نقش شومی که دشمنان در پی آن هستند

تهدید اندلسی شدن ایران اسلامی

۰۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۲۱۳۷۳ اخبار داخلی انتخاب سردبیر
محمدرضا اویستی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اگر هوشیار نباشیم و تدبیر نکنیم در برابر سیاست های دشمن عاقبت نسل جوان و جامعه ما مانند جامعه اندلس خواهد شد. وقتی جوانان درگیر فساد اخلاقی شدند دیگر قادر نخواهند بود در برابر دشمن مقاومت کنند و به راحتی کشور تسلیم دشمنان خواهد شد. بیاییم در تاریخ گذشتگان سیر کنیم و از آن عبرت بگیریم چرا که سنت الهی بر این است: "ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما با نفسهم، همانا خداوند سرنوشت هیچ گروهی را تغییر نمی دهد مگر آن که آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند." 
تهدید اندلسی شدن ایران اسلامی

نویسنده: محمدرضا اویسی دانشجو ارشد روابط بین الملل 

دیپلماسی ایرانی: ما باید از تاریخ عبرت بگیریم، و به قول حضرت امام (ره) تاریخ معلم انسان هاست. اگر کوتاهی و قصور از جانب ما رخ دهد،      عبرتی برای دیگران خواهیم شد. تاریخ اندلس از این جهت برای ملت ما و مسلمانان عبرتی بزرگ است که حکومت مسلمان اندلس گرفتار تفرقه و فساد اخلاقی شد و همین دلیلی شد بر سقوط این حکومت اسلامی. 

مسأله ای که برای جامعه ایران اسلامی در حال حاضر مهم است مساله‌ی فساد اخلاقی است، که دشمن غربی )  آمریکایی ها و صهیونیست ها و اروپایی ها) به دنبال ترویج آن هستند. غربی ها می خواهند همان کاری را که در گذشته اروپایی ها با اندلس کردند، در قبال ایران هم انجام دهند. وقتی فساد در سطح جامعه اندلس فراگیر شد به تدریج حاکمیت و جامعه اندلس رو به فروپاشی رفت. زمانی که شهر "بربشتر" سقوط کرد ابن غسال شعری دراین بار سرود و گفت: "اگر گناهان مسلمانان و فرو رفتن آنها در منجلاب معاصی بزرگ و کوچک نبود، هیچ گاه سواران مسیحی بر آنان پیروز نمی شدند." زمانی که فساد اخلاقی رواج پیدا کند جامعه رو به انحطاط می رود، و تا سال ها درست کردن چنین جامعه ای غیر ممکن است. جامعه ما باید در قبال سیاست های دشمن آگاهی و بصیرت داشته باشد. کسی که از دشمن غافل باشد، باید بداند که دشمن از او غافل نخواهد شد. 

در سال ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری فرمودند: «سیاست امروز، سیاست اندلسی کردن ایران است، اروپایی ها وقتی خواستند اندلس را از مسلمانان پس بگیرند، اقدامی بلند مدت کردند. آن روز صهیونیست ها نبودند، اما دشمنان اسلام و مراکز سیاسی، علیه اسلام فعال بودند. آنها به فاسد کردن جوانان پرداختند و در این راستا انگیزه های مختلف مسیحی، مذهبی یا سیاسی داشتند. یکی از کارها این بود که تاکستان هایی را وقف کردند تا شراب آنها را به طور مجانی در اختیار جوانان قرار دهند! جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده کنند. گذشت زمان راه های اصلی برای فاسد یا آباد کردن یک ملت را عوض نمی کند. امروز هم آنها همین کار را می کنند.»  

اگر هوشیار نباشیم و تدبیر نکنیم در برابر سیاست های دشمن عاقبت نسل جوان و جامعه ما مانند جامعه اندلس خواهد شد. وقتی جوانان درگیر فساد اخلاقی شدند دیگر قادر نخواهند بود در برابر دشمن مقاومت کنند و به راحتی کشور تسلیم دشمنان خواهد شد. بیاییم در تاریخ گذشتگان سیر کنیم و از آن عبرت بگیریم چرا که سنت الهی بر این است: "ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما با نفسهم، همانا خداوند سرنوشت هیچ گروهی را تغییر نمی دهد مگر آن که آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند." 

وقتی به حرف های غربی ها در مورد حجاب و اخلاق خوب توجه کنیم متوجه خواهیم شد که چه نقشه های شومی برای جوانان ما خصوصا دختران و زنان در سر دارند. مارتین ایندیک محقق آمریکایی می گوید: «دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم، بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت و از این طریق می توان نظام اسلامی ایران را سرنگون کرد.» 

یک افسر سابق سیا به نام دیوید کیو گفته بود: «مهم ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی ایران، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم.» 

مستر همفر جاسوس معروف انگلیسی گفته است: «زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند و نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست به هر وسیله ای شده باید آنها را از حجاب اسلام خارج کرد. آنگاه مردان و جوانان فریفته می شوند و فساد در کانون خانواده ها رخنه می کند.» 

در حال حاضر تهاجم فرهنگی برای دشمنان ایران اسلامی در اولویت قرار دارد. سازمان ها و دستگاه های فرهنگی باید فعال باشند و اگر کاری نکنند بدون شک دشمن به هدفش می رسد. کاری نکنیم که عبرتی برای دیگران شویم.

کلید واژه ها: ایران ایران اسلامی جمهوری اسلامی ایران اندلس سقوط اندلس ایران و غرب تهاجم فرهنگی محمدرضا اویسی


( ۲۹ )

نظر شما :

یه بابایی ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۶
بابا واسه سایتتون یه ذره ارزش قایل شید فکر کنم دیگه کم کم شروع کنید انشاه ی بچه های دبیرستانی اعضای هییت تحریریه رو چاپ کردن .خیر سرتون شما یه سایت تخصصی هستید ! آخه چاپ کردن انشای این دانشجوی کارشناسی ارشد قراره چه بار آموزشی واسه خواننده تخصصی سایت داشته باشه !!!؟؟؟
حسام ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۹:۴۴
پسر جان! حداقل دو دهه دیر آمدی. دوره این هشدارها و نصایح خیلی وقت پیش به پایان رسید. همین الآن، وضعیت ناگوار ایران به دلیل اقدامات غیرکارشناسی مسئولان و به ویژه تندروی امثال شما در طول دهه های گذشته، عبرت مردمان دیگر کشورهای جهان شده است.
مسلم ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۹
اگر تاریخ اندلس را دقیق مطالعه کرده باشید، در آنجا فساد مردم و جوانان پس از فساد فرماندهان سپاه اسلام رخ داد. فرمانروایان و فرماندهان پس از استقرار، در کاخ های حاکمان قبلی ساکن شده و به لذت بردن از مزایای مالی و کنیزکان پرداختند. این روند فساد موجب کاهش آهن عصبیتی شد که ابن خلدون یاد کرده بود. وقتی مقامات سالم زندگی کنند، انواع فساد مالی و اخلاقی در جامعه مجالی برای رشد نمی یابد. این یک اصل بدیهی است.