طرح ترور باراک اوباما خنثى شد

۰۷ آبان ۱۳۸۷ | ۱۶:۲۹ کد : ۳۰۴۷ اخبار اصلی
طرح ترور باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا توسط پلیس این کشور خنثی شد.
طرح ترور باراک اوباما خنثى شد

طرح ترور باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا توسط پلیس این کشور خنثی شد.

 

به گزارش منابع خبری، مقامات آمريکايى از دستگيرى دو نژادپرست که قصد ترور باراک اوباما را داشته‌اند، خبر دادند. این دو نفر که عضو گروه معروف به کله پوستى­های آمريکا هستند قصد ترور باراک اوباما کانديداى دموکرات انتخابات رياست جمهورى آمريکا را داشتند. پلیس امریکا سن این دو را 18 و 20 سال اعلام کرده است.

 

طبق اظهارات مقام­های آمريکايى، اين دو از حدود يک ماه گذشته از طريق اينترنت با يکديگر آشنا شدند و از آن زمان تصميم به طرح ريزى براى انجام یک سری ترورهای زنجيره­ای کردند.

 

بر این اساس دانيل کوارت 20 ساله از ايالت تنسى و پائول اشلسلمن 18 ساله از غرب هلنا در ايالت آرکانزاس تصميم داشتند به يک فروشگاه اسلحه حمله کرده و سپس به موسسه‌اى که بيشتر دانش آموزان سياه پوست در آن مشغول به تحصيل هستند یورش برده و دانش­آموزان آن مدرسه را به قتل برسانند. هدف نهایی این دو نفر ترور باراک اوباما بوده است.

 

وکيل دادگاه مربوط به اين دو عضو گروه کله پوستى در غرب تنسى در اين رابطه گفت: «انتقادات و مواردى که در پرونده‌ مربوط به اين دو مجرم وجود دارد جدى گرفته شده و به طور جدى هم مورد بررسى قرار مى‌گيرد.»

 

باراک اوباما در صورت پيروزى در انتخابات رياست جمهورى آمريکا، اولين سياه پوست تاریخ امریکا است که به عالی­ترین مقام در ایالات متحده می­رسد.

 

پيش از اين نيز پليس آمريکا در ماه اوت و در ايالت دنور اقدام به دستگيرى چهار مظنون نژاد پرست کرده بود که قصد ترور باراک اوباما را داشتند.

 

بازپرس ويژه پليس فدرال آمريکا نيز گفت: «این افراد سعى داشته‌اند ابتدا در تنسى 88 دانش آموز سياه پوست را به قتل برسانند. علاوه بر آن اين دو قصد داشتند سر 14 تن دیگر را نیز از بدن جدا کنند.»

 

به گفته مسئولان پلیس فدرال امریکا، دو عدد 14 و 88 با توجه به عقايد و مواضع نژادپرستان داراى معنى و مفهوم خاص و نمادين هستند. اين دو همچنین در اعترافات خود به عقايد و ايدئولوژى‌هاى نژادپرستانه خود باليده و از ايدئولوژى‌هايى چون قدرت سفيد، کله پوستى و کله سفيد صحبت کرده‌اند.

 

بنا به گفته‌هاى مقام­های قضايى آمريکا، اين دو اعتراف کرده‌اند که در آخرين مرحله از اقدام خود سعى داشته‌اند که سناتور اوباما را به قتل برسانند.

 

البته آنها خود اظهار داشته‌اند که بعيد بنظر مى‌رسد بتوانند سناتور اوباما را به قتل برسانند و احتمالا خود قربانى اين اقدام خواهند شد.

 

به گفته مسئولان بررسی این پرونده، برنامه آنها برای ترور اوباما از این قرار بوده که قصد داشتند با یک خودرو و با سرعت زياد به سمت اوباما حمله کرده و سپس با شليک از پنجره خودروشان وى را به قتل برسانند.

 

آنها همچنین می­افزایند که کوارت روز 20 اکتبر از تنسى به آرکانزاس رفته تا با ملاقات با اشلسلمن در مورد برنامه‌هاى مشترکشان مشورت کرده و آن را عملى کند.

 

اين دو فرد 22 اکتبر بعد از آنکه با تفنگ ساچمه‌اى اقدام به شليک به پنجره يک کليسا کردند نیز دستگير شده بودند. آنها در 21 اکتبر نيز درصدد حمله و دستبرد به يک خانه بودند که اين تلاششان ناکام ماند.


نظر شما :