پوتین و اوربان درباره بحران اوکراین صحبت کردند

۱۵ تیر ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۵ کد : ۲۰۲۶۹۶۴ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور روسیه در دیدار امروز (جمعه) نخست‌وزیر مجاستان درباره جزئیات پیشنهادهای مسکو در ارتباط با حل‌وفصل صلح‌آمیز درگیری در اوکراین صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان پس از رایزنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین راهی مسکو شد و با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد.

پوتین در جریان دیدار اوربان در کاخ کرملین گفت: « شما احتمالا از سخنرانی من در وزارت امور خارجه که اخیرا در مسکو انجام شد، اطلاع دارید. این سخنرانی مواضع ما در مورد یک راه‌حل صلح‌آمیز احتمالی را مشخص می‌کند. البته من آماده هستم تا با شما صحبت کنم، تا در مورد تفاوت‌ها به شما بگویم. امیدوارم من را با موقعیت خود یعنی شرکای اروپایی آشنا کنید.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه گفت: «تجارت روسیه با مجارستان کاهش یافته است، اما فضا برای کار در این زمینه نیز وجود دارد. در رابطه با روابط دوجانبه متاسفانه ما بیش از ۳۵ درصد کاهش تجارت داریم، اما به طور کلی، چیزی برای کار وجود دارد، ما پروژه‌های محکمی در دست اجرا داریم.»

پوتین همچنین به نوبه خود گفت که از دیدار اوربان بسیار خوشحال است و نخست‌وزیر مجارستان نیز این دیدار را «ویژه» توصیف کرد.

اوربان همچنین در دیدار با پوتین گفت، مجارستان احتمالا تنها کشوری در اتحادیه اروپاست که روابط و گفت‌وگوهایش را با روسیه حفظ می‌کند.

او به اشاره به این واقعیت که سایر کشورهای اتحادیه اروپا نمی‌خواهند با روسیه درباره سازش صلح آمیز درگیری اوکراین گفت‌وگویی داشته باشند، افزود: «تعداد کشورهایی که می‌توانند با هر دو طرف درگیری در اوکراین و روسیه صحبت کنند، در حال کاهش است و مجارستان احتمالا تنها کشور است.»

نخست‌وزیر مجارستان ادامه داد: «من از این بابت که شما حتی در این شرایط چالش برانگیز، من را پذیرفتید بسیار خوشحالم. من مایلم از این فرصت برای بررسی یکسری مسائل چالش برانگیز استفاده کنم و بگویم که موضع شما با توجه به مشکلات برای اروپا مهم است.»

اوربان پیش از این گفته بود در موقعیتی نیست که بین اوکراین و روسیه مذاکره کند.

نخست‌وزیر مجارستان گفت: «حقیقت این است که مجارستان در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد اما به من دستوری برای مذاکره از سوی اتحادیه با مسکو و کی‌یف داده نشده است.»


نظر شما :