هشدار بایدن به ترامپ درباره اولویت‌بخشی به اقتصاد و تلفات کرونا

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۹۹۱۲۴۸ سرخط اخبار

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن هشدار به رئیس‌جمهور درباره اولویت دادن اقتصاد بر سلامت عمومی اعلام کرد، احتمال مرگ تعداد بیشماری از آمریکایی‌ها بر اثر بحران کرونا وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید فشارهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای برداشتن محدودیتهای مقابله با ویروس کرونا و بازگشایی مجدد کسب و کارها، جو بایدن رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره احتمال مرگ و میر آمریکایی‌ها در نتیجه بی‌توجهی به سلامت عمومی و اولویت دادن مسائل اقتصادی هشدار داد.

جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دولت سابق این کشور در توئیتی در این باره نوشت: «انتخاب کردن یک گزینه از مجموع دو گزینه اقتصاد و سلامت عمومی، یک انتخاب غلط است.  اگر ما ویروس (کرونا) را شکست ندهیم، ما هرگز به توانمندی کامل اقتصادی برنخواهیم گشت و جان‌های بی‌شماری را از دست خواهیم داد».

نفر دوم دولت آمریکا در هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما افزود: «ما قبل از اینکه به نوعی به حالت نرمال برگردیم، باید تعداد ابتلاهای جدید را کاهش دهیم و میزان تست (ابتلا به ویروس کرونا) را افزایش دهیم».

هشدار این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) درباره انتخاب کاذب بین اقتصاد و سلامت عمومی در شرایطی مطرح شده که در روزهای اخیر فشارهای دونالد ترامپ ضمن باراز خرسندی از عملکرد دولتش در مهار ویروس کرونا، به فرمانداران ایالت‌های مختلف برای کاستن از محدودیتها و بازگشایی مجدد اقتصاد و کسب و کارها تشدید شده است.

همزمان با هشدار بایدن به ترامپ درباره احتمال از دست رفتن جان های بیشمار در نتیجه اولویت ندادن به سلامت عمومی، آمارها در آمریکا از افزایش شمار قربانیان کرونا به بیش از ۷۱ هزار نفر حکایت دارد.

طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، ظرف ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دو هزار و ۱۴۲ نفر دیگر، مجموع قربانیان کرونا در آمریکا به ۷۱ هزار و ۶۴ نفر افزایش یافت.

با ابتلای ۲۴ هزار و ۶۳ آمریکایی دیگر به کرونا، شمار کل مبتلایان به یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۵۱ نفر افزایش پیدا کرده و این کشور همچنان بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان کرونا را به خود اختصاص داده است.

کلید واژه ها: جو بایدن دونالد ترامپ ویروس کرونا


نظر شما :