکا، حدود ۱۰ درصد تا سال ۲۰۲۵ هم چنان با این بیماری دست و پنجه نرم خواهند کرد.

ادامه مطلب
نگاهی کینه توزانه به اسلام
نگاهی به فیلم سینمایی "مخفی سازی" (Submergence)

نگاهی کینه توزانه به اسلام

مسائلی که در فیلم "مخفی سازی" (Submergence) مطرح می شود همگی نشان از این دارد که یا بینش جی. ام لگارد در جایگاه نویسنده کتاب و اریک دیگنام هم به عنوان نویسنده فیلم نامه با نوعی نگاه خطی و جانب دارانه درهم آمیخته است و یا این که خالقان "مخفی سازی" هیچ شناختی از دین اسلام ندارند.

ادامه مطلب
مذاکره با اسلحه
دیپلماسی اپورچیونیست ها؛ نگاهی به فیلم سینمایی "بیروت"

مذاکره با اسلحه

"بیروت" بیش از آن که فیلمی درباه لبنان باشد بیشتر وصف حال امروز سوریه و مناسبات کل جهان است. چرا که تمام آن چیزهایی که فیلم روی آن تمرکز دارد تا به وسیله آن‌ها سعی کند کمتر به مانند یک بیانیه در مورد کشمکش‌های موجود در خاورمیانه به نظر برسد سبب شده تا در مقابل بیشتر شبیه یک اثر در مورد سیاست‌های غیرقابل پیش بینی فعلی جهانی به نظر آید.

ادامه مطلب