اینگونه مذاکرات ۲۰۲۲ برای توقف جنگ خنثی شد

آرزوی شکست امریکا در اوکراین

۰۸ تیر ۱۴۰۲ | ۰۶:۰۰ کد : ۲۰۲۰۲۹۴ اخبار اصلی اروپا
هیچ توجیهی برای آمریکا و حتی روسیه در راستای اشغال هیچ کشوری وجود ندارد. با این حال، پیروزی آمریکا به این معنی است که سیطره بر جهان باقی خواهد ماند و گسترش خواهد یافت و وقوع کودتاها ممکن است، ملت‌ها مجازات خواهند شد و جنگ بعدی علیه چین خواهد بود. به همین علت است که اکثر کشورهای جهان که آشکارا تحت سیطره ناعادلانه آمریکا بودند برای مجازات روسیه به ائتلاف آمریکا نپیوستند.
آرزوی شکست امریکا در اوکراین

نویسنده: ایلیا ج.مغنایر

دیپلماسی ایرانی: دولت ایالات متحده آمریکا خود و متحدانش را فراتر از قانون می‌داند و پاسخگویی را به رسمیت نمی‌شناسد به اندازه‌ای که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری را تحریم کرد و از محاکمه هر سربازی از هر کشوری، هر کاری که هم انجام دهد، جلوگیری می‌کند.

بدون این‌که نیاز داشته باشیم به تاریخچه پرتاب بمب اتم به روی ژاپن یا جنگ ویتنام که در آن میلیون‌ها نفر کشته شدند یا کودتاهای متعدد در سراسر جهان مراجعه کنیم می‌بینیم که ایالات متحده آمریکا هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد به ویژه از زمانی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید؛ یعنی زمانی که تلاش کرد نفوذ خود را در درجه اول در اروپا و سپس در جهان گسترش دهد و با اتحاد جماهیر شوروی مبارزه کند.

آمریکا نبرد امروز خود در اوکراین را برای جلوگیری از سیطره پوتین بر چند هزار کیلومتر نمی‌داند بلکه فرصتی می‌داند تا رهبری بر اورپا را بازپس گیرد و به جهان یادآوری کند که آمریکا رهبر جهان است و به چین پیام برساند.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در حالی که اسناد امضا شده از سوی مذاکره کننده ارشد اوکراین را در خلال میانجیگری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه  به سران کشورهای آفریقایی که به دنبال توقف جنگ در اوکراین بودند، نشان داد اعلام کرد که او در آوریل 2022 با یک معاهده صلح هجده بندی موافقت کرده است. زمانی که نیروها و خودروهای زرهی خود را از حومه کی‌یف بیرون کشید قبل از این‌که تمام نیروهایش را به مرزهای قبل از تهاجم عقب بکشد تا در عوض اوکراین متعهد شود که به دنبال عدم عضویت در ناتو نیست.

اما فشار غرب این تلاش‌ها را خنثی کرد، به ویژه در جریان سفر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به کی یف در تاریخ 9 آوریل 2022 که صراحتاً خواستار توقف مذاکره شد.

به این ترتیب غرب برای تلفات انسانی اوکراین یا روسیه و ویران شدن زیرساخت های اوکراین ارزش قائل نشد؛ اما غرب بدون موافقت رهبران اوکراینی نمی‌تواند به خواسته خود مبنی بر ادامه جنگ برسد.

هیچ توجیهی برای آمریکا و حتی روسیه در راستای اشغال هیچ کشوری وجود ندارد. با این حال، پیروزی آمریکا به این معنی است که سیطره بر جهان باقی خواهد ماند و گسترش خواهد یافت و وقوع کودتاها ممکن است، ملت‌ها مجازات خواهند شد و جنگ بعدی علیه چین خواهد بود.

به همین علت است که اکثر کشورهای جهان که آشکارا تحت سیطره ناعادلانه آمریکا بودند برای مجازات روسیه به ائتلاف آمریکا نپیوستند.

این مسئله گواه این امر است که اکثر کشورهای جهان آرزو دارند یا آمریکا شکست بخورد یا این‌که جهان چند قطبی ظهور کند تا همه از این سلطه، کشتار و تحریم‌ها نجات یابند.  

منبع: الرای (کویت)/ تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: روسیه امریکا ایالات متحده امریکا روسیه و امریکا امریکا و روسیه جنگ اوکراین روسیه و اوکراین حمله روسیه به اوکراین ولادیمیر پوتین جو بایدن جهان تک قطبی


( ۱۰ )

نظر شما :