پاسخ ریس جمهوری چین به نامه تعدادی از پزشکان جوان از ووهان

۲۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۹۰۲۰۷ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: بعد از  دیدار شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین از شهر ووهان، 34 عضو جوان(متولدین دهه 1990 میلادی) از تیم پزشکی اعزام شده توسط دانشگاه پکن برای کمک به نبرد ضد اپیدمی کرونا ویروس در مرکز استان هوبی در شهر ووهان، به ریس جمهور  شی جین پینگ نامه ای نوشتند. این پزشکان در نامه خود عنوان کردند که کار خود در خط مقدم مبارزه علیه کرونا را با تمام توان به پیش خواهند برد و ابراز عزم کردند که همچنان به طور کامل نقش خود را به عنوان اعضای وفادار به حزب کمونیست چین برای پیروزی در این نبرد ایفا کنند.

پرزیدنت شی جین پینگ نیز در 16 مارس به این نامه پاسخ داد. در این نامه ریس جمهور شی، پزشکان جوانی را که در حال مبارزه با بیماری فراگیر COVID-19 در خط مقدم هستند تشویق کرده است تا کما فی السابق در هر جایی که که حزب و مردم به آنها نیاز دارند کمک کنند.

در این نامه، شی احساس خود را نسبت به وظیفه شناسی پزشکان جوان و همه جوانان که در زمینه های مختلف با بیماری همه گیر مبارزه می کنند، ابراز کرد.

در این نامه، شی جین پینگ از ایشان که بی محابا سهم خود در مهار ویروس را ایفا می کنند تقدیر کرد و گفت که آنها با کردار خود نشان داده اند که می توان به جوانان چینی نسل جدید مأموریت های بزرگی داد.

ریس جمهور چین گفت آینده ملت سرشار از امید خواهد بود و یک کشور زمانی آینده ای درخشان خواهد داشت که نسل های جوان آن کشور آرمان ها، توانایی ها و احساس مسئولیت پذیری قدرتمندی داشته باشند.

وی از پزشکان جوان خواست تا کار خود را در نجات بیماران با قدرت بیشتر ادامه دهند و جوانان همکار خود را به سمت مسئولیت های بیشتر سوق دهند.

حدود 12000 نفر از مجموع 42000 نفر کادر پزشکی در حال خدمت در ووهان، متولدین دهه 1990 هستند. بطور کلی دولت چین از نیروها نسبتاً جوان برای اعزام به مناطق تحت تأثیر کرونا استفاده نموده تا خود این نیروها کمترین نرخ اثرپذیری از ویروس کرونا را داشته باشند. 

منبع: خبرگزاری شینهوا / ترجمه: حسن فتاحی

کلید واژه ها: چین ویروس کرونا


( ۱ )

نظر شما :