سئول این گونه مبارزه می کند

قوانین مبارزه با فساد در کره جنوبی

۲۹ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۲۴۱۳۹ آسیا و آفریقا اقتصاد و انرژی نگاه ایرانی
مرتضی سلطانپور در یادداشتی می نویسد: کارکنان دولت اگر چه حق دریافت هدیه و یا قبول دعوت از طرف کسانی که وظایف اداری خود را در قبال آنان انجام داده اند ندارند اما اگر در شرایطی قرار گرفتند وارباب رجوع قصد داشت از آنان قدردانی کند با اجازه مسئول ما فوق خود فقط می تواند هدیه ای را که ارزش آن کمتر از ۵۰ دلار باشد دریافت کنند (این مبلغ در کره جنوبی بسیار ناچیز است) همچنین در صورت دعوت به مهمانی وعده غذایی نباید بیش از ۳۰ دلار باشد. کارمند باید پیشنهاد دعوت و نیز نام رستوران خود را به سازمان مربوطه اعلام کند و بعد از دریافت مجوزهای لازم در آن شرکت کند.
قوانین مبارزه با فساد در کره جنوبی

دیپلماسی ایرانی: هر کارمند دولت و یا موسسات عمومی که به نوعی از بودجه دولتی حقوق دریافت می کنند به عنوان کارمند دولت محسوب می شود؛ بنابراین هر مقامی در طول یک سال هدیه ای نقدی و یا غیر نقدی بالغ بر یک میلیون ون (برابر با تقربیا ۹۵۰ دلار و مجموعا سه میلون ون کره (۲۸۰۰ دلار) از شخصی حقوقی و یا حقیقی در مقابل خدماتی که ارائه می دهد دریافت کنند این دریافت رشوه تلقی می شود و به 3 سال حبس و یا 30 برابر مبلغ اعلان شده یعنی 30 میلیون ون برابر با 28هزار دلار جریمه محکوم خواهد شد.

کارکنان دولت اگر چه حق دریافت هدیه و یا قبول دعوت از طرف کسانی که وظایف اداری خود را در قبال آنان انجام داده اند ندارند اما اگر در شرایطی قرار گرفتند وارباب رجوع قصد داشت از آنان قدردانی کند با اجازه مسئول ما فوق خود فقط می تواند هدیه ای را که ارزش آن کمتر از 50 دلار باشد دریافت کنند (این مبلغ در کره جنوبی بسیار ناچیز است) همچنین در صورت دعوت به مهمانی وعده غذایی نباید بیش از 30 دلار باشد. کارمند باید پیشنهاد دعوت و نیز نام رستوران خود را به سازمان مربوطه اعلام کند و بعد از دریافت مجوزهای لازم در آن شرکت کند.

توضیح اینکه در کره جنوبی دعوت به مهمانی و نیز دادن هدایا مرسوم است.

معلمان، اساتید، دبیران و کسانی که به نوعی در سیستم آموزشی فعالیت دارند حق قبول پیشنهاد دعوت نوشیدن حتی یک فنجان قهوه با دانش آموزان و دانشجویان و نیزشرکت در مهمانی دانشجویان را ندارند.

بر مبنای قانون ضد فساد کیم یون ران، کارمندان دولت حق پذیرفتن دعوت برای شرکت در بازی گلف از طرف بخش خصوصی را ندارند و بر مبنای همین قانون همچنین حق عضویت در کلوپ های گلف خاص نیز برای کارمندان مجاز نیست و در صورت قبول دعوت برای شرکت در بازی گلف آنها جریمه می‌شوند. بازی گلف سرگرمی مرسوم بخش خصوصی در کره جنوبی است وبسیاری از معاملات تجاری و قول و قرارها در طول برگزاری این بازی که معمولا چند ساعت است، انجام می شود.

کارمندان و کارکنان دولت موظف هستند در مقابل درخواست و دستور غیرقانونی ایستادگی کرده و آن را اجرا نکنند در صورتی که اصرار بر انجام یک اقدام غیر قانونی ادامه یابد، کارمند دولت باید مراتب را به مراکز بازرسی گزارش دهد.

در قوانین جدید ضد فساد ارائه دهندگان و پیشنهاد دهندگان اقدامات غیرقانونی نیز مجازات خواهند شد. این بدان معناست که اگر کسی از بخش خصوصی به یکی از مقامات دولتی پیشنهاد پرداخت پول بدهد حتما شخص پیشنهاد دهنده و شرکت مربوطه مورد جریمه و مجازات کیفری قرار خواهد گرفت .

اگر کارکنان دولت و مدیران دولتی متوجه شوند که به همسرانشان هدایای غیر متعارف داده شده است مدیر مربوطه باید نوع هدیه و ارزش آن را به سازمان خودشان گزارش دهد و در صورت عدم گزارش مدیر مربوطه جریمه و احتمالا با مجازات روبه رو خواهد شد.

کلید واژه ها: مبارزه با فساد مبارزه با فساد مالی کنوانسیون مبارزه با فساد کره جنوبی مرتضی سلطانپور دولت کره دولت کره جنوبی


( ۴ )

نظر شما :