نعل وارونه مکرون با تکرار ادعا‌های ضد ایرانی

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۶ کد : ۲۰۰۳۱۵۸ سرخط اخبار

ادعا‌های تکراری مکرون علیه ایران نه تنها هیچ مشروعیتی ندارد بلکه اقدامی فرافکنانه برای کسب امتیازات بیشتر در وین و انحراف افکار عمومی از وضعیت بحرانی فرانسه است.

نعل وارونه مکرون با تکرار ادعا‌های ضد ایرانیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از نورنیوز؛ امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ادعا‌های غیر واقعی خود علیه برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را تکرار کرد و مدعی شد: برنامه هسته‌ای ایران همچنان یک تهدید محسوب می‌شود. برنامه ساخت موشک بالستیک توسط ایران نیز تهدیدی برای منطقه است.
او مدعی شده؛ فرانسه از سال ۲۰۱۸ پیشنهاد تکمیل برجام با به حساب آوردن موضوعاتی که او آن‌ها را فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک ایران و بی‌ثبات‌سازی منطقه‌ای خواند را مطرح کرده است.
این ادعا‌ها در چارچوب تکمیل پروژه ایران هراسی برای بهره‌گیری از جوسازی‌های ساختگی برای امتیازگیری از مذاکرات وین و استمرار تحریم‌ها قابل ارزیابی است.
در این خصوص چند نکته قابل توجه است:
نخست آنکه؛ چندی پیش مکرون رسما از افزایش بودجه برای نوسازی تسلیحات هسته‌ای فرانسه خبر داد حال آنکه بر اساس اصول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کشور‌ها موظف به مقابله و نابودی تسلیحات هسته‌ای هستند و فرانسه رسما با تخطی از قوانین جهانی در حال توسعه تسلیحات غیر صلح‌آمیز هسته‌ای است.
البته انگلیس و آمریکا نیز همچون فرانسه بر نوسازی و افزایش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود تاکید کرده‌اند که بیانگر خود بزرگ‌پنداری، دوگانگی و عدم پایبندی این کشور‌ها به قوانین بین‌المللی و سندی بر بی‌صداقتی آن‌ها در باب فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران است.
دوم آنکه؛ به اذعان مکرون، فرانسه سالهاست در آفریقا در حال نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است و قتل عام ۸۰۰ هزار رواندایی و نیز کشتار مردم الجزایر در آزمایش‌های هسته‌ای فرانسه بخش کوچکی از این جنایت است.
این در حالی است که ایران همواره حامی صلح و امنیت بوده و مبارزه با تروریسم و حمایت از ملت‌های منطقه در برابر اشغالگران صهیونیست نمودی از این رفتار انسان دوستانه است.
بر این اساس فرانسه به جای مدعی بودن علیه ایران باید به جرم نسل‌کشی و جنایت در جهان مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرد.
سوم آنکه؛ فرانسه در ردیف اول اعطا کنندگان تسلیحات هسته‌ای به رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین تهدید برای امنیت منطقه و جهان است و نه تنها اقدامی برای خلع سلاح هسته‌ای و تعهدپذیری این رژیم به مقررات هسته‌ای جهانی نمی‌کند بلکه حتی در جنگ اخیر غزه، رسما به سرکوب تظاهرات مردمی علیه تجاوزگری و جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت.
البته با توجه به وابستگی شدید مکرون به لابی‌های صهیونیستی می‌توان خشم او از شکست اخیر رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت ملت فلسطین را از عوامل تاثیرگذار بر مواضع ضد ایرانی مکرون دانست.
چهارم آنکه؛ فرانسه سالهاست محلی برای فعالیت آزاد گروه‌های تروریستی شده و حمایت رسمی پاریس از فرقه تروریستی منافقین که قاتل بیش از ۱۷ هزار ایرانی و غیر ایرانی هستند گواهی بر ماهیت تروریسم‌پرور سران فرانسه و واهی بودن ادعا‌های بشر دوستی آنان است.
پنجم آنکه؛ تمام شواهد و مدارک نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی تنها عضو برجام است که به تمام تعهدات خود عمل کرده و آژانس نیز بار‌ها بر آن اذعان داشته است. حتی کاهش تعهدات برجامی ایران نیز بر اساس بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام بوده است که بر اساس آن ایران حق دارد در صورت عدم پایبندی طرف‌ها به تعهدات برجامی به کاهش تعهداتش بپردازد. بر این اساس فرانسه به جای مدعی بودن باید مانند سایر اعضای غربی برجام به جرم عدم اجرای تعهدات برجامی مجازات شود.
بر این اساس؛ ادعا‌های مکرون نه تنها هیچ پشتوانه و مشروعیتی ندارد بلکه می‌توان آن را اقدامی غیر اصولی و فرافکنانه برای کسب امتیازات بیشتر در وین و انحراف افکار عمومی از وضعیت بحرانی فرانسه و ناتوانی مکرون در مقابله با کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن دانست.


نظر شما :